Route oostkust Australië

Hallo!

Wij gaan binnenkort naar Australië. Ik wilde toch graag onze planning delen, alhoewel het nooit ons plan is geweest een route te plannen, is het meer bedoelt als Houwvast, en daarnaast zullen sommige dingen geboekt moeten worden. Graag zou ik jullie mening weten, maar één ding is voor ons wel duidelijk, te kort is het sowieso😉.

Verder is ons plan staat bijvoorbeeld het great barrier reef meerder malen. Het is de bedoeling er 1x heen te gaan, maar omdat we niet alles vast willen zetten staat het meerdere keren in)

Alvast bedankt!!

Dag 1-2 vlucht naar Sydney
Dag 3 vlucht naar Cairns (ivm kosten via Sydney vliegen)
Dag 3 - 8 Cairns en omgeving (daintree, cape tribulatiën, mossman gorge, great barrier reef)
Dag 9 rijden naar Mission Beach
Dag 10 rijden naar Townsville (magneti island)
Dag 11 -14 rijden naar airlie beach ( 2 dagen, 1 nacht zeilen bij Whitsundays is zeker, great barrier reef, Eungella NP)
Dag 15 rijden naar Yeppoon of Rockhampton (great barrier reef, heron island)
Dag 16 rijden naar town of 1770 of Agnes water ( lady elliot island)
Dag 17-19rijden naar Hervey Bay ( fraser island, walvissentocht)
Dag 19-20rijden naar great Sandy np ( noosa heads, glass house mountains, sunshine coast)
Dag 21 -23rijden naar Brisbane ( lamington np, byron Bay, dorrigo np, yamba, springbrook np)
Dag 24 - 26rijden naar coff harbour (blue mountains, port mcquarie koala opvang, Nelson Bay)
Dag 27 - 30 rijden naar Sydney
Dag 31 terugvlucht

Je hebt het wel over rijden, maar niet waarmee? Auto, camper?
Dan heb je de Blue Moutains bij Coffs Harbour staan, dat is een vergissing?
Leuk is om de Sarina - Marlborough Road inland toe te voegen. Ben je ook even van de vreselijke Highway 1 af.
Kijk ook even, zuid van Cairns, naar Paronella Park. En pas de Waterfall Way in de Atherton Tablelands in.
Dat geldt eigenlijk ook voor de Waterfall Way bij Dorrigo/Bellingen vanuit Coffs Harbour.
Je hebt Dorrigo ook al bij dag 21-23 staan maar dat lijkt niet erg logisch.
Ik heb wat routebeschrijvingen met bijzonderheden van Cairns tot Sydney als Word bestanden. Die kan ik je sturen als je me via een PB een mailadres stuurt.
Wanneer gaan jullie?
Groet,
Willem

Hoi Willem,

Bedankt voor je reactie! Wij hebben een camper gehuurd en vliegen al de 16e naar Sydney!

Dank je wel voor alle leuke suggesties, alleen vraag ik me af of het daarmee niet te druk en te vol programma gaat worden? Of vind jij ons programma op dit moment prima te doen?

Ik heb de blue mountains bij Coffs Harbour neergezet omdat het tussen Sydney en Coffs Harbour ligt. Natuurlijk dichterbij Sydney, maar de camper moeten we de 1e dag inleveren dat we in Sydney zijn, dus we zouden daarvoor naar de blue mountaibs gaan.Vandaar. Optie zou dan zijn per OV of huurauto vanuit Sydney naar de Blue Moutains.

Dorrigo NP is inderdaad niet logisch bij dag 21-23, Coffs Harbour is logischer.

Ik stuur je zo een PB, bedankt!