Tips hotelletjes,cottages of guesthouses op Bali

wie heeft nog leuke adressen van hotelletjes, cottages of guesthouses op Bali? we zijn met 2 personen (65+)en willen graag een nette kamer met douche en toilet. we komen vanaf Java en willen vandaar een beetje rondtrekken op Bali voordat we de boot naar Sulawesie nemen. Mocht iemand ook van daar adressen hebben, dan houd ik me aanbevolen. De prijs graag beneden de 20 euro.

Ubud :
Guesthouse Sri Sunari…klein…4 grote kamers met terras of balkon…in de rijstvelden maar op loopafstand van centrum Ubud…groot zwembad…
Nyuhkuning :
Puri Asri Villa…6 of 7 bungalows…mooi zwembad…ten zuiden van Monkey Forest…rustig…15 min. lopen naar centrum Ubud…gratis vervoer van het
hotel.
Lovina:
Hotel Banyualit in Kalibukbuk… mooie bungalows in prachtige tuin…goed restaurant…schitterens zwembad …aan zee…15 min. van Lovina lopend.

Sulawesi : Rantepao…Guesthouse Monton…eigenaar was vroeger gids.

Gaan jullie nog naar de Togian Islands?

Hartelijk bedankt voor uw reactie. de Tongian Islands komen me niet bekend voor. Waar liggen ze, hoe zijn ze eventueel te bereiken en wat valt er te zien? Ik bereid me voor op de reis met de Insight Guide. hier worden deze eilanden niet genoemd.
groet,

De eerste keer dat wij de Togian Islands bezochten - 15jr. - geleden stonden
ze in geen enkele gids. Nu wel in de LonelyPlanet. Het zijn paradijslijke eilanden tussen Poso en Gorontalo (miden en noord Sulawesi). Maar echt
Robinson C. Ideaal om te snorkelen of duiken. Geen elektra en zoet water.
Maar wel de meest prachtige koraalriffen. De reis erheen via Rantepao is niet eenvoudig maar best te doen …tot Ampana…dan de boot naar Wakai…dan longtail boot naar Kadikiri…een week later met de boot s’nachts naar Gorontalo. De boten zijn natuurlijk niet of nauwelijks voorzien van zwemvesten. Het lot beschikt!
Dan is Noord Sulawesi ook heel mooi. Ideaal om rond te reizen tot Manado. En vandaar vliegen naar…??

Hartelijk dank voor de uitgebreide informatie.

Heerlijk rustige kamers met AC , mooie tuin, baleh bengong aan zee.
Prive auto met chauffeur; 50 min van Ubud,8 min van Padangbaay,20 min
van Candidasa, 50 min van Denpasar. Zeer aan te bevelen. Zie ook:
www.quainter.nl. Staat ook iets van op Marktplaats onder: “kamers bali” Prijs per nacht voor 2 pers. incl. ontbijt : euro 20,=
Er staan op het reisforum nog meer recensies over deze viskwekerij welke ook een sociaal project is. Succes !

Hallo,

Je kunt ook eens kijken op chonoshotel.com een mooi hotel in Lovina en op ongeveer 3 minuten lopen van het strand.

Dit hotel is van binnen volledig aangepast en totaal vernieuwd naar westerse maatstaven. Gewoon lekker makkelijk nieuwe mooie badkamers, goede bedden en aicro meer heb je daar toch echt niet nodig.

In de omgeving van Lovina is ook echt super veel te beleven mooie natuur plaatselijke markten en tal van excursies maar ook tips van chauffeurs waar niet zo veel toeristen komen. Als je daar interesse in hebt dan moet je het maar laten weten.

Groeten van Thijs,

Dag Thijs,
Dank voor je reactie. Jij laat me Lovina ineens anders zien. Ik dacht dat het daar alleen maar was om te zonnen, duiken en surfen, dus daarom had ik eigenlijk dat deel van Bali geschrapt. Wij zijn daar iets te oud voor. Nu zal ik me er meer in verdiepen en goede tips van uitstapjes, vervoersmogelijkheden , eigenlijk alles blijven welkom.

groet,

Hallo,

Ik weet niet of jullie inmiddels zijn geslaagd. Indien jullie interesse hebben voor het noorden ( Lovina) kan ik jullie Taman Melati aanbevelen. José en Made hebben 2 mooie, absoluut schone bungalows. Volgende maand is het zwembad klaar. Kijk even op Taman Melati, Kalibukbuk Bali.
Succes, Ine

Hallo
Wij zijn vorig jaar in Lovina geweest en hebben een aantal dagen verbleven in Gede Homestay, bijzonder vriendelijke mensen lekker eten schone bungalows met airco schone douche.
Dhr Gede is een oudere man die zijn gasten graag persoonlijk in de watten legt tevens is hij een ambassadeur voor het Hindoeisme en wil gasten graag laten zien hoe de verschillende rituelen verlopen en de betekenis ervan. Verder staan hij en zijn zoon graag voor je klaar om je rond te toeren over het eiland tegen redelijke vergoeding.
Meer te lezen op Website of Gede Homestay Bungalow 🐬 Homestay Lovina Bali Indonesia 🌞 GedeHomestay.com
succes Graatje

dank je wel voor je reactie.

in Amed, Ganeshamed, heerlijk pal aan zee prachtige snorkelplek, grote schone kamers en hel erg grote badkamer.
In Ubid Bunga-Permai 6 km buiten Ubud maar schitterend, prachtige wandeling naar ubud maar met de bemo 10 minuten.
In Lovina hotel Melamun, beter kun je niet zitten wij verbleven hier 5 weken, zeer goede verzorging en prachtige kamers en zwembad.
Ganeshamed en Melamun ong. 20 euro per nacht:wereld: Bunga-Permai ong 30 euro neem dan de kamer boven, airco heb je hier niet nodig, het is hier fantastisch

Heel proper schoon onderkomen,in Kusamba klein vissersdorp.Heb daar de ziel van Bali geproefd en gezien.Kontact adres via;Quainter@xs4all.nl
Zeer gastvrije mensen bij een kleine viskwekerij,aan het strand.Zeer aan te bevelen.

Wij hebben een site ,www.bali-today.nl waar meerdere goede homestay op staan, bekijk ze eens.En ons huisje staat nog te huur vanaf half sept tot half jan 2011 kijk even op ,huisje te huur in sanur,

1 like

Hartelijk bedankt. Ik heb het bekeken en het ziet er interessant uit.

Zou graag via tel of e-mail willen overleggen tav huisje in Sanur.
Wij zoeken iets van medio nov. voor 3 of 4 maanden.
Alvast bedankt.
e-mail: nyuhkuning@yahoo.com
tel. +33 492 10 28 15

beste mensen,
ik neem aan een reactie op ons huisje,
een klein eenvoudig huisje met een slaapkamer twee pers. bed met fan
andere slaapkamer twee pers.bed en een zitje met t.v en fan gr. keuken alles er op en aan o.a koelkast, waterdispenser,gasstel, enz enz. gr badkamer met euro.toilet, douche misschien half oct.warm water douche. twee kleine binnen plaatsjes vier stoelen en opklap tafeltje. is gelegen tegen ander huisje waar een werkelijk heel fijne hindoe familie die u met alles willen helpen. verhuren ook fietsen. huis is 5 minuten van strand en drie minuten van de gr. winkelstraat , alles is bij de hand van taxi, auto huur, winkels, goede restaurants bemo busjes. totaal een heel leuk balinees huis
helaas is het huis tot 14 oct niet vrij maar van haf oct tot 14 jan. vrij dus zeg 3 maanden voor 3 maanden vragen wij 650 euro all. in behalve gas en water als u langer zou willen blijven is homestay ,kesumasari, 10 minuten lopen van ons huis is werkelijk helemaal o.k. prijs pl/min 20 euro per dag per kamer kijk daar voor nog even op onze site.
met vriendelijke groet, eddie

1 like

Wij hebben in Nyuhkuning bij een Nederlands stel, Willemien en Piet, overnacht. Zij bieden een slaapkamer aan met gebruik van een heerlijke etage met badkamer en toilet en uitzicht op de rijstvelden.
Prima plek bij hele aardige mensen net buiten de drukte van Ubud (maar wel op loopafstand), schoon en zeer betaalbaar. En wat je betaald aan overnachting wordt ook nog aan een goed doel besteed. Mail voor reservering naar Willemien: [EMAIL=“info.toko.murah@gmail.com”]info.toko.murah@gmail.com

Oh ja een goed eetadres in Nyuhkuning is: D’ Waroeng aan de doorgaande weg, Jlin Raya.

Dank je wel voor de reactie.

t.a.v. ons huurhuisje in Sanur
vanwege de slechte koers rph maandhuurprijs 200 euro incl. electriciteit
alsnog een redelijke prijs voor een plezierig verblijf bij strand en winkelstraat
nog vrij half okt.2010 tot half januari 2011 en vanaf half april 2011
foto’s: www.picasaweb.google.nl/a.vanzwanenburg

1 like