Sinds wanneer maakt Kazachstan deel uit van Europa?
En mijn favoriete Europese hoofdstad: Amsterdam :king:
Sinds wanneer maakt Kazachstan deel uit van Europa?
En mijn favoriete Europese hoofdstad: Amsterdam :king:
Vandaar ook de smiley…
Voor mij is dat Bellinzona, maar dat is “maar” de hoofdstad van het Zwitserse canton Tecino. Echt een schitterende stad :dag:
als het een hoofdstad moet zijn, dan ga ik voor kopenhagen en Edinburgh. Als het ook ‘gewoon’ europese steden mogen zijn, dan duidelijk Barcelona!
boedapest en als het geen hoofdstad hoeft te zijn dan barcelona
Berlijn, Kopenhagen, Stockholm en Riga
Ik kom net terug van een weekje Budapest-Bratislava-Wenen. Bratislava is net gerestaureerd maar het blijft een provinciehoofdstad. Wenen is stijlvol, veel grandeur en begint weer het middelpunt van Europa te worden. Mijn liefde gaat uit naar Wenen, mijn eerste kennismaking met Kunst, Jugendstil (Klimt,Egon Schiele, Kokoschka) Otto Wagner, Loos, maar ook Hundertwasser, een terug in de tijd. Maar dan Budapest, een stad uit het verval, een stad in opbouw, een botsing tussen Oost en West. Elke straat is anders.
Vorig jaar was het Riga, Tallin, Wilnius.
Ik moet nog naar Belgrado, Sarajevo, Tirana, Sofia, Valetta, Reijkjavik, Oslo, Edingburgh, Istanbul en Athene en dan geef ik het antwoord
@ pesche,
haha mooi verwoord.
Praag vind ik een erg mooie stad.
Frank
ik kies voor edinburgh (maar heel schotland is errug mooi) en tallin vond ik erg mooi.
niet zo groot en veel leuke oude kleine straatjes om door te lopen, erg gezellig sfeer
Zoveel mooie steden!! Daar kan ik nauwelijks tussen kiezen. Vandaar ook mijn website denk ik
Zelf vind ik Lissabon en Berlijn echt fantastische hoofdsteden, maar er zijn zo ontzettend veel leuke steden in Europa: München, Lyon, Liverpool, Turijn, Sevilla… echt te veel om op te noemen.
Londen gekozen,omdat ik vroeger tijdens de schoolvakanties met mijn vriend daar naar toe ben gegaan!!
Van de overige landen die je hebt vermeld,ben ik er nog nooit geweest,en zal ik er nooit naar toe reizen in de toekomst.
In de poll ben ik voor Boedapest gegaan, maar Ljubljana is toch ook wel een favoriet!
In de poll heb ik eveneens Budapest gekozen maar ik moet bekennen dat mijn voorkeur over het algemeen toch uitgaan naar ‘niet-hoofdsteden’.
Zo ben ik van mening dat Wroclaw en Sevilla veel leukere steden zijn dan de hoofdstad.
Van deze 4, zonder meer Praag.
Praha is echt een schitterende stad. Veel te zien en vooral de burcht kant is schitterend.
Boedapest vind ik ook een schitterende stad. Met name het regeringsgebouw. Maar Praag vind ik persoonelijk toch nog iets mooier.
Londen, ben ik niet zo kapot van. Vind oud en hyper modern te dicht opelkaar staan. Ze hadden naar Paris moeten kijken die hebben het wel slim aangepakt.
Madrid, ben er nog nooit geweest dus kan er geen oordeel over geven.
Ik ga voor Madrid! De sfeer in Madrid is heel relaxed en ik voel mij daar altijd heel welkom. Het is alleen geen aanrader om de stad in de zomermaanden te bezoeken, dan is het veel te warm om van al het moois van Madrid te genieten
Mijn favoriet, is absoluut Budapest. Leuke stad, goede sfeer. Met het mooie regeringsgebouw. Alsook leuke uitgaansmogelijkheden (Ruin bars).