Even voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Leonie en ik ben 28 jaar. Na een nogal heftig jaar heb ik 3 maanden terug besloten dat ik eindelijk de reis wil gaan maken waar ik al jaren van droom.
Ik ga voor 6 weken naar Indonesie. Daar wil ik 5 weken gaan rondreizen en de laatste week bijkomen van alle ervaringen op Bali.

Ik ga volgend jaar mei pas weg, dus heb nog even de tijd om me op alles voor te bereiden. Het wordt mijn eerste rondreis en de eerste keer dat ik helemaal alleen op reis ga, dus vind het allemaal ook erg spannend.

Op de wereldwijzer Zuid-Oost Azie dag ben ik er dan ook zeker bij in september!

Leonie

Beste Miss_Cage
Indonezië…mmmmm…vriendelijke mensen, lekker eten, geweldige natuur, mooie stranden, enz.
Als u interesse hebt in Bali, u kunt me altijd contacteren; mijn echtgenoot en ik zijn 2 keer geweest, telkens voor 1 maand;
Ik weet niet wat u interesseert in Bali; schrijf me en ik zal u adressen geven, tips om uw reis niet een ton geld te kosten.:dag:

Beste Sopirla,

Bedankt voor je reactie! Ik ben zeker geïnteresseerd in tips over Bali. Dat wordt het einde van mijn reis. Mijn voorkeur gaat uit naar een hotel o.i.d. aan de kust. Ik wil daar echt nog even een paar dagen relaxen en bijkomen van alle mooie dingen die ik de weken ervoor heb mee gemaakt. Uiteraard wil ik wel ook wat van Bali gaan zien in die week. Kuta wil ik sowieso niet heen.
Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar wat luxe is ook wel gewenst :wink:

Ik ben benieuwd en alvast bedankt!

Leonie

Beste Leonie,
Als je land in Denpasar , je kunt een taxi nemen (liefst een officiële ) en je gaat naar Kuta om openbaar vervoer te nemen naar het noorden van Bali, waar Bali nog Bali is: bestemming: Singaraja of Lovina; nadeel: geen “Bounty” stranden, maar zwart zand van vulcanische origine, maar even mooi en rustig en je kunt verse sardines kopen van de visser en in de keuken van uw verblijf gaat de personeel voor u klaar maken ; als je komt van Sumatra en je neemt de ferry voor Serang, dan neem je even goed een taxi tot Lovina.
De toerisme in Bali is niet meer wat het geweest was, vooral na de aanslag; we zijn altijd in “low season” geweest (maart-april) en we wisten precies dat om 15 uur gaan we een “shower” krijgen en daarna…de zon is terug.
En nu gaan we beginnen met de echte “business”:

1. slapen
  • Delima Villa (www.balisweethome.com);
  • Ulam Segara (zeker aan de zee, daar logeren we als we naar Bali gaan; paradijs op aarde; vraag achter Dewa Putu Pater - hij is de broer van de baas, zo gezegd en zeg tegen hem dat zijn “zus” van België heeft u gestuurd naar hem); zwembad, A/C en rust; ze hebben ook restaurant en je kunt romantisch dineren op het strand, met een kars op tafel, luisterend naar de zee;
  • er zijn heel veel accomodaties met zicht op zee of zelfs aan het strand; in Lovina hebben ze een soort “tourist office” waar je een kaart van Lovina krijgt en foto’s van verschillende andere accomodaties (bungalows, enz)
  • vergeet niet te discuteren over de prijs (het is Azië, hé !)
  1. eten
  • Warung Bambu in Pemaron (tussen Singaraja en Lovina, te bereiken met de locale taxi - de rikshaw - het cost bijna niets - kijk stiekem wat de “locals” betalen op een bepaalde afstand en dan heb je een idee); het is uitsluitend Balinese cuisine; niet bepaald goedkoop maar ze hebben 2 keer per week Balinese dansen; informeer u op voorhand, als u dit interesseert (tel & fax: (0362) 27080 )
  • Restaurant Lumbung (bazin: Sandra Franken)
  • er zijn nog genoeg restaurants (pizza, gemengd) in Lovina, ook aan de zee;
  1. als je wilt profiteren van “beauty lounges”, hier komen ze:
  • Loviana Spa; e-mail: winalovina@yahoo.com - tel & fax: (0362)41239
  • Agung’s Massage & Salon (body and hair treatment); tel: (0362)42018
    en er zijn nog !
  1. natuur
  • Bali Barat National Park, Cekik - Gilimanuk; een goede gids is KT.Wahyudi; tel : (0365)41060 of thuis: (0365)61224
    -Ubud - Monkey Forest
  • snorkelen in Lovina (beschermd koraal)
    Ik hoop dat ik u een heel klein beetje kon helpen.
    Anders, “just shoot” !
    Groetjes
    Sopirla>>>

Leonie, ik ben vergeten te schrijven dat de beste vervoer naar het noorden van Bali is “Perama” en die hebben een loket in Kuta; het is goedkoop, dus geen luxe, maar wel een stoel en vandaar kunt je de natuur en de dorpies zien; prachtig traject !
Groetjes
Sopirla