Keuze accomodatie Bali

We gaan met ons gezin - 2 volwassen en 2 kinderen (13 en 10 jaar) - naar Bali, maar we kunnen moeilijk een keuze maken waar we op Bali willen verblijven. Met name welke plaats kunnen we het beste overnachten.

Wie heeft advies?

Boerman

Tja, je informatie is te summier om een goed advies te geven. Waar houden jullie van? In welke prijsklasse zoek je iets? Wil je op een plek blijven of rondtrekken?

Als ik jullie was, zou ik op meerdere plekken overnachten. In Ubud kun je cultuur snuiven, wandelen tussen de rijstvelden, en vlakbij kun je een olifantenpark bezoeken. Leuk voor de kinderen. Ook zou ik een paar dagen naar Lovina in het noorden gaan. Zwarte stranden, uitzicht over de bergen, en in de ochtend kun je met een bootje de zee op om te snorkelen en kun je proberen dolfijnen te spotten. Ook leuk voor de kinderen. Evt kun je je vakantie afsluiten in het zuiden van Bali. Met kinderen zou ik voor Sanur gaan, je kan daar zwemmen en snorkelen (niet de mooiste plek op Bali, maar echt wel leuk.) In Kuta zijn de golven vaak hoger, dat lijkt me minder geschikt voor de kleintjes.

1 like

Jenny,

Ondanks summiere informatie van mijn kant geef je al veel informatie die ik goed kan gebruiken.
Zelf hebben we bedacht om 6 dagen op Bali te verblijven en eigenlijk op een plaats, aangezien we hiervoor 3 weken gepland hebben om rond te trekken op Java. Onze voorkeur gaat uit naar een betaalbaar resort.

Is deze informatie meer specifiek?

Boerman

Resort heb je overal :slight_smile:

Als je niet perse aan het strand wilt zitten, dan zou ik voor iets in Ubud gaan. Er zijn daar vele plekken met zwembad, leuk voor de kinderen, en het ligt lekker centraal. Ik kan je niet echt een specifiek adres geven, ik zit daar steeds ergens anders… Voor 30-50 euro moet je wel iets kunnen vinden voor 4 pax, maar je kan altijd meer uitgeven :slight_smile:

Het gebied in het zuiden rond Monkey Forest Road is gemiddeld minder luxe en iets goedkoper dan het gebied rond de markt. Ik vind het zuiden toch net iets gezelliger, ook wat restaurantjes betreft.

Beste Boerman,

Ik heb zelf in Ubud overnacht bij Sama’s cottage’s. Ik vond dit echt een klein paradijsje!! Het is een gemoedelijke accommodatie waarin je verblijft in je eigen (zoals de naam al zegt :-)) kleine cottage. Er is een zwembad waar je lekker af kunt koelen.
Op de hoek van de hoofdstraat en de straat waarin Sama’s ligt zit een dakrestaurant waar je echt fantastich kunt eten!

Heel veel plezier in Ubud!

Manon

Als je uit java komt is het misschien ook een idee om in Lovina te verblijven.
Als je van de ferry afstapt is het een uurtje rijden. Lovina is wel een toeristenplaatsje maar geen toeristenstad als Ubud, Sanur of Kuta. Er zijn heel wat kleinere resorts die knus zijn en vaak fraai gelegen aan zee en/of rijstvelden. Kinderen vinden het heerlijk om naar de dolfijnen te gaan met een klein bootje de zee op. Met een scooter de bergen in om het echte Bali te ontdekken is een feest van kleur en coleur-locale. Er zijn tal van kleine excursies te organiseren als een wandeling door de kampongs. De watervallen van Munduk en Air Panas. Lovina is een leuke plaats om aan het strand van de schitterende zonsondergangen te genieten met de vulkanen van Java als schitterend dekor. Toch even over nadenken … Lovina.
Als je de link volgt staat hier veel meer over Lovina en de omgeving voor een echte kennismaking met Bali.http://www.villabuddha.com

De villa,s zijn misschien erg mooi,maar lovina heb je in 2/3 dagen wel gezien,of je moet wel heel erg van rust houden.:slapen::chin:

Ik zou zelf ook niet een paar weken in Lovina willen zitten. Het is superleuk voor een paar dagen, maar het ligt net te ver van de andere attrakties van Bali.

Ja, fijn plekkie!

Wij zijn in 2005 en in 2008 met de kinderen op o.a. Bali geweest. IN 2005 waren de meiden 10 en 13 jaar en hebben waanzinnig genoten van de golven bij Legian/Kuta. het is er misschien druk en toeristisch maar in 2008 vonden ze het wederom super geweldig (wel drukker dan 3 jaar tevoren). Op surfles geweest. Als je de keus hebt zou ik toch wel een paar dagen in die buurt verblijven.