Wat is jouw favoriete Europese Hoofdstad?

Wat is jouw favoriete Europese Hoofdstad en waarom?

Mijn favoriet is Rome! Maar omdat die er niet bij staat heb ik Boedapest maar aangevinkt :smiley: lekker ruim opgezet, en een hele relaxte sfeer!

Mijn favoriet: Helsinki. Staat er niet tussen, mijn keuze is net als Jeroen: Budapest…

De hoofdstad van litouwen, Vilnius is mij goed bevallen. Mja die staat jammer genoeg niet in de poll

Mijn keuze is Wenen, Ik heb er met veel plezier gewoond…Een goede tweede is boedapest

Boedapest lijkt toch duidelijk de favoriet te zijn. En moet zeggen…dat ik dat niet helemaal had verwacht, gezien het voor veel mensen nog onbekend is. Al met al een zeer boeiende stad.

Barcelona

Ankara,moet eigenlijk zeggen Istanbul is mijn favoriete stad in Turkije. Staat niet op de pol daarom heb ik Boedapest gekozen ligt het dichts bij Turkije. Ben er trouwens al 2 keer vanuit Istanbul Turkije naar Boedapest geweest,is wel een heel apparte stad. Je moet het ook gezien hebben.
Franka

*kan niet kiezen tussen Ljubljana en Amsterdam…vandaar mijn nick. Ljubljana wordt echter een 2e Amsterdam int klein. Als ik in NL uitgestudeert ben heb ik het in NL wel gehad en ga ik naar Ljubljana verhuizen. *

Ljubljana, daar kom ik elke dag. Nee geintje, wel een aparte hoofdstad, hoe kom je daar nou bij?

Vriendlief is half Kroaat, half Sloveen, we wonen samen in Amsterdam. Sinds ik aan Ljubljana geintroduceerd ben vind ik het een top stad. Mooie architectuur, cultuur, cuisine, gewoon kwaliteit in het algemeen, dat trekt mij aan. Breng sinds een paar jaar ook elke Oud en Nieuw in Ljubljana door, een echte aanrader.

Amsterdam!! duidelijk!

Waarom staat Valencia er niet tussen? Dat is voor mij bij verre de mooiste stad. Strand, mooi weer, supermooi park, oude/nieuwe architectuur, leuke Uni, uitgaansleven de puta madre, en noem maar op!

Ik wilde hier nog een plaatje toevoegen om mijn stelling kracht bij te zetten maar ik kan niet kiezen, zoveel moois is er te beleven! :SPAIN:

mm… Toch Londen denk ik, maar ik mis Parijs in het rijtje?

Er zijn zoveel mooie (hoofd)steden in europa… Lastig om te kiezen hoor…
Ik denk dat ik toch voor Rome ga, ondanks dat ik Barcelona ook erg mooi vind…

Voor mij Wenen, hoewel ik ook erg te spreken ben over het onbekende: Munchen! Munchen is echt levensgenieten! Dus Wenen of Munchen, wanneer ik moet kiezen: mijn werkplek, Wenen!

Zagreb, echt de nummer 1.
Een aanrader. :croatia:

Voor mij Barcelona. waarom zou je je kunnen afvragen, hier zijn enkele redenen:

• niet te groot, zodat het gezellig blijft
  • leuke, ontspannen sfeer
  • “meestal” mooi weer, de laatste keer echter veel regen
  • lekker eten, leuke mensen
  • Gaudi, Sagrada familia,…

greetz
korneel

Londen natuurlijk…

Nou, zo natuurlijk is dat niet, aan de verschillende reacties op dit onderwerp te zien :wink: