Amerika is een geweldige reisbestemming. Maar zou je er ook wel willen wonen? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Ik zou het wel bezoeken moest ik de kans hebben,maar echt gaan wonen daar???
Kan er eerlijk gezegd niet mee om met de Amerikaanse mentaliteit,vind het allemaal te opgeklopt!
Het land zelf heeft wel mooie plaatsen in petto voor de toerist(Everglades oa:)maar voor de rest is het echt niet mijn ding!
Amerika is een prachtig land, maar je zal even moeten wennen aan de Amerikaanse manier van omgaan met elkaar. Daar ben ik nog het minst bang voor, dat zal wel lukken. Mijn vrouw is Amerikaanse, dus ik kom er geregeld en heb het er iedere keer prima naar m’n zin.
Zolang ik nog werk zal ik echter zeker niet naar Amerika gaan. De rechtspositie van een werknemer is daar zo zwak dat ik het risico niet zou willen nemen om daar afhankelijk van te zijn. Bovendien zijn de arbeidsvoorwaarden voor werknemers een stuk minder dan wij in Europa gewend zijn. Lange dagen maken zonder daarvoor (extra) vergoeding te ontvangen bijvoorbeeld, is daar eerder regel dan uitzondering. Ook het aantal vakantiedagen dat je hebt is gering, en als ik daar zou wonen zou ik ook de mogelijkheid willen hebben om regelmatig m’n familie en vrienden in Nederland te bezoeken.
Al met al een ‘Nee’ dus, maar ik sluit niet uit dat ik er na m’n pensioen zou kunnen gaan wonen. Als je een beetje geld hebt, en de tijd om rond te kunnen reizen, dan is het er natuurlijk prachtig wonen.
Zuiver de vraag zoals het er staat en zonder na te denken over geld en familie, zeg ik “ja”.
Na Nederland is Amerika het eerste land waar ik zou willen wonen. Met de mentaliteit zal ik denk ik geen probleem hebben. Ik moet wel zeggen dat ik alleen een paar keer in Louisiana en Tennessie ben geweest. Over een paar weken ga ik voor het eerst naar NYC, dus dan aanvoelen hoe de mentaliteit daar is.
Zoals al gezegd: Amerika is een prachtig land! Het is alleen jammer dat de Amerikanen er wonen.
Arbeidsvoorwaarden zijn doorgaans slecht, bepaalde grote ondernemingen gaan bewust slecht om met personeel en laten niet toe dat ze zich verenigen in een vakbond, geen ziekenfonds (alleen voldoende private verzekering bij goede banen), werksyndicaten die het voor nieuwkomers moeilijk maken, een overheid die standaard iedereen wantrouwt en ervoor zorgt dat je elkaar wantrouwt, een strafrechtsysteem dat slecht werkt en een slechte interpretatie van een democratisch kiessysteem.
Ik kom er graag nog enkele malen terug als toerist of voor tijdelijke werkprojecten.
Hele aardige mensen verder, maar ik zou ze niet zo snel als buren willen hebben.
een volmondige “nee” dan ook van mij.
Ben al drie jaar aan het plannen en ga binnenkort een greencard aanvraag indienen als alles goed gaat kunnen we over twee jaar vertrekken. De kids zijn nog klein dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Er moet alleen nog een aantal dingen gebeuren zoals het huis verkopen en door de selectie procedure komen (DV Lottery). In Maart gaan we weer naar Minneapolis op zoek naar geschikte woonruimte en opzoek naar geschikte werkgevers. Dus voor ons een volmondig JA!:USA:
Weet niet of ik er mijn hele leven kan wonen, maar zeker wel voor een paar jaar. Net teruggekomen van een rondreis door West-USA en mijn fam. in California bezocht. De mentaliteit is zeker anders, veel overdreven neppe mensen maar ook echt wel heel aardige, vriendelijke mensen tref je er. Als ik mn fam en vrienden mee kon nemen, zou ik er amper over na hoeven denken. Maar zoals anderen hier al zeggen het is daar wel keihard werken met weinig vakantiedagen. En dus weinig kansen om naar NL te gaan. Toch blijft het mijn droom om Nederland te verlaten en dan is California één van de plekken die hoog op mn lijstje staan. Er is alleen zoveel om rekening mee te houden, woonruimte, een baan vinden, werkvergunning en al die dingen… hoe pak je dit alles aan? En alles en iedereen achterlaten is een grote stap dus ik vermoed dat het bij vakanties zal blijven… of een Europees land zodat je af en toe es een wkndje NL kan doen…
Wonen wel, werken niet hahaha
Idd de lange dagen en slechte arbeidsvoorwaarden staan me niet aan.
De mensen zijn aardig en 't leven is er relaxed en kies je voor Florida of de westkust dan heb je ook nog bijna altijd lekker weer… :vak02::zon02:
Als ik 't geld zou hebben dan zou ik morgen nog 't >>> instappen.
Nee echt niet. Ben er een paar keer geweest en dat was prima maar wonen niet. Voor de Amerikanen is het zo dat als je het niet maakt ben je een loser. Hoe dat je tot die status komt telt niet. Het stoort mij uitermate dat bijv in de nettere buurt van Frisco men niet ver moet gaan om de mensen te zien slapen in kartonnen dozen en dat voor de grootste wereldmacht !