Homestays Bali

Beste Balinezen,

Omdat ik niet kan vinden hoe ik de naam van een topic moet wijzigen, open ik maar een nieuwe.

Tickets voor Bali eind oktober zijn geboekt. Heeft iemand nog tips voor homestays in de volgende plaatsen: Sanur, Ubud, Lovina, Amed / Padangbai / Gili Meno?

Als iemand een goede tip heeft voor wat meer luxe op Gili Meno is die zeer welkom (wil me vriendin verrassen)!

Ook alle tips met betrekking tot bezienswaardigheden en eetgelegenheden in bovenstaande plaatsen / nabij zijn van harte welkom!

:chin:

Mvg Maurits

Hoi:
Voor Sanur kijk eens op www.balibergvellea.com
Voor Lovina kijk eens op www.sawah-lovina.com
voor Amed kijk eens op www.geriagirishanti.com

veel succes met het zoeken
Wij zijn de laaste week van 09-2011 en de eerste 3 weken van 10-2011 met vakantiue op Bali:vak02:

In Sanur kun je lekker eten bij de Warung… Aan het begin van de hele lange straat bij de hotels Sanur Beach en Puri Santrian in de buurt. Net in het zijstraatje. Wij zijn er echter achter gekomen door gewoon aan 1 van de medewerkers te vragen naar een goede Warung. Zij wezen ons daarheen.
Als je een avond wat luxer wilt eten dan kan ik je Caramel aanraden. Eten aan het zwembad, heerlijk eten en erg sfeervol.

Maar restaurantjes en dingetjes genoeg hoor. Ook om te lunchen trouwens en veel goedkoper dan in menig hotel.

Amed: “Bayu Cottages” , http://www.bayucottages.com. Alle kamers met terras of balkon met zeezicht, eigen badkamer met warm / koud stromend water, satellliet TV (meer dan 35 int. kanalen) op de kamer, AC en plafond fan, safe deposit box op de kamer, Internet toegang (breedband) middels Wi-Fi, ontbijt.

Lovina: Hotel “Rambutan Cottages”, http://www.rambutan.org/

ik ben ein september tot begin oktober op Bali, graag reis ik vrij en on route maak ik mijn plan en daarmee is het lastig accomodaties vooraf te boeken. is dat aan te bevelen of zit het meeste vol rond die tijd? of is een dag of twee vooraf boeken ook een optie?

wie heeft hiermee enige ervaring?

groetjes mirjam

Hi Mirjam,

Eind september, begin oktober is het prima om bij aankomst te boeken of paar dagen ervoor… Ik zou gewoon kijken waar je heen wilt en dan pas gaan zoeken waar je heen wilt.
Als je alleen gaat dan heb je vaak wel kans op een iets op korte termijn vinden.

Als je al weet waar je ongeveer heen gaat, dan kan ik vrijbljvend voor je kijken wat de opties zijn.

Groetjes,

Sanya
www.adailystay.com

1 like

Dag Shaniya

dank je wel voor je reactie, ik wil na aankomst eigenlijk meteen door naar Ubud, aangezien ik niet zo’n zon zee strand fan ben maar meer hou van rond touren off the beaten track en fotograferen leek me het huren van een brommertje wel aangewezen, wil erg graag richting pupuan (via artosari) mss is er een soort van short cut maar dat kan ik zo snel niet zien. daar de rijstvelden en tempels bekijken, genieten en fotograferen en dan richting lovina en dan weet ik het nog niet, vlg mij is de kustroute amed - lovina ook mooi…

is het westen van bali aan te bevelen? en het rijden / huren van een brommetje?

dank alvast!
mirjam

Ha,

In Ubud vind je homestay: Ala Hibiscus 2 (check even op tripdavisor).

Echt een super lieve familie met heerlijk ontbijt (inbegrepen) voor ong. €30 p.nacht per kamer.
Het ligt tussen de rijstvelden, net uit de drukte, maar toch lekker dichtbij restaurants, bars etc. Ongeveer 5 a 10 min loopafstand.

Wij zijn hier uiteindelijk 1 week geweest. Mochten we teruggaan naar Bali dan zouden we hier zeker opnieuw naartoe gaan.

Have fun!

kijk eens op de site van homebalihome.com

ze kunnen je van heel veel informatie voorzien en zijn bijzonder goed bekend op het eiland.

1 like

`Hallo Maurits,
Twee jaar geleden in Lovina verbleven bij Gede Familie geweldig verblijf Je kunt kijken op hun website http://www.gede-homestay.com/bali.html
In Ubud waren we tevreden over Sania’s house Snelle internetaansluiting en hulpvaardige jonge mensen in de bediening. Simpel zwembad centrale ligging.

1 like

Net terug uit Indonesie, wij zaten in Ubud bij Shanti Homestay en Rojas Homestay. De eerste was ongeveer 16 euro, de ander ongeveer 12 euro, inclusief ontbijt…en een vrij rustige straat en toch in het centrum.

In maart ben ik in Ubud bij ubudbungalows geweest. Echt ontzettend leuk, ik heb het enorm naar m’n zin gehad. Zat op een bovenste verdieping (gebouw bestaat uit 2 lagen). veel privacy, mooie tuin en zwembad etc. centrumiddelpunt is 12 min. lopen (wij hadden constant fietsen bij ons)
www.ubudbungalow.com

In 2009 heb ik overnacht in Shania’s House. Achter de markt en heel centraal dus in Ubud. In rustig zijstraatje. Ook heel leuk. Zou wel zorgen dat je niet onderin achteraan in het karakteristieke gebouw zit. Heel klein zwembadje. Je moet eerst het gedeelte van de Balinese familie door. Dat heeft wel wat vind ik. Is een homestay, heeft geen eigen website.

Sania House Bungalow
Jl. Karna No. 7, Ubud Bali

In Lovina overnachtte ik bij Mas Bungalow. Wordt beheert door een Nederlands echtpaar. Heeft een mooi zwembad. Lovina zelf vond ik niet veel aan dus heb voornamelijk uitstapjes in NoordBali gedaan. Mas is goedkoop maar goed incl. ontbijt vanaf 9,50

http://www.masbungalows.com

Ik boek altijd het 1e hotel na aankomst wel vanuit Nederland zodat ik na zo’n lange reis niet hoef te zoeken. Ook had ik hotelpickup. was dat ook geregeld.

De rest deed ik gewoon daar. Had een Indonesische telefoonkaart in m’n mobiel en belde de homestays/hotels 2 a 3 dgn. van tevoren op. Vervoer deed ik via de Perama shuttlebus incl. hotelpickup/drop off… Goedkoop en handig.