Zelfs 11 jaar is te kort , maar ik heb me voorgenomen 150 jaar te worden dus …
Zwemmen? Nou nee, dat is voor de vissen…
Lovina! Vanuit daar kan je makkelijk het noorden verkennen.
Toen ik in Lovina was verbleef ik in http://www.baliparadisehotel.com/
Super de luxe hotel, kleinschalig en qua prijsverhouding met de rest goedkoop!
Mss een aanrader?
Hallo Blaugrana,
Het is helaas jammer dat er weer gasten op dit forum zijn die enthousiaste mensen willen overrulen met hun gedachte. Waardoor er een discussie ontstaat die totaal onnodig is. Mijn gevoel zei dat jy misschien ook interesse zou hebben in het zuiden, waarop ik reageerde… Excuses voor dit.
maar betreffende je vragen :
Wat is het verschil tussen Lovina en Ubud? Ligt dat ver van mekaar?
Lovina is aan zee in het midden noorden en Ubud ligt in het midden van Bali. Beide plaatsen zijn populair, Lovina om o.a. dolfijnen te spotten en te snorkelen op ket koraalrif en Ubud o.a. om zijn spirituele aantrekkingskracht, paleis, kunstenaars, rijstvelden, etc.
Welk is een leuk stadje in het zuiden om te verblijven?
Een stadje is er niet echt op het zuidelijke schiereiland, de grootste plaatsen zijn Jimbaran en Nusa Dua, allebei aan het strand, waarvan Nusa Dua het meest toeristische is.
zie onder het telegraaf linkje over het echte zuiden. Het is absoluut de moeite waard om hier een kijkje te nemen een goede indruk ook geeft Finn’s beachclub :
http://www.semarauluwatu.com/dining/finns/
sowieso een fijne vakantie gewenst op Bali,
Groet,
Marcello :chin:
Vorig jaar juni zijn wij in Lovina geweest en dat is zeker de moeite waard als je rust zoekt. Hier is het massatoerisme nog niet echt aanwezig, je treft hier dan ook geen lange winkelstraat of drukke boulevard.
Wel een leuk zwart strand wat je bij laag water een flink eindje kunt bewandelen en een aardig rif waar je prima een tijdje kunt snorkelen. Langs dit strand vind je ook lokale vissers welke je graag, voor de helft van georganiseerde tours, meenemen om te snorkelen of dolfijnen te spotten.
Als tip zou ik je mee willen geven; ga niet naar de veel te drukke toeristische Git-git waterval of naar de miniatuur Sing-sing. Maar ga naar de Munduk, deze is “bijna” net zo mooi en vaak ben je hier alleen.
hier een aantal fotos die ik in Lovina heb gemaakt misschien leuk om een klein beetje een beeld te krijgen van de situatie aldaar
het strand vanaf een van de hotels:
Het strand nogmaals:
de dagelijkse zondsondergang
Lovina vanaf een afstandje:
geinig voor weinig ![]()
Reclame (en reacties) verwijderd. Zie de richtlijnen voor zelf-promotie.
Een roeibootje dan…
Een roeibootje voor de eerste Bali reis???:slapen:
Tuurlijk dat is onvergetelijk voor een 1ste Balireis. Je moet alleen wat meer tijd meenemen.