Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en dacht laat ik onze reis met jullie delen, wellicht hebben jullie nog tips, en als ik terug ben ik kan ik weer tips met jullie delen ![]()
We beginnen in Brisbane we komen hier aan op 2 december, we vliegen direct met een korte stop in Singapore. We hebben er voor gekozen om direct door te vliegen omdat je toch helemaal kapot bent en als je dan een nacht/dag blijft je toch weinig zult zien wegens je jetlag. Kortom even doorbijten maar dan komen we op 2 december aan in Brisbane. Hier blijven we een paar dagen om vervolgens per camper naar Cairns te rijden. We hebben niets geboekt tussentijds dus alles staat nog wel open. Wel staat vast dat we op 26 april naar Alice Springs vliegen (vanaf Cairns), daarnaast hebben we van 24 t/m 26 een hostel geboekt in Cairns op aanraden van mijn zus.
Tussentijds willen we zeker nog naar whitsundays per boot voor een tweedaagse tour en natuurlijk het great barrier reef bekijken vanaf Port Douglash?
In Alice Springs gaan we de Rock Tour doen, Na Alice springs vliegen we naar Sydney op de 29e, we kwamen er gelukkig op tijd achter dat we ook vanaf uluru konden vliegen, snel gebeld met World Ticket Centre zodat ze deze konden omboeken. Dat scheelt weer een vijf uur durende bus trip terug naar Alice springs.
Oud en nieuw vieren in Sydney, nog steeds geen verblijf gevonden en zal ook lastig worden, hostels vragen minimum stay van 7 en soms 9 dagen. Hotelprijzen zijn skyhigh dus dit gaat nog spannend worden
Iemand een tip?
Op 2 januari vliegen we naar Hobart om daar vervolgens een tour te doen van 5 dagen en slapen in tippys… moet schitterend zijn als je de verhalen hoort van anderen.
Op 7 januari in de avond vliegen we naar Melbourne om daar vervolgens per auto of camper zijn we nog niet uit (tips?) de great ocean road te gaan doen.
Op 15 januari vliegen we terug naar NL vanaf Adelaide.
We zitten te denken om met een auto de great ocean road te doen omdat we ook nog naar cooper pedy willen (als het lukt om de great ocean road en cooper pedy in 8 dagen te doen.)
Kortom volgens mij staat ons een super reis te wachten en we kunnen dan ook haast niet wachten…
Groetjes
Veerle