Guesthouses en of hostels java en bali

Hallo,

Ik vertrek binnenkort met een vriend naar Java en Bali voor 3 weken.
Heeft er iemand tips voor guesthouses en of hostels? We willen naar yogyakarta en ergens in de buurt van de bromo vulkaan en Bali; Ubub, lovina en eiland lembongan…

Alle tips welkom!!!

Groetjes Loesje

Wij gaan in augustus, hebben inmiddels bijna alle accomodaties geboekt. Ik heb inmiddels heel wat bekeken en vergeleken mbv zoover, tripadvisor.
Wij kwamen uit op:
Starlight bungalows in Lovina ( NL eigenaresse)
Greenfield in Ubud
Bay Shore huts in Lembongan. ( geboekt via booking.com)
Deze krijgen goede recenties en zijn betaalbaar.
( wij gaan ook nog naar Pemuteran, Menjangan island - ten westen van Lovina. Snorkelen/ duiken schijnt hier erg mooi te zijn. Amertha Bali Villas leek ons hier erg leuk ( weet niet wat jullie budget is…)

Misschien is het iets voor jullie… ze hebben allemaal een eigen website.
Succes ermee.

Greenfields in Zuid-Ubud is prima, recent en supervriendelijk personeel.
Mocht het vol zitten dan is het ernaast gelegen Tegal Sari een goede optie.
Vraag naar de nieuwere bungalows.

Selamat jalan.

Lovina 2011:

ik verblijf in het Angsoka Hotel in Kalibukbuk, vlakbij het standbeeld met de dolfijnen. Kamers vanaf 10 euro, de luxere kamers hebben warm water, een ligbad, en AC. Prachtig onderhouden tuin en zwembad.

In Kuta zit ik meestal in AP inn, maar die kunnen in auustus de prijzen nogal omhooggooien. Persona Beach inn is een redelijk alternatief. Schone kamers, zwembad, maar niet super sfeervol. Beide aan Jl. Popies I.

ubudbungalow is mijn favoriet. € 26,- ongeveer met 2 pers. voor 1 pers. wat goedkoper www.ubudbungalow.com

meteen achter de markt in Ubud (zijstraatje) is Shania’s House (homestay) maar zorg daar dat je niet te ver achterin komt want dat is donker dus vochtig (dus wat schimmelvorming) voorin en rond het zwembadje is het goed.