Wat is jouw favoriete Europese Hoofdstad?

Rome, waarom? Mooie stad, veel bezienswaardigheden, een euwenoude historie en bovenal lekker eten.

HELEMAAL mee eens!!! :nod:

Sarajevo.

Vanwege de ontspannen sfeer in deze multiculturele stad die ondanks het Joegoslavië-drama door blijft ademen en waar de jeugd het geloof in de mensen heeft behouden.

Vanwaar deze keus bij de m.c. antwoorden?

ankara dan maar

Parijs!! Ik voel me daar thuis, het meest op m’n plaats. En bovendien is het er prachtig!

:wink: Wouter v. Kuijk

Uit dit rijtje kies ik Londen. Maar de mooiste stad waar ik geweest ben in Europa is Barcelona (geen hoofdstad, ik weet het :stuck_out_tongue: )

Barcelona, veruit de eerste keus en dan toch wel Londen:thumbsup: :nod:

Mijn keuze is gevallen op Praag EN boedapest, simpelweg omdat ik daar nog niet ben geweest :slight_smile:

ik ga voor budapest, heb er 6 maanden gewoond en vind het echt een schitterende stad…gewoon alles is leuk de restaurantjes, winkels, uitgaansmogelijkheden en natuurlijk de bezienswaardigheden! Mis het nog best wel en wil zeker terug!

Praag vond ik niet leuk, veels te toeristisch en te druk kon niet eens tegen de stroom inkomen en het was niet eens hoogseizoen :frowning:

Hmmm, in welke Europese hoofdsteden ben ik überhaupt eigenlijk ooit geweest? In London niet verder dan het vliegveld, en in de rest van de poll al helemaal niet. Luxemburg is ruim 21 jaar geleden geweest, toen was ik net 8, daar kan ik me niet erg veel meer van herinneren. Blijven over ons eigen Amsterdam, Parijs en Riga. Amsterdam kan me totaal niet boeien, ik kom er eigenlijk alleen nog voor concerten of de AutoRAI, voor de rest vind ik er helemaal niks aan. Parijs is leuk, maar ook niet veel meer dan dat.

Blijft dus over Riga, wat wel gewoon een schitterende, levendige stad is. Niet alleen m’n favoriete Europese hoofdstad, maar eigenlijk gewoon m’n favoriete Europese stad in het algemeen.

van die 4 kies ik Praag. Maar Sarajevo(Bosnië en Herzegovina) is voor mij definitief nummer een.
Waarom: omdat het de Europeese Jeruzalem is! omdat je er een turkse deel vind een Oosterijkse een Communiestiese en een Moderne.
Binnen 5 minuten ben je op de Bergen waar je kan skieen! er is veel groen!

Praag is de mooiste en Roma de 2de

Londen

De mooiste en gezelligste hoofdstad in Europa is zonder twijfel Dublin, maar die staat niet in het lijstje… Londen dus

Londen en dan boedapest.
Jammer dat moskou er niet bij staat!

Helsinki!
Ben er geweest, en ik kom er zeker nog eens terug.
Of het volgend jaar is of over 30. :smiley:

Ik vind sarajevo ook 1 van de mooiste steden van Europa precies om de redenen die jij ook aangeeft beetje east meets west in 1 stad echt super!

Vaticaanstad, lekker overzichtelijk, veel te zien, weinig verkeer, geen terrassen, er eten geen touristen op straat, niet duur, behalve de aflaten, voor wat er te kopen valt, de kerkdienst duurt wel eeuwig lang. Er is altijd een aardige meneer in het wit die naar me zwaait, alhoewel ik hem niet ken, zwaai ik uit beleefheid terug.

Beograd is een hele mooie stad vind ik zelf! Ik kom er bijna elke zomer(mijn Family woont daar) en ik vind Bijelijna ook een hele mooie stad in Bosnie(heb er ook Family wonen)!

Almaty