Wat is jouw favoriete stad in Amerika?

Amerika heeft vele grote steden. Maar welke stad bezoek jij het liefste of zou je het liefste nog eens willen bezoeken? En waarom is dat zo? Staat jouw favoriete stad er niet tussen. Geef dan hieronder aan welke stad jouw voorkeur heeft.

Stem hierboven in de peiling en licht je mening eventueel toe! Je mag meer dan 1 antwoord geven.

New Orleans. Moet er wel bij zeggen dat ik na de overstroming niet meer ben geweest dus weet niet hoe het er nu is.

Washington !! Afgelopen november voor het eerst geweest en wat een relaxte stad ! Veel prachtige gebouwen en monumenten en een verademing na New York !
Echt een aanrader…

Ik vond New Orleans echt de max!! Elke buurt is daar zo mooi en de sfeer die er rondhangt is geweldig leuk. HEt heeft echt een stadssfeer wat ik de andere steden moeilijk heb gevonden.
Ik heb daar een week gebleven en vond dit zelf te kort. Vooral het uitgaansleven in Frenchmen street is ongeevenaard.

Ik vind NY helemaal geweldig. Voel me erg op mij gemak daar. Seattle vind ik supergezellig. Niet te groot, veel gezellige plekjes om te relaxen en lekker een kop koffie te drinken. Beide steden hebben mijn hart gestolen. Overigens zijn er ook een aantal minder bekende steden zoals Dubois, Rocksprings, waar het aangenaam is om te verblijven…

New York was tof, maar als ik er langer dan 2 weken zou zitten, zou ik gek worden. LA en Las Vegas waren te pompeus voor me, veel schone schijn ook. San Francisco is meer gematigd en vlak aan de andere kant van de Golden Gate is heerlijk fietsen en vertoeven! Kortom: meer uitwijkmogelijkheden en minder druk in het algemeen.

New York blijft toch wel veruit mijn favoriet, echt een heerlijke stad, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik verder ook alleen in Boston, Seattle en Milwaukee een paar dagen ben verbleven. Washington D.C. en Atlantic City waren zelfs een dagtrip vanuit NYC, beiden samen op één dag voor de duidelijkheid, daar kan ik helemaal weinig zinnigs over zeggen.

San Diego is mijn favoriet: een stad met zowel amerikaanse als mexicaanse uitstraling…
verrassend!! Ligging aan de oceaan met een mooie baai.
Eenvoud en overdaad maar prettig en vooral niet storend.!!

Gainesville Florida, fijne stad, niet te groot. Heeft universiteit, hoge school, musea, mooie omgeving, goede motels enz, enz.

Nashville-Tennessee Niet te groot en erg gemoedelijk en prachtige Country muziek in de vele lokale barretjes…

Las Vegas.
Die stad heeft gewoon íets… Zo gezellig om 's avonds laat daar nog over straat te banjeren. :slight_smile:

San Fransisco vind ik trouwens ook een geweldige sfeer hebben! Die stad heeft ook iets!
Maar als ik moet kiezen, staat Las Vegas toch stipt op nummer 1!

New York City, NY!!!

daar voel ik mij gewoon het beste.

Savannah in Georgia is ook een heel leuke stad vind ik.
een echte uitgaansstad, maar ik ben nog geen 21 dus ik kwam nergens in een disco ofzo binnen :stuck_out_tongue: maar gewoon daar rondlopen is al heel plezant. daar ga ik zeker nog naartoe zoals New York. >>>

Mijn favoriet is Salt Lake City. Prachtig gelegen aan de rand van de bergen, veel mooie wijken, groen en je rijdt zo de bergen in. Als je daar weer uitrijdt ligt de stad aan je voeten. Gemoedelijke mensen, heel relaxt.

New York heeft een geweldige indruk op me gemaakt. Zo ‘net als in de film’ maar absoluut niet de grote gevaarlijke stad die ik verwacht had. Ik ben niet echt een stadsmens, maar daar voelde ik me zo veilig. Ik vond het geweldig, maar een paar dagen is voor mij in elke stad genoeg.

San Francisco blijf ik na een aantal bezoeken een hele fijne stad vinden, net als San Diego. En hoewel Denver als stad niet echt een gezellig centrum heeft, voel ik me er erg thuis. Niks mooier dan uit de stad de Rockies zien met besneeuwde toppen en een staalblauwe lucht erboven.

Dit voorjaar ga ik voor het eerst naar New Orleans en San Antonio (en Dallas en meer). Ben heel benieuwd!

Ik kan niet kiezen!!!

New York!!De stad van Frank Sinatra!!g.s

Ik kan ook niet kiezen, en zat Sinatra niet meer in Las Vegas?? San Antonio aan de Riverwalk was heel leuk. Miami/Miami Beach vonden wij heel aantrekkelijk vooral als je er langer zit. San Francisco vonden wij geweldig om door heen te rijden met die idioot steile hellingen, Los Angeles en Phoenix omdat het door deze steden rijden net zo lang duurt als van Amsterdam naar Eindhoven en er eigenlijk niets te zien is en route. New Orleans is geen favorite voor ons, Seatlle is altijd leuk en Portland (Oregon) zou een stad zijn waar we wel zouden willen wonen. Chicago voor zijn ligging en naar New York moeten we nog naar toe, net als naar Washington dus wie weet…
Yeehaw

Weet het niet dat deze crooner(frankie boy)in las vegas zat,woonde of is begraven;weet wel dat hij een liedje heeft gemaakt over New york!!Voor de rest weet ik geen “bal” over Amerika.g.s

San Antonio aan de Riverwalk was heel leuk. Miami/Miami Beach vonden wij heel aantrekkelijk vooral als je er langer zit.

Mmm, Miami/Miami Beach gebruiken we in februari alleen als aanvlieghaven. We hebben maar krap drie weken dan en willen zoveel! Maar we hebben wel 3 dagen uitgetrokken voor San Antonio, heb er zin in!!

Van San Antonio zal je geen spijt hebben. Ook niet van de omgeving zoals Bandera, Gruene, Hill Country en Austin.