wie kan mij vertellen wat de voordelen en de nadelen zijn om in amerika te wonen het liefste wel een beetje veel informatie
je kan ook sites geven waar mijn vraag op staat alvast bedankt
greetzz
Het is maar net wat je als “voordeel” en “nadeel” beschouwd.
Ik weet niet of je al een keer in America bent geweest, en dan bedoel ik niet een Hotel in Manhattan, maar echt een huis, of klein dorp.
Enige nadelen kunnen zijn.
- Cultuurshock, ga er maar vanuit dat het leven niet zo is als in de films.
- Andere mentaliteit van de mensen, altijd vriendelijk. Dit kan een Nederlander, welke een meer zakelijke opstelling heeft gaan iriteren.
- De mensen leven meer voor zich, huizen staan ver van elkaar.
- De winkels e.d liggen niet op loopafstand of dicht bij elkaar. Vandaar dat ze overal “mall’s” hebben staan, grote parkeerplaast
- De afstanden zijn écht groot. Ga er maar vanuit de een stuk als Venlo << >> Amsterdam als een normale trip wordt beschouwd
- Je leeft in je auto… Zoals gezegd, een trip van 30 minuten naar de Winkel is niet meer dan normaal
- Je moet werken voor Commissie, des te harder je werkt, des te meer je verdient.
Voordelen
- Het is een mooi land met verschrikkelijk veel mogelijkheden.
- De mensen zijn echt vriendelijk, dit heb ik als nadeel opgegeven, maar het kan ook een voordeel zijn.
- Land is sportief opgesteld. Sport is alles. Overal zie je dan ook Base- and Basketball Courts.
Nogmaals… Het is natuurlijk makkelijker om nadelen op te sommen dan voordelen.
Zelf wil ik ook naar America verhuizen… Ik heb al “redelijk” veel van het land gezien. Ben bij mensen thuis geweest, heb een paar weken rondgetrokken.
Voor mij is het een mooi land…
jah ik wel er ook wonen ooit maar bedankt voor de informatie.
wie kan mij helpen op de volgen de vraag je mag me ook sites geven:
welke problemen zijn er tussen de verschillende bevolkingsgroepen in de verenigde staten? alvast bedankt greetzz
Natuurlijk is het noodzakelijk om je goed te verdiepen in de Verenigde Staten als je er wilt gaan wonen. Je hebt inmiddels een aantal praktische tips gezien en je wilt meer websites nietwaar ?
Waar het op neer komt is het volgende:
Als je naar Amerika wilt verhuizen dan heb je in je achterhoofd al een reden waarom. Ik hoop voor jou dat zoals “calito…” dat omschrijft dit niet doet omdat het in de film zo leuk lijkt. Overtuig je zelf ervan dat deze reden echt de juiste is en ga !!! geen gelul ! geen smoesjes van “ja maar…ik ben al te oud” of “hoe kom ik aan werk” …of “ik wil eerst nog meer websites lezen”…of die bevolkingsgroepen dan…dat maakt toch niks uit wanneer jij een droom hebt ??? ik klink misschien als een ouwe zeur, maar geloof me, dit is de enige manier. Als je thuis in Nederland blijft prakkeseren waar je heen wilt dan geef ik je op een briefje dat het altijd bij prakkeseren zal blijven. “doen” is “the ticket”
Is dit toch niet wat je zoekt, kan je natuurlijk altijd een leuke vakantie naar de USA boeken. Wil je daar tips voor, dan hoor ik het wel,ik heb er plenty