California

Hey

Zouden jullie mij meer kunnen vertellen over Amerika
Ik ga 3 weken naar Amerika. We vertrekken in San Francisco met de auto zo naar Los Angeles, Las Vegas, San Diego vandaar uit vliegen we naar New York en zo door naar Boston. Kunnen jullie mij vertellen wat ik zeker moet gezien hebben, waarvoor we moeten oppassen, enz…

Hartelijk bedankt
Vincent

Waar je voor op moet passen: dat je niet te veel wilt doen. Dus bijvoorbeeld niet eerst de westkust willen doen en daarna een heel stuk van de oostkust… Oh, te laat.

(Blijf me er over verbazen dat sommige mensen eerst boeken en daarna pas kijken wat er te doen is.)

En tsja, wat te doen, dat hangt van jullie zelf af. Hebben jullie vervoer geregeld (auto/camper)? Zijn jullie standtypes, stadtypes of natuurliefhebbers? Wie zijn “we” uberhaupt (vriend+vriendin, compleet gezin, vriendenclub, middelbareschoolklas, studentenvereniging, de overblijfouders, …)?

Voor alles in Californië en Nevada en omgeving kun je al moeiteloos 3 weken volproppen. Het wordt dus flink kiezen, als die binnenlandse vlucht niet meer afgezegd kan worden. Daarnaast bestaan er al zat topics waar je inspiratie uit kan halen.

Iets mee info zou helpen. Vlieg je tussen San Diego en New York en vlieg je terug van Boston? Hoe lang tussen SF en SD heb je?

Ik en mijn goede vriend gaan 3 weken gaan en wat nu al vast ligt is het vliegticket dat ons op 30 maart van Brussel naar San Francisco brengt en ons op 21 april terug van Boston naar Brussel brengt, De bedoeling is om in San Fran een auto te huren en die ± 15 april terug in te leveren in San Diego, ik had dit al een beetje uitgewerkt en we zouden 4 dagen San Fran, 6 dagen LA, 3 dagen Las Vegas, 3 dagen San Diego van hieruit dus een binnenlandsevlucht naar New York daar 3 dagen blijven en zo terug de vlieger op naar Boston voor daar onze laatste 4 dagen te blijven (hier zitten vrienden van ons). We zouden vannalles een beetje willen zien, cultuur, natuur, strand. Het is ook niet de bedoeling dat het een vakantie is waar we elke dag van 's morgens tot s’avonds een prop vol programma hebben.

Bedankt ! het is ook de bedoeling om langs de kustlijn te rijden en Monterey stond ook op het lijstje om door te rijden want mijn oma heeft daar namelijk gewoond.

Je vergeet dat je tussen die bestemmingen ook nog moet rijden/vliegen

  1. Vlucht
    2,3,4: San Francisco (zeg nooit “San Fran” in SF.)
  2. San Francisco-Cambria langs hw1 (zou je eigenlijk 2 dagen voor moeten nemen)
  3. Cambria-Las Vegas (volle dag rijden)
    7,8: Las Vegas
    9: Naar LA
    10,11,12,13: LA
    14: Naar San Diego
    15,16: San Diego
  4. Vlucht naar NY (Je verliest 3 uur)
    18,19 20: NY
    21: Naar Boston
    22,23,24: Boston
    Dan zijn 3 weken al te kort. Heb je vrijwel alleen steden gezien en geen enkel National Park zoals Yosemite. en ik zie niet hoe je 4 dagen SF, 6 dagen LA, 3 dagen LV en 3 dagen SD kan doen
    Yeehaw