Werken In New York

hallo,
ik zou volgend jaar graag een tijdje in new york willen wonen en werken (min. 3 maanden). Ik ben op zoek naar iemand die mij hier mee wil helpen of kan adviseren. Ik zoek dus werk en onderkomen. Ik ben ook goed met kinderen, au pair zou bijvoorbeeld een optie zijn, maar ander werk is ook welkom!
Graag reacties of handige tips.
alvast bedankt!

Hi Bibi,

Wat ik wel weet is dat je bij aankomst in de States een visum krijgt voor max. 3 maanden (90 dagen).

Waar zoek je precies werk in NY?

Greetings

hi,
bedankt voor je reactie. Ja ik weet t van t visum, 3 maanden is ook wel ok. Liefst down town NY, manhattan ofzo? weet je iets dan? zou t leuk vinden als je reageert.
groeten bibi

Hoi Bibi,

Wat jij van plan bent zou ik ook heel graag willen, ik wil rond deze tijd volgend jaar ook paar maanden naar NY, dus alvast bedankt dat je hebt gepost.

Dan weet ik ook meteen wat ik kan verwachten.

Veel succes!

Hallo allemaal!

Ik ben wanhopig aan het zoeken naar werk in New York, het ticket is namelijk al geboekt! Het werk dat we hadden, gaat op eens niet meer door… :frowning: Als jullie weten hoe ik moet zoeken of hoe ik aan werk kan komen, wil je het me dan alstublieft mailen? Geweldig als je het doet!

groetjes elvira

Ik heb volgend jaar een stage plek nodig in New york (daar wil ik namelijk graag stage gaan lopen weet iemand hier hoe of wat ik moet doen (appartementje/studiotje/kamertje) werk enz.
Ik ben een 18 jarige jongen …

afz.

rubenzow@hotmail.com

Het is supermoeilijk om werk te vinden als je geen legale immigrant of Burger bent van de Verenigde Staten. Ik woon nu al weer 5 jaar in Los Angeles maar daarvoor heb ik iets van 7 jaar in New York gewoond (ik heb een green card die ik nu ga inruilen voor burgerschap). Ik had een vriendin van Nederland die hier naar toe kwam en als illegale werkte in restaurantjes. Als je gepakt word dan word je het land uitgegooid en kom je er nooit meer in of je word geband voor 10 jaar. Natuurlijk is de kans om gepakt te worden zeer klein. Als je naar de VS wilt verhuizen en wilt werken en wonen, doe mee met de green card loterij, het is gratis en als je hem wint, legaal.
http://www.travel.state.gov/dv2005.html en ik kan je vertellen, wanneer je in New York woont, wil je waarschijnlijk nooit meer weg, het is zo’n fantastische plaats.

Veel Success

Originally posted by Bibi@22-07-2003, 20:24:17
** hallo,
ik zou volgend jaar graag een tijdje in new york willen wonen en werken (min. 3 maanden). Ik ben op zoek naar iemand die mij hier mee wil helpen of kan adviseren. Ik zoek dus werk en onderkomen. Ik ben ook goed met kinderen, au pair zou bijvoorbeeld een optie zijn, maar ander werk is ook welkom!
Graag reacties of handige tips.
alvast bedankt! **

hey,

ik kan je dit vertellen aangezien ik al 4 jaar lang bezig ben om een greencard te krijgen

om legaal in america (dus ook NYC) te mogen werken moet je een greencard of tijdelijke werkvergunning hebben en ik kan je 1 ding vertellen die geven ze niet snel weg.

Aupair is voor zover ik weet alleen voor een heel jaar, maar wel een makkelijke manier om america binnen tekomen voor een langere periode op www.travelactive.nl vind je daar meer informatie over.

Eeen ander manier kan zijn de greencard lotery…die is elk jaar in november …het enigste wat je daar voor nodig hebt is een high school diploma of enkele jaren werkervaring http://www.nationalvisaservice.com voor verdere informatie…ene het is gratis ga niet op internet aanmelden en er zo veel dollar voor betalen…want je kan ook direct een aplication sturen naar america en dat kost je alleen een postzegel.

De laaste manier is natuurlijk zwart werken…of zelfs illigaal in america te verblijven (langer dan 3 maanden) je kan daar voor ongeveer 200 dollar een vals sofienummer krijgen dat je nodig hebt om daar te werken, het ergste wat je zou kunnen gebeuren (wat ik vernomen heb na een aantal agenten in nyc) is dat je terug gestuurd wordt naar nederland en voor bepaalde tijd verbannen wordt uit america …maar als je voor dit kiest het kan ook anders lopen en americaanse gevangenis is geen pretje.

en dan over de woon ruimte…is erg moeilijk te vinden en in nyc ook behoorlijk duur…als je wilt heb ik wel een aantal adressjes om het snelst aan een woonruimte te komen in nyc

als je nog meer wilt wetebn email me gerust

america_4evah@hotmail.com

hoop gehoplen te hebben

Ik ga over een paar maanden voor ongeveer 7 maanden naar New York als au pair, de mensen wonen in the West Village op Manhattan en hebben een huis in de Hamptons…er zijn heel veel families daar die een au pair nodig hebben. Het hoeft echt niet altijd voor een heel jaar!

Ik ben wel bang dat ik niet meer weg wil uit New York, maar ik mag van die mensen zo lang blijven als ik wil zolang ik maar af en toe op de baby blijf passen!

Originally posted by Xerxes@19-11-2003, 21:41:22
** Het is supermoeilijk om werk te vinden als je geen legale immigrant of Burger bent van de Verenigde Staten. Ik woon nu al weer 5 jaar in Los Angeles maar daarvoor heb ik iets van 7 jaar in New York gewoond (ik heb een green card die ik nu ga inruilen voor burgerschap). Ik had een vriendin van Nederland die hier naar toe kwam en als illegale werkte in restaurantjes. Als je gepakt word dan word je het land uitgegooid en kom je er nooit meer in of je word geband voor 10 jaar. Natuurlijk is de kans om gepakt te worden zeer klein. Als je naar de VS wilt verhuizen en wilt werken en wonen, doe mee met de green card loterij, het is gratis en als je hem wint, legaal.
http://www.travel.state.gov/dv2005.html en ik kan je vertellen, wanneer je in New York woont, wil je waarschijnlijk nooit meer weg, het is zo’n fantastische plaats.

Veel Success **

En hoe ben jij er terecht gekomen dan? Heb jij tips? Of heb je de hotelschool gedaan en ben je blijven hangen na je stage? grt jw

Originally posted by janwillem+06-05-2004, 17:00:11–></span><table border=‘0’ align=‘center’ width=‘95%’ cellpadding=‘3’ cellspacing=‘1’><tr><td>QUOTE (janwillem @ 06-05-2004, 17:00:11)</td></tr><tr><td id=‘QUOTE’> <!–QuoteBegin–Xerxes@19-11-2003, 21:41:22
** Het is supermoeilijk om werk te vinden als je geen legale immigrant of Burger bent van de Verenigde Staten. Ik woon nu al weer 5 jaar in Los Angeles maar daarvoor heb ik iets van 7 jaar in New York gewoond (ik heb een green card die ik nu ga inruilen voor burgerschap). Ik had een vriendin van Nederland die hier naar toe kwam en als illegale werkte in restaurantjes. Als je gepakt word dan word je het land uitgegooid en kom je er nooit meer in of je word geband voor 10 jaar. Natuurlijk is de kans om gepakt te worden zeer klein. Als je naar de VS wilt verhuizen en wilt werken en wonen, doe mee met de green card loterij, het is gratis en als je hem wint, legaal.

Veel Success **

En hoe ben jij er terecht gekomen dan? Heb jij tips? Of heb je de hotelschool gedaan en ben je blijven hangen na je stage? grt jw **
[/quote]

familie; geen hotelschool ofzo; tips om hiernaartoe te emigreren is doe mee met de green card loterij.

Het is inderdaad gratis, maar vorig jaar zijn 2 miljoen mensen afgewezen, omdat de aanvraag onjuist was.

Daarom lijkt het me verstandig om toch van een service gebruik te maken. Ik heb hierover ook gepost op een andere plek in het forum.

Een vriend van me runt een site www.easyvisausa.com
Voor 24,50US$ wordt je aanvraag nagekeken, op tijd ingediend en krijg je een vliegticket naar de VS als je wint.

Ik zelf heb inmiddels 2 x meegedaan aan de loterij…zonder succes helaas.

Originally posted by Mieki@20-12-2003, 02:28:11
** Ik ga over een paar maanden voor ongeveer 7 maanden naar New York als au pair, de mensen wonen in the West Village op Manhattan en hebben een huis in de Hamptons…er zijn heel veel families daar die een au pair nodig hebben. Het hoeft echt niet altijd voor een heel jaar!

Ik ben wel bang dat ik niet meer weg wil uit New York, maar ik mag van die mensen zo lang blijven als ik wil zolang ik maar af en toe op de baby blijf passen! **

Hoe kom je in contact met die mensen?

Hoi,

ik ben inmiddels weer even terug uit New York. Ik heb uiteindelijk bij een andere (Nederlandse) familie gewerkt die ik via de Great au pair website had gevonden. Ik had toen geluk, werd uit meerdere kandidaten uitgekozen. Ik woonde midden op Manhattan en het was echt heel erg leuk!
Over een paar weken ga ik weer terug, ik neem het werk van en vriendin over(die ik in NY heb leren kennen) omdat zij na een jaar stopt. Ditmaal bij een Nederlands/Canadese familie, in de leukste buurt van NY dus ik heb er héél erg veel zin in!

Voor de mensen die als au pair in NY willen werken:probeer via Great au pair(wel oppassen, is niet offcieel) en hou de advertenties in kranten in de gaten. NY is echt een super stad om als au pair te werken!

Voor Nederlandse meiden die graag naar NY willen als au pair weet ik misschien nog wel een oppas adres(van een andere vriendin die weg gaat)

mail me maar als je interesse hebt: miekiexx@hotmail.com

hi bibi,
ik ben zelf pas geleden in new york geweest. als je er wil wonen, moet óf heel veel geld hebben, 'of in een buitenwijk van new york wonen, want om een appartment in manhatten te kunnen veroorloven moet je aardig wat centjes hebben… het leven daar is ook niet bepaald goedkoop. maar als je veel geld hebt gespaard zou ik absoluut gaan!!! het is een geweldige stad!!!
ik hoop dat het allemaal gaat lukken!

groetjes marthe

Ik ben nieuw hier op dit forum, maar ik smelt helemaal weg als ik hier zo al die NYC en USA fans zie. Kom zelf van het fok forum, waar ook een NYC fan topic loopt . Ik nodig mensen uit om eens hier te gaan kijken: http://forum.fok.nl/topic/662043/

Het is atlijd gezellig om nog meer fans in dit topic te hebben.

**
Het is supermoeilijk om werk te vinden als je geen legale immigrant of Burger bent van de Verenigde Staten. Ik woon nu al weer 5 jaar in Los Angeles maar daarvoor heb ik iets van 7 jaar in New York gewoond (ik heb een green card die ik nu ga inruilen voor burgerschap). Ik had een vriendin van Nederland die hier naar toe kwam en als illegale werkte in restaurantjes. Als je gepakt word dan word je het land uitgegooid en kom je er nooit meer in of je word geband voor 10 jaar. Natuurlijk is de kans om gepakt te worden zeer klein. Als je naar de VS wilt verhuizen en wilt werken en wonen, doe mee met de green card loterij, het is gratis en als je hem wint, legaal.

Veel Success

**

Hoe groot is die kans dat je een greencard wint dan? Ik dacht ook dat de kans afhankelijk is uit welk land je komt, klopt dat? En als ik nou mijzelf inschrijf, mijn ma en mij pa? Is me kans dan ook 3x zo groot :huh: ?

Mijn droom is om naar NYC te vertrekken en nooit meer terug te komen B) Ben nu ook aan het kijken of ik in de zomer kan werken op een summercamp in de states ofzo. Ernges op Long Island ofzo, zullen ze vast wel wat summercamps hebben B)

kheb ook me nyc photo’s online staan op : www.iloveny.tk

Originally posted by The PhantoM@25-01-2005, 22:36:27
** Ik ben nieuw hier op dit forum, maar ik smelt helemaal weg als ik hier zo al die NYC en USA fans zie. Kom zelf van het fok forum, waar ook een NYC fan topic loopt . Ik nodig mensen uit om eens hier te gaan kijken: http://forum.fok.nl/topic/662043/

Het is atlijd gezellig om nog meer fans in dit topic te hebben.

[quote]
**

Veel Success

**

Hoe groot is die kans dat je een greencard wint dan? Ik dacht ook dat de kans afhankelijk is uit welk land je komt, klopt dat? En als ik nou mijzelf inschrijf, mijn ma en mij pa? Is me kans dan ook 3x zo groot :huh: ?

Mijn droom is om naar NYC te vertrekken en nooit meer terug te komen B) Ben nu ook aan het kijken of ik in de zomer kan werken op een summercamp in de states ofzo. Ernges op Long Island ofzo, zullen ze vast wel wat summercamps hebben B)

kheb ook me nyc photo’s online staan op : www.iloveny.tk **
[/quote]

vraag 1, antwoord is yep, ja!
Als je onder 21 jaar oud bent kunnen je ouders zich allebei inschrijven voor de hele family, en jij als je een middelbare schooldiploma hebt (vanaf kleuterklas t/m middelbare school moet minimaal 12 lesjaren zijn) en 18 jaar oud zijn.

Veel success!!

via welke site ben je op dat adres gekomen? :slight_smile:

Je reageert op berichten van ca. 8 jaar oud van mensen die geen lid meer zijn. Hoop niet te hard op antwoord. :wink: