Bezienswaardigheden in het Westen en tips

Ok, een vrij kromme titel…

Ik ga over een week naar de VS, de westkust. Ik heb al behoorlijk wat informatie gevonden over diverse rondreizen etc, maar ik dacht, het kan nooit kwaad om hier ook een beetje te informeren.

Ik vertrek 5 september naar Los Angeles. 19 September vliegen we terug. De tijd daartussen kunnen we lekker zelf invullen, we huren een auto en overnachten in motels ed.

Hebben jullie nog tips voor dingen die we zeker moeten zien en kunnen doen? Of practische tips mbt dingen die ik echt niet moet vergeten? Ik heb wel vaker gevolgen, maar ben nog nooit buiten Europa geweest, dus het is toch wel een nieuwe ervaring. SowieSo lijkt Amerika mij een hele belevenis!

Op onze planning staan SowieSo: LA, San Fransisco, Yosemity, Grand Canyon… Dacht dat het meer was, maar ik vergeet vast een hele boel… Maar jullie nog tips?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

las vegas en eigenlijk alle parken die in de buurt liggen van je route zijn goede opties.

veel plezier

Twee jaar geleden ben ik ook in dat deel geweest. Wellicht levert mijn “e-dagboek” wat ideeën op.

Hangt er van af hoe lang je op de weg wil zitten. Ik ken mensen die in 2 weken LA-SF-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-GCNP-LA rijden. Wil je veel tijd besteden aan de parken of er zo veel mogelijk zien. Been there-seen it.
Yeehaw

Een beetje een mix. Ik kan zelf helaas niet rijden, ik vind het geen probleem om kilometers te maken, mijn moeder is minder enthousiast. Die denkt dat je als je ergens heen rijdt, je eerst gaan slapen, dan een dag kijken, en de volgende dag verder rijdt. Terwijl je over sommige dingen 3 uurtjes rijdt. Als je dan gewoon bijtijds vertrekt, dan heb je de hele dag in zo’n park en dan kan je best de volgende ochtend verder (als je vind dat je genoeg gezien hebt).
Ze wilde ook een dag naar het strand… Count me out, dat kan ik hier in Nederland zelfs nog, dus daar wil ik geen tijd aan verspillen :stuck_out_tongue: .

Ok, probeer dit eens.
9/5: Aankomst LA
9/6: LA naar Cambria aan Moonstone Beach (toch nog wat strand)
9/7: Bezoek Hearst Castle en via hw 1 (bezoeken Big Sur en Point Lobos SR naar Monterey
9/8: Bezoek Monterey Aquarium en naar San Francisco
9/9: San Francisco
9/10: San Francisco
9/11: San Francisco en naar Yosemite NP
9/12: Yosemite NP
9/13: Yosemite via Tioga Pass naar Lone Pine
9/14: Lone Pine via Death Valley NP naar Las Vegas
9/15: Las Vegas
9/16: Las Vegas naar GCNP south rim
9/17: Morgen voor CG en naar Kingman voor de nacht
9/18: Naar Los Angeles
9/19: Naar huis en je volgende reis plannen.
Reserveringen in Yosemite en Grand Canyon zijn noodzakelijk.
Yeehaw

Zo maar een vraagje…

Waarom zou ik alle Nationale Parken moeten zien die ik tegen kom op een reis?
Of beter gezegd waarom zou ik bepaalde NP’s niet mogen missen?
Bijvoorbeeld de Grand Canyon?Wat is er aan de Grand Canyon zo veel specialer dan bijvoorbeeld de Gorges du Verdon in Frankrijk?
Ik ben niet zo sportief aangelegd, dus een fietstocht of lange wandeltocht is er voor mij niet bij.Raften…nee laat maar…Een helikoptervlucht boven de Grand Canyon…nee, laat ook maar.
Ik ben op dit moment veel in Frankrijk onderweg als beroepschauffeur en zie mooie natuur om me heen.Dus daarom vraag ik me af waarom ik bepaalde dingen absoluut niet mag missen waar ik langs rijd.
Bovenstaande reageerder weet mijn te maken route, dus ik ben benieuwd naar de reakties…

Gorges du Verdon zijn prachtig. Menigmaal geweest en de hele omgeving is fraai. Toch zijn de Gorges niet te vergelijken met Grand Canyon NP. Denk aan een tennisbal tegenover een voetbal (rare vergelijking idd). GC is een mijl diep en 12 miles in doorsnede. Om van south rim naar north rim te rijden ben je 5 uur onderweg. Een heliflight over de canyon (gaat er niet in) is ook niet mijn eerste keus maar vele mensen zijn er enthusiast over.
Frankrijk is een schitterend land maar heeft bv geen woestijn. De USA heeft maar 58 Nationale Parken (maar ontelbare National Monuments, State Parks etc). Die NP’s hebben een ding gemeen, ze zijn allemaal schitterend. Het is bv niet te geloven hoe verschillend ze zijn. Bryce en Zion liggen maar 2 uur uit elkaar en ze zijn niet te vergelijken. Zeker als beroepschauffeur zal je het reizen door de USA waarderen en het is echt niet nodig om zoveel mogelijk NP’s te zien.
Yeehaw

Je hebt gelijk Yeehaw.
Ik ben niet alleen in Frankrijk onderweg geweest.Heb Duitsland,Oostenrijk, Zwitserland,Italia,Spanje,Polen,Tsjechië,Hongarije,Roemenië gezien.
Maar het liefst vergelijk ik bepaalde route nationals met de Interstates in USA, alleen zie je er andere vrachtwagens en personenwagens.
Ik ben ook “al” 3 keer in USA geweest, dus een ietsiepietsie ervaring heb ik er al, haha.
Ik ga het meemaken.
Bedankt voor al je reakties.
Frank