Amerika echt zo mooi ?

Hallo allemaal,

Ik ben nu een tijdje in Noord Amerika, maar ik vindt het toch niet echt zo’n spectaculair land.

Boston gaat wel, Hartford ook, maar New York is mij toch wat tegen gevallen.

Ze willen hier voor alles pieke zien, en kwaliteit is er niet.
Yought-hostels included

doei
William

Tss wat negatief zeg. Ik vind het zelf een mooi land. Mass… is mooi. Als je echt mooie natuur wil zien moet je naar de westkust gaan. Montana… Grand Canyon././ En wat betreft de pieken… tja… maar dat is overal hetzelfde… En er is nooit beweerd dat amerika het walhalla is… Je moet het gewoon leren waarderen denk ik…
Succes verder… Marije

Ik vind de USA echt wel mooi… Helaas is jouw regio volgens mij lang niet de mooiste van de USA. Persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar het Westen (Washington/Origon) en de Deep South (Louisiana vonden we bereleuk !)

Ieder zijn eigen, de een vindt blauw geweldig, de ander moet kokhalzen als hij deze kleur ziet.
Wat ik indrukwekkend aan New York vindt is de hoogbouw, het rasterstratenpatroon.
Ik ben er slechts een keer geweest, dus een echt oordeel kan ik nog niet vellen. Het is me niet tegengevallen, dus ik ga er zeker nog een 2e keer naartoe. Het is wat je zoekt. Als je voor de natuur gaat dan denk ik dat je aan de oostkust weinig te zoeken hebt. Ga dan naar de Grand-Canyon of Yosemite park. Amerika is mega-mega groot.
Dus als de oostkust je niet bevalt, probeer dan de westkust.
Hetzelfde als Europa eigenlijk, alleen daar vallen de “landen”(staten) onder dezelfde vlag… Voor de rest heeft iedere staat een eigen cultuur…

Ik ben afgelopen zomer naar Amerika gegaan. Ik houd erg van grote steden dus ik dacht New York City ook erg leuk te vinden. Maar dat viel tegen, ik vind het er vies en oud en het lijkt wel of ze er alles aan het verbouwen zijn. En ik vond het ook te groot!
Maar mijn vriend die woont 20 minuten van NYC af, in het tweede stadje naast NYC en daar is het super mooi!!!

Ook ben ik meer naar het noorden geweest. Ik heb daar op een summercamp gewerkt, vlakbij de stad Utica, NY. En ook daar vond ik het super!

de omgeving de auto’s de lifestyle alles gewoon !

Ja, die laatste reactie is puur van een veramerikaniseerd persoon dus :P…Nee ik ben er geweest, ik ben zelf in het westen geweest, veruit het mooitste gedeelte van Amerika (la, vegas, canyons, woestijn). Het is een ideaal klimaat, lekker sporten, leuke trips, living the American life. Persoonlijk trekt mij het noorden van Amerika totaal niet. Als je naar Amerika gaat zal ik naar het westen gaan of evt, naar de oostkust.

Er valt toch meer te zien dan BE en NL :stuck_out_tongue: Duistland vindt ik persoonlijk ook wel verry nice.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind America geweldig.

Zelfs New York City, met z’n mooie gebouwen. Oud? Da’s toch mooi? En vies vind ik het absoluut niet: moet jij midden in NYC maar eens op straat kijken en de hoeveelheid zwerfafval vergelijken met de Lijnbaan in Rotterdam…

Persoonlijk is “mijn” gebied New Jersey en oost-PA. Daar heb ik meest ervaring mee. De Amerikanen zelf vinden het daar niks maar ik vind het geweldig.

Veel meer ruimte dan in Nederland, minder mensen, en niet zo’n bekrompen attitude als in Nederland.

Voorbeeldje: het Metropolitan Museum in NYC, waar je gratis naar binnen mag alleen gevraagd wordt naar een vrijwillige bijdrage. Daar werkt het, hier in Nederland zou iedereen hier misbruik van maken en gratis naar binnen lopen…

Mack

Noord-Amerika niet mooi???
Het is natuurlijk wel zo, ieder heeft zijn eigen smaak.
En ik weet dus niet wat jou smaak is, meneer de topicstarter, maar als het jou tegenvalt wil nog niet zeggen dat het echt zo is.
Ik ben dus zelf in het noordelijkste amerika geweest, alaska, en ik kan maar 1 ding zeggen, schitterend. Ik heb al wat van de wereld gezien , maar daar is het toch wel niet zo mooi…
Tuurlijk, waar veel mensen zijn (zeg, toeristen) daar wil men voor alles geld hebben. Maar als je een beetje een handige reiziger bent en niet bang bent voor het avontuur, dan valt er heel wat geld te besparen.
En over die Youth hostels, daar kan ik je dan wel gelijk in geven, ik ben zelf 3 dagen in het youth hostel geweest in anchorage, wat een afknapper na al die rust en ruimte en vrijheid in de vrije natuur. Allemaal regeltjes, veel stoere verhalenvertellers en veel te duur.
Was blij toen ik weer met de duim omhoog uit anchorage weg lifte :stuck_out_tongue:

Maar, om nu gaan zeggen dat het geen spectaculair land is, nee, dat gaat er bij mij niet in.

Ohja, als je iets van aan land wil zien, moet je niet in die steden blijven, daar gebeurt helemaal niets. Buiten, daar gebeurt het…

Iedereen heeft natuurlijk z’n eigen ideeen, maar na 15 jaar hier in de USA te wonen, en vele ‘States’ te hebben bezocht, kan ik niets anders zeggen dan "Amerika is een erg hard, maar mooi land!’
Eerste 10 jaren in Massachusetts en New Hampshire gewoond… nu in California… wat een verschil! Iedere State heeft zijn eigen charmes. B)

Ik ben zelf ooit in Miami geweest en vond het daar geweldig ik had echt zoiets van ik kan niet wachten totdat ik de rest van het land te zien krijg, maar ja de meningen verschillen over America altijd nog…

De meeste Amerikaanse steden zijn totaal niet te vergelijken met de Europese steden. Winkelstraten of uitgaanswijken zoals wij dat gewend zijn zul je meestal niet vinden.
Uitzonderingen zijn dan wel Washington, New Orleans (voor de orkaan), klein beetje Miami, Key West en beetje New York en Los Angeles.

Vaak rij je een Amerikaanse stad binnen en hoop je op weg te zijn naar een wat Europesere ‘look’. Wanneer wij in Europa een stad vanaf de buitenrand inrijden dan merk je dat, naarmate je meer naar het centrum komt, er simpelweg meer te doen is en de straten in feiten smaller worden. In iedere Europese stad herkent iedereen zo het centrum zonder dat er nu een bord bij staat dat het ook het centrum is.
In de VS is dat dus niet het geval, voor je het weet kachel je het centrum weer uit en ben je de stad dus al door. In feite speelt het leven zich ook aan de buitenrand af, de grote shopping malls liggen meestal buiten de stad, fast food en andere eetgelegenheden liggen meestal allemaal aan 1 4-lane straat. Supermarkten bestaan er kennelijk alleen maar in het formaat groot of nog groter. Je moet er van houden.

Qua natuur is de VS daarentegen wel prachtig. Iedere staat heeft wel wat anders te bieden en de uitgestrektheid van het land heeft toch wel wat. Van woestijn tot moeras, van ravijnen tot prachtig besneeuwde bergen (Bob Ross landschappen), van uitgestrekte velden tot waterrijke gebieden, alles zul je er vinden.
Maar wanneer je inderdaad alleen komt om steden te bekijken dan ben je heel erg snel uitgekeken.

Vooropgesteld dat Amerikanen niet echt mijn volk is, moet ik zeggen dat na een rondreis van 12 weken ik kan melden dat de VS in mijn optiek het mooiste land is wat ik tot nu toë op mijn lijstje heb staan.
De diversiteit is enorm. Wel moet ik nageven dat bijvoorbeeld Afrika meer puur is.

Maar ieder zijn mening natuurlijk.

Ik ben daar in 1997 en 1999 geweest en heb twee keer een maand rondgereden in het westen van Amerika. Meer dan 20 Nationale parken bezocht en een aantal steden en nog steeds vind ik het mooi en een ideaal vakantieland. De parken zijn er geweldig.

De afgelopen jaren ben ik op andere plekken geweest voor mijn werk en ik verbaas me elke keer weer over van alles en nog wat.

Frank