Wij sluiten later deze maand onze 3 maanden trip door Azie af met 2 weken op Bali. Twee weken waarin we op maximaal 2 plekken willen verblijven, en daarmee meteen veel van het eiland zien, maar ook lekker ontspannen. Leuk stadje met barretjes in de buurt, maar niet te massaal. Het budget voor accomodatie is ca 25 a 50 euro per nacht.
- Wat zijn de leukste verblijfplaatsen die enige activiteit / horeca combineren met relatieve rust en een leuk publiek (ter info, wij zijn een stel van 28, ergens tussen backpacker en resortreiziger in, maar nog eerder dat eerste)
- wie heeft er hier gouden acommodatie tips? Mooie b&b met zwembadje, bungalowtjes in de heuvels, etc. Kleinschalig en rond het genoemde budget.
Dank voor de respons!
Voor 25 euro kun je beslist mooie accommodatie vinden.
Waar houdt je van? Een zwembad is op veel plaatsen, maar wil je er rijstvelden bij, of zee, of een combinatie van beide?
Ik vind Lovina in het noorden erg leuk. Gezellig, maar niet te druk. Ga je voor cultuur, dan is het een aanrader om naar Ubud te gaan. Als je wilt surfen en flink wil stappen, dan is het zuiden een aanrader.
Lees eens wat andere topics.
Ik vind ubudbungalows heel erg leuk. (in Ubud dus) UbudBungalow.com is for sale | HugeDomains
Ik zat daar op een bovenverdieping (het heeft maar 2 lagen) en daar heb je veel privacy met groot terras/balkon. Leuk zwembad erbij. verder ziet het er allemaal heel leuk uit. Geen ontbijtkeuze maar ontbijt goed genoeg en wisselt iedere dag en om de 4 dagen rouleert het
Ik heb er ook fietsen gehuud trouwens.
In Lovina Mas bungalow http://www.masbungalows.com/ (ik zat er destijds voor 7,- maar inmiddels is het E 15,- voor 1 pers. en 20 euro voor 2 pers. Met mooi zwembad ook. Omgeving weet ik niet zo. Ben er 3 nachten gebleven. Via hotel 2 tours gedaan. (lovina tour =aan te bevelen) Ontbijt=keuze v.d. kaart. (toen)
Voor mij blijft Ubud - ook al is het drukker geworden - de ideale plek
om van de natuur en de balinese kultuur te genieten.
Vanuit Ubud kan je mooie sawawandelingen maken of musea en dans
voorstellingen bezoeken. Ook dagtochten naar de sawas van Jatiluwih en de Batukaru tempel of de markt van Klung Kung of even naar de waterval van
Kemenuh.
Een prima guesthouse even buiten Ubud (nog geen 10 min. te voet) is
Sri Sunari. Het ligt in de sawas, kleinschalig (4 kamers met terras). groot zwembad en uitgebreide engelstalige biblioteek en niet duur.
Sukses!