Wat is jouw favoriete accommodatie in Indonesië?

Omah Semar, Yogyakarta. Klein hotel, 5 kamers. Schoon, smaakvol en 30 euro per kamer. Uitstekende keuken. Zeer gastvrij. Willy 29

Pracht locatie op Bali is Villa Buddha, onvergetelijk genieten!!
http://www.villabuddha.com/

Wij hebben goede ervaringen in Ubud met Nick´s Hidden Cottages ($30 per nacht) en Hibiscus Cottages ($20). Nick’s heeft een zwembad en Hibiscus is een superfijne kleinschalige homestay met het lekkerste ontbijt.

We hebben in Sanur in een resort doorgebracht (met dank aan onze ouders): Puri Santrian. Gewoon heerlijke luxe.

In Kerobokan sliepen we in Dana’s Guesthouse ($10). Basic, maar wel met gratis scooter en wat verder weg van de drukte.

In Seminyak sliepen we in het net-geopende Uma Karan (nu nog $40 maar in de zomer $90). Een heerlijk boutique hotel met zwembad.

In Amed overnachtten we bij Geria Giri Shanti (€13, NL’se eigenaresse en haar Engelse man. Wel veel herrie door de weg).

Lovina: Sawah-Lovina, zeer goed, lekker zwembad en heerlijk eten.
Amed: Geria Giri Schanti,is goed, voor mij geen 2de keer.
Sanur: Balibergvilla, is super, luxe kamer met buiten douch, badkamer met groot bad, heerlijke groot bed.

Dit jaar beginnen we bij Jimbarang Home Bali Home
Daarna bij Amed Kembali.
Daarna naar Sanur Balibergvilla
En dan terug naar Jimbarang bij Home Bali Home

Wie kan er iets meer vertellen over Home Bali Home en Kembali

**Bali bij Singaraja, tussen Lovina en Seririt: **

Bagus home stay. Rustig, vriendelijk en niet te duur.

http://www.bagus-home-stay.de

Ontbijt en diner met zicht op zee!!!

2 likes

voor de rijken mensen zeker

Niet voor rijken.
Prijzen tussen 80.000 en 250.000 rupia.

Wat is een leuk/goed hotel om te verblijven op de Gili eilanden? Niet al te duur en schoon?

In augustus zal het dit jaar wel nodig zijn om te reserveren. De Indonesiers hebben zelf nl de hele maand Aufgustus vakantie

Mijn favorieten zijn die locaties waar ik zelf verschillende jaren heb gewoond en geleefd. Zeker niet goedkoop, maar wel geweldig wanneer je wilt genieten van alle luxe in een prive villa dat omringt wordt door het Balinese landschap en cultuur. Direct aan zee en slechts 6 minuten rijden vanaf Lovina. Voor gasten is het een geweldige plaats om even helemaal tot rust te komen en een goede uitvalsbasis voor verschillende bezienswaardigheden in de buurt. Voor mij is het een thuis.

Villa Shanti
Villa Asmara

Sumatra, het eiland Samosir: christina guesthouse , Parnas Guesthouse en Merlyn Guesthouse

Sumatra, eiland Samosir : Romlan hotel, heel aardige personeel en heel lekker eten en redelijke prijzen

Op Bali: Laghawa Hotel in Sanur, redelijke prijzen. mooie tuin en zwembad, dichtbij het strand en het centrum.

[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:96148"”]

Wat is jouw favoriete accommodatie in Indonesië? Plaats 'm hieronder!

[/quote]

GG House Happy Valley te Borgor en Jeeva Klui Resort te Lombok.
GG House, prachtig uitzicht over de rijstvelden en de donderende rivier.
Jeeva Klui, rust, ruimte en ontspanning
Yvonne

Oost Java, Kalibaru: Rumah Senang
Bali, Lovina: Chonos hotel
Bali, Amed: Geria Giri Shanti
Bali, Padangbai: Puri Rai hotel

Leuk en gezellig en zeer gastvrij Gede Homestay in Anturan een plaatsje naast Lovina.
Familie homestay waar je deel uit mag maken van de familie als er een ceremonie is in de dorpstempel.
Kamerprijs is betaalbaar en de kamers zijn schoon

Wij zijn op onze reis 2 keer in een iets duurder hotel geweest, maar dat waren fantastische lokaties: Alila Manggis en Uma Ubud. Erg mooi om een of een paar dagen te verblijven, maar niet voor een volledige vakantie. Mercure Resort in Sanur was daar wel geschikt voor: wat levendiger, ook heel fijn gelegen, mooie kamers, vriendelijke mensen, lekker eten,…
Op Java was The Phoenix Hotel in Yogjakarta een aanrader.

mijn favoriete accomodatie is het Gardena Hotel in Labuan Bajo op Flores!

Ons verblijf in Hanging Gardens (net buiten Ubud) heeft ons voor het leven verziekt :).

Wat een fantastisch resort was dat zeg. Wel aan de prijs, maar we hadden toen wat te vieren.

Ik vond het Phoenix Hotel in Yogya ook erg leuk (misschien geen topluxe maar toch erg tof).

Yogyakarta
Omar Lawas Homestay: Omah Lawas Homestay Goede ligging!

Novotel Lombok in Kuta(lombok)super mooi en een prachtig strand.

Wel erg rustig,maar dat heeft ook wel weer wat.

Groetjes Mini.