Tips voor eerste Bali reis

Hoi,

Wij zouden in mei of september onze eerste reis naar Bali willen maken, het plan is om eerst een week het noorden te doen, vervolgens een week het zuiden.

Voor het noorden zoeken we nog een luxe villa om te huren, heeft iemand tips? Welke streek in het noorden is het interessantste?

Alvast bedankt!

Hallo Blaugrana,

De hele noordkust en achterland is zeer zeker de moeite waard.
De meeste mensen gaan echter naar Lovina. Zelf vind ik Kalibukbuk heel mooi. Een prachtige natuur bergen (vulkanen) en de oceaan binnen handbereik.

Met luxe villa’s heb ik geen ervaringen, wij wonen in het oosten maar niet in een villa, is niet zo ons ding, maar die zijn er beslist wel. Je kunt ook via tripadvisor wat info vinden over accomodatie

Fijne vakantie

Ik ben persoonlijk naar Lovina geweest en heb daar overnacht in een hotel ( Aditya hotel )

hotel is tussen de 40 en 70 euro per nacht en is direct aan het strand.

in de ochtend kan je via het hotel regelen dat je met een bootje de zee op kan om dolfijnen te spotten ( zeer toeristisch maar wel een ervaring )

het is dan wel geen Luxe Villa maar wellicht de moeite waard om te bekijken en te beoordelen. ( als je echt een luxe villa wenst te hebben kan je ook hier eens kijken http://www.balivakantievilla.nl/ )

Alvast veel plezier met de ‘‘voorpret’’ en mochten er nog andere vragen zijn zie ik het wel :slight_smile:

Bedankt voor de reacties al. Het is echter zo dat we inderdaad ook nog iets zoeken in het Zuiden, maar dit heb ik niet vernoemd omdat we daar nog niet helemaal uit zijn wat we zoeken (villa/hotel of b&b).

Wat is het verschil tussen Lovina en Ubud? Ligt dat ver van mekaar?

Welk is een leuk stadje in het zuiden om te verblijven?

Het verschil tussen Ubud en Lovina is als dag en nacht.
Lovina is een tamelijk rustige dorp aan de Ind.Oceaan en Ubud is in het zuiden vergelijkbaar met Torremolinos zonder zee. Je kan er over de hoofden lopen, je kont niet keren, maar even buiten Ubud is de natuur heel mooi. Lovina heeft een eenmalig achterland met watervallen ,en je zit niet ver van de ferry naar Java. Ubud is in verglijking met zo,n 11 jaar geleden veranderd van een rustig kunstenaars dorpje tot ja ik zeg Torremolinos-El Arenal- Lloret de Mar. Tis maar net wat je zoekt. Bali is een pracht eiland.

De afstand is niet zo groot Bali is compact, maar ga je door het binnenland een uurtje of 4-5, stops inbegrepen en ook de mooiste meren van Bali:
Danau Bratan-Danau Krakatau en Batur geweldig mooi. lol2>>>

Als je voor het zuiden nog zoekt ,kijk dan even op de site van Marcello, zijn B&B ligt hoger en dat is wel zo aangenaam als je hier in de vochtige warmte aankomt en ca.15 min van de luchthaven.

Ubud vind ik leuk om eens te bezoeken en hetzelfde geld eigenlijk voor Lovina.

persoonlijk vind ik het leuker om op bepaalde plaatsen niet te lang te zijn ( 2 / 3 dagen ) maar wil je echt op z’n hollands 2 weken in hetzelfde hotel en elke avond de winkelstraatjes in dan is Ubud erg toeristisch en Lovina wat rustiger.

Sanur en omstreken is erg populair voor de touristen met 2 weken verblijf op een plek :slight_smile:

gewoonweg mijn mening … en die kan uiteraard verschillen van andere

2 wkn is veel te kort voor zo.n lange reis. Je zit zo.n 15 uur in het vliegtuig dan moet je acclimatiseren 2 dgn. Zonde. Fijn dat ik hier woon.

zou bijna jaloers worden lol2:dag:>>>

Ja hoor jij en jaloers, trek je zwembroek aan en gaan joh, zal NiLuh ook wel aardig vinden toch?

ben 17 dagen geweest en dat was ook te kort… toen ging ik 2 maanden en ook dat was te kort… dus tjahh verschil moet er zijn :smiley: