Tips overnachtingen van Lovina naar padangbai

Hallo, wij zijn begonnen in Benoa, daarna Sanur, Ubud en nu in Lovina. Hier blijven we 3 nachten tot 21 juni.
27 juni gaan we vanuit Padangbai naar Gili Air voor 5 nachten, de boottocht en accomodatie hebben we al geboekt. We overnachten op GiliAir in het Sunrise hotel, weet iemand daar iets van we Kunnen het nu nog omboeken.
Vanaf 21 juni dachten we in Amed en Pandanbai te overnachten. Heeft iemand andere suggesties, route, hotels etc.?
Alvast bedankt, groetjes René en Joke

**Kom gezellig bij ons (“Bayu Cottages”, Amed) overnachten, in een van de betere en gezelligere hotels in Amed. ****Vanaf de 21e Juni as. hebben we nog een mooie, ruime terraskamer met baai- en zeezicht beschikbaar **alsmede

  •          een marmeren badkamer met (direct) warm en koud stromend water, wastafel, douche en westers spoeltoilet
    
  •          een “queen sized” 2-persoons bed met speciaal comfort matras en 100% katoenen lakens
    
  •          een individueel regelbare airconditioning-systeem
    
  •          een 55-cm kleuren TV met meer dan 80 digitale satelliet zenders (o.m. BBC World, CNN, Discovery Channel, Nat. Geo, Travel & Living)
    
  •          een make-up tafel / schrijftafel met spiegel en 220V (DIN model) wand-contactdoos
    
  •          een plafond fan, een safety deposit box, een rook- en brand melder en nood-verlichting
    
  •          **Wi-Fi Broadband Internet** voor onze hotelgasten in het receptie-, restaurant- en zwembad gebied  (Gratis en ongelimiteerd). Gasten dienen echter wel zelf te beschikken over een laptop of tablet computer met draadloze verbindingsmogelijkheid.
    

De 2-persoons kamerprijs bedraagt in de door u aangegeven periode IDR 495,000,- (momenteel ca. Euro **€ 42,= ****) **per kamer per nacht is reeds INKLUSIEF ontbijt en lokale belastingen.

Tussen Lovina en Amed in is een dorpje Tejakula met een heel mooi resort om te verblijven voor zon 50 euro: http://www.ciliemas.com/
Zie ook tripadvisor: http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g1791618-d1804914-Reviews-Cili_Emas_Oceanside_Resort-Tejakula_Bali.html

In Amed is ook een heel mooi resort voor zon 20-32 euro:

Zie ook tripadvisor: BEDULU RESORT (Amed, Indonesië) - foto's, reviews en prijsvergelijking - Tripadvisor

Allebij heel erg leuk en betrouwbaar, je kan ook beide een paar nachten doen.

1 like

Ik zou voor Bayu Cottages gaan, prachtig uitzicht niet al te groot en de prijzen zijn heel moderaat,
vriendelijk personeel , en de hapjes uit de keuken mmm, en niet te versmaden het zwembad.

Zou zelf wel willen ,maar woon praktisch om de hoek vandaar.

1 like

ik ben wel blij met Bedulu-resort want het is te betalen (de standaardkamer). ga in het najaar 3 mnd. vrijwilligerswerk in een kindertehuis doen (toevallig in het dorpje Bedulu) en wil dan ook wat uitstapjes maken o.a. naar Amed. Wil graag niet meer dan 25,- en zwembad is heel fijn omdat ik dat bij het kindertehuis natuurlijk niet heb al die tijd. Had idd. ook naar Bayu gekeken in Amed (al een tijdje) maar ja, dat is dan jammer genoeg te duur voor me…

Dank voor de informatie, we zijn er nog niet helemaal uit waar we heen gaan en blijven misschien een dagje langer in Lovina. Is er in Amed ook 's avonds wat te doen in het weekend? Groetjes René & Joke

Yep, in Amed en naburige dorpjes zijn er (m.n. in de weekends) veel cafes die 's avonds “live music” in de zaak hebben, door nog onbekende lokale bandjes / musici.

In Candidasa ,dus praktisch om de hoek van Amed kan je nu s’avonds ook leuk uitgaan.
Maar om 23-24 uur is alles stil en dicht. Voor ons wel zo rustig.

Heb je die website goed bekeken , ik vond de prijzen heel betaalbaar, maar er is verschil ,wat MP boven beschrijft ,hebben geloof ik niet alle kamers, deze van Rp 495.000,- is luxe volgens mij.
Maar dan nog alleszins de prijs waard als je alles erbij telt wat toegevoegd is.

Wij hebben niet naar de prijs gekeken, dat maakt ons niet zoveel uit als het onder een bepaald bedrag blijft.
En tussen Bayu (€40) en Bedulu (€30-40) zit ook niet zoveel verschil.
Wij hebben gekeken naar de recensies op Tripadvisor, en de recensies ook goed gelezen.
De laatste 10 recensies bij Bedulu zijn allemaal 5 uit 5, en er zitten hele leuke recensies bij: http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g608478-d1897660-Reviews-Bedulu_Resort-Amed_Bali.html
Bij Bayu (http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g608478-d585736-Reviews-Bayu_Cottages_Hotel_and_Restaurant-Amed_Bali.html) zijn recencies 8-10 allemaal wat minder enthousiast, waardoor we zijn gaan twijfelen en toch voor bedulu hebben gekozen, omdat het gevoel daar wat beter bij was, ook vanwege de prachtige foto’s.

Ik wil hier even op reageren,
Tripadvisor is met recencies niet altijd objectief ( de bezoekers dan)

Ik ga liever af op mijn eigen waarnemingen -mond op mond reclame, natuurlijk is dat moeilijk als je in Europa zit, dat begrijp ik. Maar foto,s kan je mooier
maken, en dat is bij Bayu Cottage niet het geval, wij hebben het met eigen ogen gezien, dat is ook de reden dat ik het kan aanbevelen. Geslapen heb ik er niet ,zoals gezegt we zijn bijna buren .Bedulu ken ik wel, het resort niet.

Als je vakantie goed was is het toch prima >>>

Daarom is je mening ook bevooroordeeld omdat je er vlakbij woont en de eigenaar kent. Dus ben je ook niet helemaal objectief.

Ik ga liever af op de mening van meerdere personen.
De recensies van tripadvisor zijn natuurlijk ook niet altijd objectief, maar de meeste zijn dit wel. Op basis van het lezen na 20 recensies krijg je toch wel het idee wat er goed en minder goed aan is.

En op basis hiervan heb ik een beter gevoel bij Bedulu.

Bayu leek me ook heel leuk, maar bedulu net iets leuker.
Iedereen mag dit uiteraard voor zichzelf beslissen :slight_smile:

Ook vind ik het leuk om juist zo weinig mogelijk Nederlanders tegen te komen, die heb je hier in Holland al genoeg :wink:

Ik ken de eigenaar NIET persoonlijk alleen van het forum.

Je woont om de hoek, weet dat het personeel vriendelijk is, weet dat de hapjes uit de keuken mmmm zijn, en dat het uitzicht geweldig is, weet via het forum wie de eigenaar is, maar je kent hem niet persoonlijk…

right…

Als je goed kijkt bij MP zie je daaronder de naam van zijn hotel . en die site heb ik bekeken. Zelf woont hij niet in Amed, maar ergens in het zuiden van Bali heeft hij hier nog vermeld.

Right ? Snap je het nu of nog niet.

Hey Joke en Rene,

Hoe is het in Benoa, Sanur, Ubud en Lovina?
Nog tips voor andere reizigers?

Als jullie nog tijd over hebben, is het misschien ook leuk om naar Candi dasa te gaan.
Vlakbij Candi Dasa ligt het Bali Agadorp Tenganan: Een prehindoeïstische enclave.
Daar vlakbij ligt ook The Water Palace of Tirtagangga: http://www.tirtagangga.nl/

Zijn jullie al bij het Batur meer en de Batur vulkaar geweest?

Verder zijn in de buurt van Padangbaai en Candi Dasa nog heel veel tempels en bezienswaardigheden. Zie ook een andere post van mij voor meer info.

Ik denk dat het Sunrise hotel wel leuk is: http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g664667-d1224089-Reviews-Sunrise_Cottages_Restaurant-Gili_Air_Gili_Islands_Lombok_West_Nusa_Tenggara.html

Maar als je nog iets beters zoekt, of het bevalt daar niet, zou ik persoonlijk voor Omah Gili gaan:

Voor jullie data is er nog 1 kamer vrij voor 42 euro per nacht.

En dit gehakketak over die eigenaar is wel heel erg Off Topic en wat mij betreft over. Vraag hem zelf als je me niet wil geloven.

ja, er staat 395.000 rp voor de standaardkamer in het lager seizoen en erboven staat dat dit internetprijzen zijn. Als je ter plekke aankomt kan het duurder uitvallen. Het zal bij mij vaak ter plekke of telefonisch gaan omdat ik al op Bali ben dan.

Hallo,
Hier wat ervaringen.
In Benoa zaten we in het Aston Bali resort via ons startpakket bij Fox. Super luxe met mooie kamers, mooi zwembad en ligt aan zee . Wel prijzig! In Benoa is niet zo hhel veel te doen, je kunt er wel heerlijk eten, vooral bij Bumbu Bali.
Sanur viel ons een beetje tegen maar misschien zaten we niet op de goede plek. Zijn er maar 1 nachtje gebleven.
Ubud: zaten we in het Sully hotel, net buiten de stad. Heel rustig. Ze hebben een shuttle bus voor naar het centrum. Superieur kamer was heel mooi en groot. Schitterend uitzicht op de tuin. Onbijt erg matig. Alleen toast en jam, eieren. Personeel bestond uit jonge mensen in opleiding die heel behulpzaam en vriendelijk waren. Ubud is een leuke stad! Zijn hier 3 dagen geweest.
Lovina: in het Adirama hotel. Niet duur en mooie ligging aan zee. Centrum is 20 min. Lopen. Eigenaar is een Nederlander die erg behulpzaam is en goede tips heeft. Het eten is er prima! Snorkelen kan vanuit het hotel. Je komt er helemaal tot rust, 4 nachten gebleven en elke avond bij het hotel heerlijk gegeten.
Morgen naar amed, nog niet geboekt, kijken daar even.
Groetjes, Joke