Gezocht leuk reisgenootje voor half jaar/jaar USA (new york!!)

Hoiii ik ben 19 jaar en ben gestopt met m’n studie. Het lijkt me helemaal geweldig om een bepaalde tijd te werken/cursus te volgen in New york…alleen het enige dat me ontbreekt is het lef om in m’n uppie te gaan… zijn er misschien meisjes van mijn leeftijd die hetzelfde probleem hebben? groetjess!

Heyyyyyyyyyyyyy ik loop al maanden met hetzelfde probleem rond… Ik ben ook pas gestopt met mijn studie en wil dolgraag naar NEW YORK… Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Oh en ik ben ook 19 word binnenkort 20

Hee oooh eindelijk iemand die hetzelfde heeft :hihi: kheb je een mail gestuurd, weet niet precies hoe het werkt maar hopelijk is die aangekomen… groetjess!!

hee,

Ik ben ook gestopt met de studie. En wil wil nu wel wat van
de wereld gaan zien, om te beginnen met amerika:)
Ik ben jongen van 20 maar heb ook geen idee hoe ik dat ga
aanpakken en wat voor financiering hiervoor nodig is.
Misschien dat ik wel in NY een jaar studeren, maar dat weet
ik nog niet, ik ben eigenlijk voor alles in!

Iemand nog handige info voor me? just let me know!

groetjes,
Nils

afgeronde studies; fotografieopleiding

Hoi ik ben een meisje van 18 en ik wil graag over anderhalf jaar een half jaar naar New York met een vriendin. Nu vraag ik me af hoe ik dat allemaal moet regelen, mag je wel een half jaar daar blijven en hoe kom je aan een kamer? Hoe heb jij dat geregeld?

Alvast bedankt!

hoi ik ben loretta ik ben 18 jaar. en ik zit op het mondriaan college voor teoerisme, en ik wil voor mijn stage naar new york of florida, en zit met het zelfde probleem dat ik het ook moeilijk vind om alleen te gaan… ben jij er wel is eerder geweest al of niet?
grtz loretta

Ik hoop dat die wens voor mij, en voor jullie ook te realiseren is. Vast wel. Ik maak me het meest zorgen over de kosten, die zullen wel erg hoog zijn. Een (leuk) bijbaantje in New York zal natuurlijk wel aardig helpen, maar is het allemaal wel even makkelijk als het klinkt? Of kan ik maar beter alvast een kamer in het plaatselijke bejaardehuis reserveren dan mijn eventuele toekomst in NYC?

Loekie.

heey

ik wil precies hetzelfde doen, en ben al best dichtbij. Nou ja, ik heb een plan. Ik ga een halfjaar werken (misschien ietsje meer) en ga dan iets van de wereld zien. Ik wilde eerst heel graag naar New York (nog steeds), maar ik ben er achter gekomen dat het wonen/leven in NY heeel erg duur is. Bijvoorbeeld is het al een onmogelijke taak een woning te krijgen. En bij een woning moet je je dan één kamer voorstellen, waar je in leeft. Eén klein kamertje dan:P. En voor de rest is het leven ook erg duur daar. Als je langer dan 3maand (?) gaat moet je een visum aanvragen, en deze is moeilijk te verkrijgen, Amerika kennende. Ook mag je in die eerste 3 maanden niet (legaal) werken, en een werk-visum is net zo moeilijk te verkrijgen als een verblijf-visum. Landen zoals Australië of Zuid-Afrika geven een work-and-travel visum uit, hiermee mag je reizen en werken voor een jaar. Amerika heeft dit visum helaas nog niet.
Het beste wat je kunt doen is waarschijnlijk met de Amerikaanse ambassade in Nederland contacten, of zorgen dat je correspondentie in New York krijgt, die het één en ander voor je wil uitzoeken. Want via internet vind je láng niet alles!
Ik ben ook nog steeds druk bezig met kijken van hoe of wat, en had al een leuke cursus gevonden: Cursus engels voor beginners/gevorderden. Hierbij heb je onderdak en krijg je les voor een bepaald aantal uur. Het probleem hierbij is dat je na 6 weken bijne 4000 euro verder bent.
Ik kijk dus nog even verder:P

Heel veel succes iedereen!

Hoi allemaal!

Ik wil komende zomer graag naar NY op vakantie. Het lijkt me leuk om wat verschillende plekken aan de Oost kust te bezoeken en af te zakken richting Atlanta waar ik ga studeren. Als het één van jullie iets lijkt om samen te gaan hoor ik het graag!

Groetjes Gwen

Gwen dit topic is al 6 jaar oud :wink:

Hi leuke wilde plannen allen. .Alleen… paar feiten: Na 11 sept is het onmogelijk om zonder werk vergunning te werken in de usa. Verblijven kann ge hooguit 3mnd Tourist Visa. .of speciale studenten Visa aanvragen maar dan moet ge daar ook echt gaan studeren. Usa is duur. Vooral de big cities …ny goedkoopste app downtown is niet te doen. Of ge moet rijk zijn! (Of vader/moeder).
Ja illegaal werken … Maar bijna niemand zalu aannemen. Waarom niet? Ten eerst als ze gepakt worden kennen ze hun deuren sluiten en worden alle vergunningen ingetrokken. Geen ondernemer die u zal laten werken dus!! Tweede. . Ge wordt het land uitgezet en komt op de befaamde ‘Black list’ voor zeer lamme tijd mag ge dan de usa niet meer in.

Heb als tiener 5-6 jaar daar gewoond. High school ed gedaan. Later nogmaals geprobeerd te werken daar maar forget it!..ontmoedigend misschien maar wel de waarheid helaas. Succes.