Hallo!
Ik ben van plan om rond oktober dit jaar voor een paar maandjes naar Amerika te gaan voor studie en/of stage.
Nu heb ik me hier al een tijdje in verdiept, maar toch kan ik na al die tijd nog geen beslissing maken tussen twee steden, New York of Miami…
Zijn er misschien mensen die naar beide steden zijn geweest, of alleen naar New York of Miami die mij zouden kunnen vertellen wat leuker is of gewoon hun eigen ervaring met een van de steden?
Het zou mijn keuze misschien wat makkelijker kunnen maken,
![]()
Denise.
Hey Denise!
Ik zit met hetzelfde probleem! Ik ben van plan om in 2008 naar New York of Miami te gaan om een half jaar (of langer) daar te wonen en werken. Ik ben dus heel benieuwd wat de reacties zullen zijn. Ik vraag me ook af of in beide steden makkelijk werk te vinden is. Heb jij daar toevallig al wat informatie over?
Groetjes van Lindsy
Haay lindsy,
ik heb zelf ook echt nog geen idee wat betreft werk en wat de mogelijkheden zijn. Hier zijn nog geen reacties gekomen op mijn bericht, maar ik heb nog een bericht geplaatst op een ander forum waar wel wat reacties op zijn gekomen wat betreft de twee steden. Misschien heb je er iets aan; http://www.amerikaforum.nl/home/lees.php?id=4290&vdr=
groetjes!
Ik ben in beide steden geweest en vond New York echt veel te druk, Miami was wat meer relaxed, echt zo’n easy going mentaliteit, alhoewel de mensen Miami mij minder aanspreken (stuk arroganter) dan de New Yorkers.
Beide steden hebben hun voor en hun nadelen tis maar net waar je van houd en wat je zoekt!
Als ik de keuze moest maken tussen New York en Miami dan zou ik na veel wikken en wegen toch voor New York kiezen ook al is het zo’n drukke stad.
In Miami ben ik nog nooit geweest, daar kan ik niks zinnigs over zeggen. In New York daarentegen ben ik reeds drie keer geweest, dat was jarenlang (tot ik in Seoul was geweest) m’n favoriete stad. Voor vakantie dan. Voor studie, stage of zelfs werk lijkt het me niet alleen erg hectisch, maar ook extreem prestatie-gericht, iets waar je maar net tegen moet kunnen. Nu is het bedrijfsleven in de VS toch al een maatje zwaarder dan in Nederland [SIZE=1](een naar Washington DC verhuisde vriend van m’n baas durft een personeels-uitwisseling niet aan, bang dat zijn personeel niet meer terug wil)[SIZE=2], en reken erop dat dit in NYC [/SIZE][/SIZE]zal dit erger zijn dan waar ook. Ik zou daar toch wel tegenop zien, maar waarschijnlijk zien velen dit juist als een prachtige uitdaging.
Houd er daarnaast ook rekening mee dat het leven in NYC echt schrikbarend duur is, zelfs een miniscuul appartementje kost je al een klein vermogen. $1500 per maand is heel normaal, ook voor Brooklyn, Queens of The Bronx.