Wie heeft er goede ervaringen met een leuk hotel in of rondom Ubud? Ik zoek een kleinschalig hotel bijvoorbeeld met tuin en zwembad. Geen backpackers hostel maar doorsneeprijs.
Er is zoveel te vinden op internet, dat ik liever tips van reizigers krijg!
En hoe reis ik het beste van Sanur naar Ubud? Bemo, taxi, openbaar vervoer?
Ik zat in Sania’s house. Maar dat was een hostel. Als je een kamer rondom het zwembad(je) vraagt heb je een goede kamer. Als er wat is zijn de jongens daar die de boel leiden behulpzaam.
Wat bij mij de doorslag gaf voor dit hotel/hostel was dat het midden in het centrum lag (klein zijstraatje achter de grote markt). voor iemand alleen is dit ideaal.
Ik reisde van plaats van plaats met de Perama-shuttlebus. Is goedkope manier. Dag van tevoren ticket boeken en je kan voor 10.000 rp. vragen of ze je van het hotel af kunnen halen. Hetzelfde geldt voor brengen naar het volgende hotel. Perama verzorgt ook een boot naar Lombok. en div. excursies. Maar die bus vond ik ideaal.
Mijn leukste ervaring in Ubud was een privécursus batik-schilderen en een wandeltocht door de natuur daar waar ik mooie vlinders zag. (ik heb de beschrijving, kan je makkelijk alleen doen)
Hoi Ingrid,
Ik heb wat foto’s van IndonesIë van je gezien. Werkelijk prachtig! Ik kijk niet alles want ik wil zelf de indrukken op m’n netvlies ervaren. Nog een paar dagen en dan zijn we weg.
Ik heb zelf een keer in een kleinschalig hotel gezeten in Ubud. Dit hotel heet: The Mansion.
Behoorlijk luxe, maar zeer betaalbaar buiten de seizoenen. Zelf heb ik 2 nachten in dit hotel doorgebracht (oud en nieuw 2004)
Sorry te horen Ingrid maar na 40 dienstjaren bij KPN kon ik de zaak verlaten. Dus ik geniet van het leven en probeer me geen zorgen te maken. Ik ben nu 58 en heb een kei goeie (da’s Brabants) gezondheid en conditie.
Als ik terug ben van vakantie zal ik zeker mijn ervaringen met het forum delen.
Terima Kasih, het is bij mij gewoon een kwestie van nog even doorsparen… (en dat is in mijn omstandigheid (die ik niet hier zomaar neer ga zetten), best moeilijk maar ik WIL en zet door) Indonesië is mijn droomland al vanaf mijn 9e jaar! Gelukkig was het vorig jaar al zo ver hoor…dus ik heb niets te klagen.
Maar dan kan ik nog lekker even van jullie ervaringen leren en genieten van verdere info en voorbereidingen enzo. dusse…
De eerste keer in Ubud heb ik in hotel Tjampuan gelogeerd. heel rustig en mooi, maar iets duurder. De tweede keer hebben we gelogeerd in Nick’s pension gelegen in Jalan Bisma. Het is een doorsnee hotelletje dat rustig gelegen is, maar toch vlakbij het centrum. Je kan ook de achter uitgang nemen waardoor je kort aan monkey forest road uit komt. Het hotel is ook voorzien van een zwembad. En, als je niet op voorhand geboekt hebt kan je over de prijs praten aan de balie.
Hoi, We zijn net terug van Bali. Geweldige vakantie gehad.
In Ubud verbleven we in Villa Chempaka gelegen in de Jl Bisma. Het ligt aan de linkerkant van de straat zo’n 50 mtr vanaf Café des Artistes.
Villa’s Chempaka liggen rustiek aan een rijstveld dus een mooi uitzicht. Het is kleinschalig, keurig, schoon en met een eenvoudig maar met zorg gemaakt ontbijt. In de mooie tuin is ook een klein zwembad aanwezig. Niet om baantjes te trekken maar om lekker even af te koelen na een dag van shoppen, kunst, apen, olifanten en de markt bekijken.
De mensen die het runnen en onderhouden zijn zéér vriendelijk en behulpzaam. De prijzen zijn alleszins redelijk met hetgeen aan onderdak en service wordt geboden. Kortom, een aanrader
Hallo Anne,
Net als Printilingrid een paar dagen in Sania’s house verbleven prima verblijf leuk zwembadje en de jonge mannen die er werken willen je graag per scooter vervoeren en je bezienswaardigheden laten zien. Tevens doen ze de was voor een paar Rps De prijzen zijn redelijk, in april 2009 betaalden wij rond de 200.000rps/nacht incl lekker ontbijtje.
In hetzelfde steegje zit een piepklein eethuisje waar je nog echt indonesisch kunt eten geen poespas maar een eerlijke keuken, niet zo aan ons westerlingen aangepast.
Ketut’s Place
Een geweldige homestay met een voortreffelijke keuken.
1x maal per week kan er worden ingeschreven voor een heerlijk
buffet, echt doen. De kamers liggen verspreidt. Vraag of je de kamers mag zien voor dat je een beslissing neemt.
Ik heb Ketut’s place even opgezocht op internet. Ik wil alleen echt dicht bij het centrum omdat ik alleen ga. Kan niet er op uitmaken of het in het centrum ligt of in ieder geval op korte loopafstand of niet.
Kan je me dat nog even vertellen?
gr. ingrid
Ketut’s place ligt in de straat (Jalan Suweta) naast het paleis (Ubud Palace / Puri Saren), waar overdag dansen geoefend wordt door kinderen ( loop de trap op het paleis binnen). In de Jalan Wanara Wana in het verlengde van de Monkey forrest vindt je veel homestay die goed zijn.
Er staan veel recalem borden met Hotel / homestay er op. De laatse jaren is het drukker geworden op Bali. Ik kom er al een aantal jaren en reserveer nooit. Alleen 2009 was het drukker dan de laatste jaren.
Loop de kleine straatjes in daar bevinden zich ook homestay’s, let wel op er zijn een aantal zonder zwembad.
Tip: Loop de Jalan Suweta ( in de straat van Ketut’s Place) helemaal uit over een kleine brug, recht omhoog blijven lopen en dan krijg je een pad met links en recht prachtige rijstvelden.
Neem de tijd voor de markt. ( s’morgens veel voedsel)
Cafe Lotus, loop de tuin in dan heb je zicht op de Pura Taman Saraswati (tempel).
Door heel Ubud zijn bars en restaurants en internetcafe’s te vinden. De straat waaraan het paleis ligt (Jl Raya Ubud) is wat drukker qua verkeer dan sommige andere straten, en de accomodatie en de restaurant die er zitten zijn iets duurder dan gemiddeld. Persoonlijk vind ik deze straat 's avonds niet zo gezellig, maar je zit wel dicht bij de markt en de bemo-stop.
Zelf geef ik de voorkeur aan Monkey Forest Road (Jl Wanara Wana), hier zit de goedkopere accomodatie. Zoals hierboven al gezegd is: in de zuistraatjes (gang) zitten ook vele losmen. Laatste keer dat ik in Ubud zat, zat ik in de Ubud Terrace bungalows. Kamers zijn basic, maar betaalbaar. Bovendien is er een zwembad en verhuurd men fietsen.
Okay bedankt, goed in het centrum dus. En ik heb de site opgeslagen. Wil in 2011 nl. weer.
Ik ben vorig jaar 6 dagen in Ubud geweest dus ken daar de weg wel wat. Ook een mooie wandeling gemaakt (was alleen en had een routebeschrijving ervan). En heb ook een baticcursus gedaan
Ik zat in Sania’s House Jl. Karna, klein straatje achter de markt, stond ook overal aangegeven. Ook ideaal hoor (maar iets anders uitproberen lijkt me ook leuk)! Ook idd. eerst de kamer bekijken. Die om het zwembad zijn de beste tussen de 200.000 en 300.000 rp. in mei 2009.
gr. Ingrid
Dit guesthouse ligt ter hoogte van het voetbalveld. Dit voetbalveld is denk ik het middelpunt van Ubud. Weliswaar zijn het paleis en de markt de “place to be”, maar geografisch en zeker met het vele lopen wat je in Ubud onvermijdelijk moet doen, is dit eigenlijk meer het centrum van Ubud.
Ik vind het voetbalveld 's avonds erg ongezellig. Het grasveld is leeg, en oogt donker. De stoep os slechter onderhouden dan elders, omdat er geen commerciële accomodatie is die voorziet in onderhoud. Op de sushibar en wat kledingwinkel na zit er weinig bij het veld. Dit is dan ook een stukje Ubud waar ik niet snel om in het donker. Niet omdat ik me er niet veilig voel, maar omdat het niet leuk is.
Vandaar ook mijn graag eerder wat je belangrijk vindt. De meeste gezelligheid is ten zuiden van het veld, de meeste bezienswaardigheden net ten noorden.
In 2008 bij Ketuts place gaan eten samen met mijn vrouw omdat ze goed aangeschreven staan in de Lonely Planet.
Ik heb er een groot kruis door gezet en shit bijgeschreven zodat ik in de toekomst nooit meer die vergissing maak. Ongezellig weinig smaakvol en zeker niet traditioneel en daarbij te duur.
In de direkte omgeving van het centrum zijn legio leukere stekjes te vinden om te slapen scheelt je ook een stuk lopen aangezien Ketuts place een flinke wandeling buiten het centrum ligt.
En inderdaad rondom het voetbalveld is het alleen overdag leuk als de schoolkinderen er spelen, in de avond is het donker en ongezellg.
Verder heb ik in Ubud erg genoten omdat je van daaruit van allerlei dingen kunt ondernemen en zien
Mooie fiets en wandelroutes, mooie musea het vogel en reptielenpark. etc