Waarom heb je besloten om op vakantie te gaan naar Amerika? Of misschien wonen? Wat was het dat je zo graag wou of wil ervaren?
Hollywood, de film industrie, pret parken, de verschillende culturen, history, The South), nationale parken, bepaalde activiteiten beleven, winkelen, enz
Ik had goede verhalen gehoord over New York en San Francisco, dus als verslaafde aan metropolen stonden beiden hoog op mijn lijst. Ik banjer graag door grote steden. Uiteindelijk vond ik ze allebei geweldig, ondanks de enorme verschillen. Overigens hebben de Smithsonian musea in Washington DC veel indruk op me gemaakt. Ze laten zien dat hoogstaande kunst & cultuur min of meer gratis toegankelijk is.
Naast mijn verslaving aan wereldsteden ben ik verslaafd aan treinreizen. Ik heb de trip volbracht per trein van de Oost- naar de Westkust. Het is me gelukt met een relatief voordelige 15-daagse USA Rail Pass van Amtrak met de volgende route: New York - Washington DC - Chicago - Albuquerque - Los Angeles - San Diego - Los Angeles - San Francisco. Alleen het laatste stuk van LA naar SF per vliegtuig, omdat mijn acht segmenten op waren. Oorspronkelijk wilde ik de route via Denver en Salt Lake City, maar die stond indertijd helaas onder water.
Amerika bied heel veel diversiteit, van steden, mooie stranden en prachtige nationale parken. Persoonlijk ben ik geen strand ganger maar gaan wij veel liever naar nationale parken afgewisseld met een mooie stad, onze reis naar California, Nevada, Utah en Arizona vorig jaar was een mooie combinatie trip, zeker een aanrader!
Verder heb ik zelf 5 maanden in Amerika gewoond (Springfield, MO), zeker een mooie ervaring.
Off topic: grappig op een ander Amerika forum zit een Nederlander die daar woont. Het is toch niet de eerste plek waar je aan denkt als je naar Amerika verhuisd.
Een vriend vroeg ik met hem mee wilde naar Barcelona. Hij ging al met een, voor mij onbekende, vriend en vriendin die samen een relatie hebben. Ik zag het niet zitten om met twee mensen die samen een relatie hebben en die ik niet ken op vakantie te gaan voor een paar dagen, maar wilde best met die vriend op vakantie. Waar zou jij graag heen willen? Ik zou heel graag naar Nieuw-Zeeland willen, en jij? Ik zou graag een safari doen in Afrika, of een auto huren en in het westen van de U.S.A. gaan rondreizen langs alle parken en steden. Lijkt mij ook erg gaaf! Ok, doen we dat.
Nog 50 nachtjes slapen en dan is het zover, 4 weken West-U.S.A.
Ik was op 1 van mijn reisjes al eens vluchtig door het noord oosten van Texas gereden en dat trok me wel…Toen mijn “vriendin” naar Brazilie ging en niet meer terug kwam ( mijn geld was op ), heb ik mijn ticket omgeboekt voor 5 weken Texas.
Alles zelf geregeld ( geen reisburo’s ), auto gehuurd bij Enterprise ( Chevrolet Camaro ) en rond gaan rijden.Ik had via Facebook contact gekregen met een dj uit Abilene, Texas dus dat was een van de bestemmingen.Daar vond ik in hem een “echte” vriend…maar na een paar dagen ook een leuke meid…Die leuke meid groeide uit tot een serieuze relatie en ondertussen zijn we getrouwd en woon ik nu bijna 1 jaar in Abilene, Texas…Dus mijn vakantie?Hier in Texas en zo nu en dan nog eens naar Nederland ; )