3 maanden West-Amerika

Hoi iedereen,

Ben mezelf aan het inlezen voor mijn reis naar Amerika.
Ik ga begin september voor ongeveer 3 maanden richting Portland, OR.
Hier woont namelijk verre familie en ga hun bezoeken. Verder wonen er ook nog bekenden in Los Angeles, Las Vegas en Sedona, AZ die ik ook ga bezoeken. Ook zou graag San Francisco willen zien. (zou Seattle ook de moeite waard zijn?)

Lees hier veel verhalen over Yosemite National park en Death Valley. Ik reis alleen dus vraag me af of dit ook interessant is om te bezoeken voor mij.

Heeft iemand nog leuke tips om te bezoeken of in het algemeen?

Groeten Dick :wereld:

Ow wat ik nog vergeten was. Lees dat je een retour ticket moet hebben wil je met je toeristen visum Amerika binnen komen. Nu wilde ik na deze 3 maanden niet naar Nederland terug maar naar Curaçao voor 2 weken. Zou dit ook kunnen of moet de retour naar Nederland terug gaan. Zou het wel raar vinden als het niet kon maar vraag het maar even na.

Alleen of samen… Maakt niet uit: de National Parks zijn zeker de moeite waard om te bekijken!

Wat betreft de ticket: het moet voor de douane aannemelijk zijn dat je binnen 3 maanden het land weer verlaat. Ze willen niet graag blijven zitten met illegal aliens die ergens in het land verdwijnen. Een ticket naar Curaçao lijkt me geen enkel probleem, maar ik beveel je aan om deze al van tevoren te boeken. Desnoods aannemelijk proberen te maken voor de officer dat je voldoende financiële middelen hebt om de ticket in de VS te kopen, maar ze kunnen wat moeilijker doen en een hoeveelheid vragen op je afvuren voordat ze een beslissing maken of ze je het land in willen laten. Better safe then sorry. :wink:

1 like

Dat ga ik zeker doen dan.

Heb ook al een ticket geboekt naar Curaçao dus dat moet dan geen probleem zijn. Super bedankt. Ik zal de rest van het forum nog is goed door nemen voor alle andere tips.

Bedankt

Hallo!
Nationale parken zijn inderdaad superleuk om te bezoeken! Ik zou, als ik alleen zou reizen, misschien eerder kiezen voor een bezoekje aan Yosemite NP dan aan Death Valley. Vanuit San Francisco kun je met de Yosemite Bug Bus mee, allemaal backpackers en je slaapt in de Yosemite Bug net buiten het NP. Ik kan The Bug hier niet genoeg aanraden :wink: Gewoon heel gezellig daar.

San Francisco is echt heel leuk, een hele relaxte sfeer en er zijn veel alleenreizenden. Er is heel veel te zien en te doen en er is echt geen tweede stad als San Fran. Doen dus!

Veel pelzier, klinkt als een superleuke reis die je tegemoet gaat!

Oké ik zal the Bug is opzoeken en kijken of het iets is.
Super bedankt voor de tip. Het is natuurlijk leuk als er veel backpackers zijn. Altijd wat te kletsen.

M’n plannen worden steeds duidelijker dus krijg er steeds meer zin in.
San Fransico staat ook op het lijstje :slight_smile:

Bedankt voor de tip

Hoe ga je rondreizen? Ben je in de gelegenheid om een auto te huren om bepaalde trajekten af te leggen?

Ja de vraag is nog of ik een auto van een kennis daar kan gebruiken. Dit staat nog niet helemaal vast maar à Dees met de bus en trein. Het liefst ga ik met de auto. Dan heb ik veel meer vrijheid.