Brisbane - Sydney - Brisbane

Dag Iedereen ,

Naar aanleiding van het huwelijk van een nichtje in Noosa willen we nadien met 5 familieleden een klein gedeelte van de oostkust verkennen.(02/11-16/11) namelijk van Fraser Island naar Sydney.
Door een stunt vluchtaanbieding bij Qatar Airlines hebben we geboekt Schiphol - Brisbane en Brisbane - Schiphol .We opteren eerder voor
een goedkope binnenlandse vlucht Sydney - Brisbane.
Wat kunnen jullie ons aanraden om in 2 weken met een huurauto te bezoeken op de route Fraser Island - Sydney ?
Wie heeft een reiservaring in deze omgeving en wat zeker bezoeken.
Graag jullie mening en tips…

(Fraser Island-Sunshine Coast-Brisbane-Lamington NP-Bayron Bay-Coffs Harbour-Port Macquarie-Hunter Valley-Blue Mountains-Sydney ??? of …)

Thanks Peter.

Je reist de goed kant op ;-). Je gaat rijden van Brisbane naar Fraser Island, neem ik aan, Dan kun je op de heen- of terugweg de Glasshouse Mountains bezoeken. Vanaf of naar Gympie via Kenilworth en Maleny naar Beerwah. Daar evt Australia Zoo. Lamington is helemaal goed, Byron Bay is volgens mij overgewaardeerd (hoe oud zijn jullie?). Dan Nimbin niet overslaan en onderweg ook Dorrigo Bellingen Waterfall Way doen en via Tamworth afzakken naar de Blue Mountains. Sydney is ook een aantal dagen waard.
Succes,
Willem

PS. We hebben ‘enige ervaring’ op de route. Diverse keren in diverse richtingen gedaan.

1 like

Bedankt willem269.Wij zijn 5 prille 50-jarigen die nog niet verder dan Europa hebben gereisd.
Alle tips zijn welkom . Voor de ervaren Australië-reizigers van Noosa (feestlocatie) naar Fraser Island terug naar Noosa - Brisbane - Sydney
is een reisplanning van 02/11 - 16/11 altijd welkom.
Is onze planning niet te ambitieus ?
Bedankt ! Peter

Peter, het wordt een kwestie van een goede dagplanning maken. Fraser Island doe je vanaf Rainbow Beach neem ik aan. Daar ben je in anderhalf uur. Sommige tours beginnen rond half negen, dus het wordt vroeg opstaan. Evt terug naar Noosa voor de nacht, de volgende dag via Glasshouse Mountains naar Brisbane. Daar 's avonds met de openbaar vervoer ferry Brisbane by night bekijken. Australia Zoo ligt ook op de route van Noosa naar Brisbane (bij Beerwah) maar daar ben je een dag zoet en anders is het zonde van je kaartje van circa 60 dollar.
Na Brisbane Byron Bay, dan Nimbin, dan weer naar de kust tot Coffs Harbour (via Yamba), daar inland via Dorrigo en Bellingen, (Dorrigo Rainforst Centre), Ebor, Lookout Point, Woolpack Rocks (hele mooie wandeling), Tamworth, afzakken naar Blue Mountains (2 dagen?), Sydney. Het zou net kunnen, denk ik. (Blue Mountains kan ook in dagexcursie vanuit Katoomba.)