Voorstellen

Ola,

Even voorstellennn… Ik ben Lana, 21 jaar en ga binnenkort voor 3 maanden naar de VS om rond te trekken!
Heb een aantal vriendinnen die nogal reislustig zijn en ze hebben me eventueel misschien een beetje aangestoken haha. Daarnaast is een reis maken voor/na je afstuderen ook vaak een goede timing… dus dat wordt 'm ook voor mij!
Het plan is langs Vancouver, Seattle, heel Californië, Houston, New Orleans, Miami en (om en rond) New York te gaan. Dus als iemand bij deze al tips heeft voor een van deze locaties, zeer welkom!

Ciaooo

Hoi Lana,welkom op wereldwijzer!
Nou je kiest er wel een hele mooie route uit om Amerika te ontdekken !
Heb je al het Amerikaforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die er al zijn geweest/of nog moeten gaan.
In Californië liggen bekende grote steden zoals San Francisco, Los Angeles en San Diego. Daarnaast barst het in de staat van het natuurschoon: prachtige bergformaties met uitstekende skigebieden, fraaie meren waar jong en oud komt om te kamperen, stranden die tot de mooiste de VS behoren, woestijnen waar je soms nog geweldige authentieke dorpjes tegenkomt en dichtbeboste wouden waar je zomaar oog-in-oog kunt komen te staan met een grizzlybeer.
Veel van de bezienswaardigheden in Houston bevinden zich in Downtown en het Museum District, zoals het ultramoderne Contemporary Arts Museum Houston en het indrukwekkende Holocaust Museum Houston. Wat u niet mag missen is een bezoek aan Space Center Houston buiten het centrum, en voor een beetje nostalgie bent u in het 1940 Air Terminal Museum aan het juiste adres.
Vele bezienswaardigheden zijn dagelijks geopend, hoewel enkele op maandag gesloten kunnen zijn.
De French Quarter in New Orleans staat bekend als de leukste en meest bezochte buurt, alsook de Royal Street is de bekendste straat in deze wijk. U vindt er mooie antiek winkels en prachtige huizen die de Fransen in de 18e en 19e eeuw in deze wijk bouwde.
Ook vind je in New Orleans de Historic Voodoo Museum,dit is een uniek, interessant klein museum en het ligt ook in het eerder genoemde French Quarter.
Miami staat bekend als een zwoele stad en dat is niet alleen vanwege het warme en vochtige klimaat.
Vooral het uitgaansleven en de mensen die daarop afkomen geven deze relatief jonge stad zijn zwoele uitstraling.
Mocht je genoeg hebben geluierd op de prachtige stranden van Miami Beach dan kun je voor de nodige beweging naar Key Biscayne,dit eilandje voor de kust van (zuid) Miami is perfect voor windsurfen, zwemmen, vissen, fietsen en varen.
Hou je van diverse shows van dolfijnen, orca’s, walrussen en zeehonden,dan moet je maar eens naar het Miami Seaquarium op Key Biscayne gaan,Lana !
In iedergeval succ6 nog met je voorbereidingen en laat ons nadien iets weten hoe je vakantie was verlopen in Amerika!
groet,georgessiam.

Thanks al voor de tips!! Ik ben zelf ook erg blij met de route, want in principe reizen we de hele kust af. We gaan in California zeker de mooie natuurparken bezoeken, Yosemite ea lijken me echt geweldig… En het is goed te weten waar de leuke buurtjes en straten zijn in de steden waar we maar enkele dagen blijven. In ieder geval bedankt en ik ga verder kijken op het Noord Amerika forum!