Emigreren naar New York maar hoe?

Hallo iedereen,
Ik zal me ff voorstellen, Ik ben Jim ben 22 jaar.
Ik wil graag een jaar of langer weg naar newyork omdat ik meer wil zien dan alleen nederland en omdat mijn grote liefde in newyork woont.
Ik heb zelf al een slaapplaats ( bij haar thuis ) En misschien al werk ( bij een fitniss centrum bij haar in de buurt.
Alleen het enigste wat ik nu nog mis is een visum toch?
Hoe moet ik dat doen? zou iemand mij AUB daarmee kunnen helpen.
ik heb sites gekeken maar ik snapte het niet helemaal.

Heel erg bedankt,
Groetjes jim

Je hebt inderdaad een (tijdelijke/permanente) verblijfsvergunning nodig met werkvisum. Komende maand kun je je weer opgeven voor de Green Card Lottery, de makkelijkste manier om aan een Green Card te geraken (maar nooit garantie dat je 'm krijgt).

Anders zul je een normale aanvraag moeten indienen voor tijdelijke werkvergunning.

Op de website van US Citizenship & Immigration Services staan alle soorten visa/werkvergunningen en hoe je ze kunt krijgen. http://www.uscis.gov/

Hey Jim,
het enige wat je mist is inderdaad een visum. Das nou net het probleem. Das nogal moeilijk te krijgen voor de VS.
De loterij is een mogelijkheid, maar de kans is niet groot. Als ik het goed heb geven ze 50.000 greencards weg en zijn er miljoenen inschrijvingen.
Als je je grote liefde hebt gevonden en jullie denken er allebei hetzelfde over zou ik zeggen, trouwen! Je kunt dan eerst een fiance-vsium aanvragen. Daarna kun je de VS inkomen maar moet je binnen 3 maanden trouwen. Ik ben zelf ook in dit proces. Ik ben begin dit jaar mijn grote liefde tegengekomen. Zij woont in de buurt van Washington en we hebben gepland daar te gaan samenwonen en trouwen. Mijn vriendin en ik hebben onze papieren in orde gemaakt en gaan deze procedure in. Alles bij elkaar zou het binnen 6 maanden in orde moeten zijn. Maar je weet t natuurlijk nooit. Als je getrouwd bent met een Amerikaanse gaat alles een stuk makkelijker en sneller.
Op de site van de Amerikaanse ambassade in Den Haag kun je een hoop informatie vinden. Veel succes ermee!

Groeten,
Ivo