4 Weken oostkust Cairns - Melbourne. Tips voor reisschema! Is het haalbaar of overenthousiast?

Dag 1 6:00 Cairns + Camper ophalen & Boodschappen doen
Dag 2: Cairns - Kuranda, Port Douglas
Dag 3: Port Douglas Greet Barrier Reef (snorkelen)
Dag 4: Daintree, Cape Tribulation
Dag 5: Cape tribulation
Dag 6: Cape tribulation, mareeba, millaa millaa (via waterfall circuit), Mission Beach
Dag 7: Mission Beach
Dag 8: Mission Beach – Townsville
Dag 9: Townsville (Magnestic Island)
Dag 10: Townsville – Airlie Beach (Halve dag rijden, halve dag relax in Arlie beach)
Dag 11: Arlie Beach (Whitsundays)
Dag 12: Whitsundays
Dag 13: Whitsundays
Dag 14: Arlie Beach – Hervey bay (rijdt dag: 863 km = 9,5 uur)
Dag 15: Herveybay (2 day tour Fraser Island)
Dag 16: Fraser Island
Dag 17: Hervey bay – Noosa NP
Dag 18: Noosa NP
Dag 19: Noosa – Lamington NP
Dag 20: Lamington NP wandelen
Dag 21: Lemington NP – Byronbay
Dag 22, 23 & 24: Byronbay (op bezoek bij vrienden)
Dag 25: Vlucht Coffs Harbour - Melbourne
Dag 26: Melbourne
Dag 27: Melbourne + ’s avonds terug vlucht

  • Kun je tours 1 dag van te voren nog boeken of zijn er bepaalde tour die we echt vooraf moeten reserveren?
  • Snorkelen great barrier reef bij Port Douglas, Town of 1770 (lady mysfrave island) of is snorkelen bij whitsundays voldoende?
  • Is dag 14 haalbaar? Zo niet, tips voor een tussenstop?

Ik ben niet helemaal zeker van het schema dus ben heel erg blij met tips!

Groetjes Anne

Hi Anne,
Volgens mij ziet je schema er ok uit! Denk dat dag 14 wel haalbaar is, de wegen zijn goed dus dat is geen probleem. Pas wel op met rijden in het donker vanwege kangaroos. En met wen camper doe je er wellicht nog langer dan 9.5 uur over.
Snorkelen bij great barrier reef vond ik mooi. Bij whitsundays was het wel wat makkelijker, omdat je het daar kunt combineren met de 3-daagse boottrip.
Tours heb ik vaak een of een paar dagen vantevoren geboekt vanuit het hostel waar ik verbleef.
Zou als het kan een nachtje op Magnetic Island verblijven en niet in 1 dag op en neer gaan van Townsville. Verder vond ik het super gaaf om enorme schildpadden eitjes te zien leggen op het strand in de buurt van Bundaberg. Mocht je daar tijd voor hebben dan is dat een aanrader!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

1 like

Hoi Anne,

Laat eerst eens weten wanneer je gaat. Kan veel uitmaken. Zo zijn de schildpadden bij http://www.nprsr.qld.gov.au/parks/mon-repos/turtle-centre.html er alleen in bepaalde maanden. Hele aardige vrienden in Australië reden er eens op een avond met ons heen, anderhalf uur ofzo en toen we daar aankwamen was het uitgestorven en waren we een maand te vroeg.
Verder zou ik dag 14 nog eens overwegen op grond van je ervaringen tot dan toe. En met de camper in het donker rijden is ‘not done’. Natuurlijk kan het goed gaan en rijd je op Highway one (overigens een 2-baans provinciale weg bij ons) maar toch. Als het moet, kruip dan achter een vrachtwagen. Maar echt, liever niet.
Als je nog ergens ruimte in je schema zoekt, op een dagtocht Fraser Island zie je ook alles.
Groet,
Willem
PS. Stuur je PB toh maar!

Dank voor jullie tips!
We vertrekken op 21 oktober a.s.