The one and only...USA Chat!

Amerika is natuurlijk fantastisch. Maar wat vind jij het allerleukste aan Amerika? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Ik denk dat het een combinatie van natuuur, cultuur en de mensen is dat het land leuk maakt.

De heerlijke ruimte die je daar overal hebt en de prachtige ver gezichten.Ook vind ik de winkels ruim en prettig en vriendelijk personeel.en niet te vergeten in bepaalde staten de :zon02:

De natuur is prachtig, dus dat is mijn stem!

De mensen zijn overigens superaardig, maar hebben meestal weinig interessants te bieden (heel veel levende stereotypen). New York en San Francisco zijn steden met een dergelijke aparte sfeer, dat je ze een keer bezocht moet hebben, maar niets kan al het natuurschoon daar overtreffen!

Nu ik heb gekozen voor de natuur,zou graag eens de "everglades"willen bezichtigen één van de jaren.

De natuur en de ruimte, absoluut. Verder vind ik de mensen ook wel leuk; ze hebben vaak een positievere levenshouding dan men hier in NL heeft. (da’s even makkelijk over één kam scheren, er zijn natuurlijk ook positieve Nederlanders en zuurpruimerige Amerikanen, maar het is mijn algemene indruk als ik daar ben)

Wat ik ook leuk vind aan Amerika: grote afstanden rijden over de Interstates, en dan bij voorkeur in een grote SUV ofzo. (Sorry milieu-freaks!) Heerlijk zoeven, en als je ergens stopt is er altijd ruime parkeerplaats. Ook zo lekker: food plaza’s! Heerlijk junkfood, maar als je wilt zijn er tegenwoordig over het algemeen ook wel gezondere gerechten in het menu te vinden.

Ander positief punt: je kunt in iedere supermarkt gekoeld bier kopen, heerlijk. Niet voor onderweg natuurlijk, maar als je ergens aankomt dan is een koude klets toch wel lekker hoor.

Hoi aan allen die dit lezen
Wat mij boeit aan Amerika is de ruimte en verscheidenheid die je terugvind in de verschillende staten.
Reis je naar Californië, dan ga je er vooral voor de natuur, want echte cultuur is er weinig te vinden.
Onze laatste reis ging naar het Noord-Oosten. Daar heb je zowat alles. Natuur, bergen en de zee, mooie meren en bossen enz. Maar je hebt er ook heel wat historiek, daarbij heeft Boston me blij verrast. En ondanks de drukte in de steden is er ook veel ruimte, zoals in Washington. New York is dan weer de place to be qua cultuur. Voor elk wat wils dus. Ondanks de verre afstanden is het er toch aangenaam om te rijden.
Ook de mensen zijn er heel vriendelijk en bieden doorgaans een helpende hand. Ze zijn wel wat wereldvreemd, maar wat wil je als je eigen land je alles heeft te bieden wat je je maar kan indenken. Wat me dan wel weer stoort is hun overdreven patriotisme, ze komen soms over als “wij zijn het supervolk”, waardoor ze zich ook heel wat meer mogen veroorloven dan andere nationaliteiten. Maar iedereen weet dat daar ook niet alles koek en ei is, behalve zijzelf.
Dit werd geschreven door een echte Belg, Vlaming zijn is maar een kwestie van taal. Doei tot de volgende
far2go :dag:

De natuur is prachtig maar ik vind rondlopen door de steden, in een diner of koffiehuis zitten en mensen kijken, de cultuur snuiven en met de mensen praten toch wel het allerleukste aan de VS dus mijn stem gaat uit naar Cultuur!

Oef, errug moeilijke keuze. Ogen dicht en klikken maar? Toch maar voor cultuur gekozen, beetje zelfde redenen als Catuja.

Wow 70% van de VS is bedekt met sneeuw! Zijn er nog mensen die binnenkort naar Amerika vertrekken en niet naar Florida (de enige sneeuw-vrije staat) gaan, en dus last zullen krijgen van de “monster storm” of so-called “snowpocalypse”?

[ame=“Winter Storm Freezes Travel Across U.S. - YouTube”]YouTube - Winter Storm Freezes Travel Across U.S.[/ame]

En als je niet uitkijkt met de sneeuw dan kan er zomaar dit gebeuren met je auto:

[ame=“"Park & Ride" - YouTube”]YouTube - I93 south crash[/ame]

Oei dat ziet er niet best uit! En dan klagen wij meteen als het een nachtje ijzelt…Dit weer doet me denken aan die taferelen met de Kerst. Toen was het ook al onmogelijk naar/van Amerika te reizen door de sneeuw maar dan vooral in New York. Nu sneeuwt het zelfs in Hawaï :S

Ik wens iedereen daar een hartelijk zonnetje toe :zon02:!

Alles is leuk in amerika. De ruimte, de natuur, de rust, de ruime lange wegen, de leuke mensen. Dit alles bij elkaar maakt het zo’n geweldig vakantieland.

Bij ons was er gisteren ook zo’n sneeuwbui overgevlogen. Op zich geen probleem, de bus was 5 minuten te laat en moest wat rustiger de bochten om (de eerste twee bochten reed de bus stug rechtdoor, ondanks dat er naar rechts werd gedraaid aan het stuur en op een klein weggetje ging dat gevaarte ineens driften), maar verder alles prima overleefd. De dakloze gitaarspeler stond nog in de open buitenlucht te spelen, mensen doen nog steeds hun boodschappen, maar gaan iets minder uit. Alleen de ongeremde haastkikkers en mensen zonder winterbanden krijgen ongelukken.

In Nederland zijn er gewoon geen voorzieningen om adequaat te reageren op een sneeuwstorm.

Nou dat is dan wel een fanatieke gitaarspeler! Klopt, in nederland zijn we het natuurlijk ook minder gewend dan in Canada, maar dit type weer is toch voor de meeste Staten in Amerika ook niet normaal. Gelukkig maar dat je er niet veel last van hebt gehad, hier zou het hele land ontregeld raken haha. Hoop wel dat er goed voor de daklozen gezorgd wordt met dit weer, hier gaan in waneer het hard vriest of sneeuwt mensen van de opvang en GGD de straat op om te zorgen dat de daklozen naar binnen komen om te overnachten. Doen ze dat in bij jou in Canada ook?

En marenko, inderdaad de combinatie maakt het een prachtig land!

Met dit weer hier in NL zou ik maar al te graag in Florida zitten :vak02:

Sorry, over het topic heen gelezen…

Ja, hier is ook wel een soort Leger des Heils, waar de daklozen een avondhap en een bed kunnen krijgen. Op de extra koude nachten uiteraard overvol.

Niet iedereen overleeft de winter. Het voordeel is wel dat als de politie je half onderkoeld aantreft, dat je gewoon naar het ziekenhuis kan worden gebracht, omdat iedereen standaard verzekerd is.

Ja standaard verzekering is zeker wel een pluspuntje van Canada boven Amerika, en gelukkig maar dat er dus iniedergeval wel wat wordt gedaan voor de mensen die op straat leven. Hoe is het weer daar nu? Al wat beter aan het worden? Hoorde net van een vriendinnetje van mij dat ze het in Texas zo koud had gehad vorige week donderdag dat ze met haar ogen moest blijven knipperen om haar oogbollen niet te laten bevriezen :wink:

Af-en-toe 's-ochtends lopend naar de bus kun je de vorst in de neusvleugels voelen. Verder dunne handschoenen en een muts. Als je net onder de douche vandaan komt en je vergeet de muts, zijn de haren binnen 10 seconden veranderd in ijspegels. We zitten soms rond de -40C met windfactor, en dat is nog in de stad. Wel droog, dus niet te vergelijken met Nederland. Deze droge lucht gaat minder in de kleren zitten i.v.m. de vochtige koudheid in NL. Meestal goed te doen, maar niet in de meest zomerse kleding de deur uitgaan (heb wat anglophone damesfiguren in minimale kleding van het hotel naar de bus zien rennen afgelopen zondag, daar zou je spontaan een verkoudheid van krijgen door er alleen maar naar te kijken. Kennelijk hoort dat bij de carnavalsgekte.)