Inmiddels vertrekken we bijna naar Australië en probeer ik een voorlopige route in te plannen. Graag hoor ik of onderstaande route goed te doen is, te ambitieus of we juist plekken missen die we echt moeten zien!
3/11/2014: Cairns
4/11/2014: Kuranda, Daintree, Cape Tribulation
5/11/2014: Cape Tribulation
6/11/2014: Great Barrier Reef (Port Douglas?)
7/11/2014: Great Barrier Reef
8/11/2014: Mareeba, Atherton tableland, Undara
9/11/2014: Undara
10/11/2014: Townsville
11/11/2014: Magnetic Island
12/11/2014: Whitsunday Islands
13/11/2014: Whitsunday Islands
14/11/2014: Eungella NP, Rockhampton
15/11/2014: Bundaberg fabriek, Hervey Bay
16/11/2014: Fraser Island Brisbane
17/11/2014: Noosa National Park, Brisbane
18/11/2014: Brisbane
19/11/2014: Moreton Island
20/11/2014: Lamington NP, Nimbin
21/11/2014: Hunter
22/11/2014: Blue Mountains
23/11/2014: Blue Mountains
24/11/2014: Waterfall way
25/11/2014: uitloopdag
26/11/2014: auto terug in Sydney
27/11/2014: Sydney
28/11/2014: Sydney
29/11/2014: Sydney
30/11/2014: Sydney
wat zal ik hier nu eens van zeggen. In de eerste plaats hoop ik niet dat je alle accommodaties tevoren gaat reserveren. Want er is maar weinig nodig om dit schema in de soep te laten lopen. Mijn eerste gedachte was: ze zijn hier en daar de rijtijden vergeten. Of de tijden om een nationaal park te bezoeken. Ik hoop dat er anderen komen die ervaring hebben met reizen met de auto en zeggen ‘het valt wel mee’ maar ik ben bang dat je nog wel wat moet bijstellen.
Wat ik een heel gek stukje vind is de laatste week dat jullie met de auto onderweg zijn. Nimbin - Hunter, wat bedoel je daarmee? De Hunter Valley of de plaats Hunter? Nimbin - Hunter is 675 kilometer. Over tweebaans wegen en door veel plaatsjes. Dan ga je eerst naar de Blue Mountains en daarna terug naar de Waterfall Way. Ik neem aan dat je die bij Dorrigo - Bellingen bedoelt? Dan zou je die beter eerst mee kunnen nemen. Nimbin - Coffs Harbour - Dorrigo Bellingen Waterfall Way - Armidale - Tamworth - Musswellbrook - Hunter - Katoomba. Heb je het inleveren van de auto al vastgelegd? Anders zou ik de huur met minstens een dag verlengen want vier dagen Sydney is wel erg ruim. Of je moet er al bepaalde plannen hebben.
Succes, ik hoop dat zich nog anderen melden,
Willem
Super bedankt voor je reactie! Hotels zijn niet geboekt hoor, willen op de bonnefooi gaan rijden maar wel al van te voren ongeveer bedenken waar we allemaal heen willen. Via google maps leken de reistijden prima te doen maar ik begrijp uit je reactie dat jij het te veel vindt. Waar zou je meer tijd reserveren of welke plekken zou je schrappen?
Het laatste stuk leek via google maps inderdaad op die manier het meest praktisch maar jouw route ziet er stukken beter uit!
De auto kan we ook later inleveren maar een aantal dagen Sydney leek ons ook wel nodig. Denk je dat 3 dagen voldoende is?
Ik heb delen van jullie route eens voorgelegd op een Australisch forum waarop ik veel bekenden heb.
Hier is een aantal reacties:
by NellaNella » Sat Oct 18, 2014 8:39 am
It is doable but busy. I did Brisbane to Cairns in 4 days in a camper which meant I saw a little as I went along - not a huge amount but enough to make it ok. They will be able to see a few of the main things in the area & might prefer to travel at night
by NomadicNavara » Sat Oct 18, 2014 8:53 am
Will, ask them if they want to just drive to that schedule or do they want to see anything. They will not see much on that schedule.
by Peter_n_Margaret » Sat Oct 18, 2014 10:08 am
Cairns, November 3rd? There is another risk.
Ask them to imagine what it is like when it is 38C and raining.
It ain’t nice! We had it like this in Kununurra in mid September once and we stayed in the vehicle with the aircon running for 3 days while we drove 1,500km to somewhere more pleasant.
by Chris R » Sat Oct 18, 2014 10:15 am
Willem,
You know better than 99% of the members here.
You tell em
Dat laatste slaat op het feit dat we zes jaar door Australië hebben gezworven en meer hebben ervaren dan veel Australiërs.
En Peter bedoelt dat het in november in Cairns al warm en vochtig kan zijn maar dat is niet anders. Je moet geluk hebben met het weer en anders sneller naar het zuiden afzakken. Daar kwam ook mijn opmerking vandaan of jullie alle accommodaties al hebben besproken. Ik neem het bijna niet aan. Toch?
Ik denk dat jullie ervoor moeten gaan (kan bijna niet anders meer, nu het zo kort dag is) en onderweg bepalen welke punten jullie overslaan. Het is niet anders. Bekend gezegde in Australië is: So much to see, so little time.
Tot slot iets wat ik vaker mail, ik probeer niet jullie feestje te bederven. Ik hoop dat het een groot feest wordt! Al nachtjes aan het aftellen?
Hallo Babs, ik kreeg jouw bericht binnen na het mijne. Ik zal er nog eens rustig naar kijken. Krijgen nu (ook overnachtende visite) dus het wordt minstens zondag. Maar we hebben nog even. En misschien meldt Francine zich nog. Die weet ook veel.
Nog wat, we zijn geen stadsmensen, maak gewoon een posting in het Reiscafé: Hoe lang nodig voor Sydney?