Wat is een leuke bestemming die bij mij past?

Ik ben drie keer op taalreis geweest met DonQuijote naar Barcelona, Salamanca en Tenerife
In juni wil ik weer gaan, dit keer voor zeven weken. Ik zit inmiddels op nivo B1.
Ik vond Salamanca qua stad, school en mensen het meest bij mij passen maar miste het strand wel beetje.
Dit zijn wat trefwoorden op volgorden van belangrijkheid:
Niet te toeristisch, echt Spaans (niet te modern), strand, gezelligheid, uit gaan(geen mega clubs, maar leuke bars en restaurantjes), mogelijkheden voor excursies.

Wat is een leuke bestemming die bij mij past?

Ik ben zelf met een taalcursus voor 3 weken naar Valencia geweest en een paar jaar daarvoor 2 weken naar Malaga. Vond Valencia van die twee het leukste qua stad en centrum, maar vanuit Malaga kan je meer excursies doen naar bijv. Cordoba, Sevilla en Granada. Dat is bij Valencia wat minder, maar daar kan je je meer in de stad vermaken qua musea en bezienswaardigheden. Wie weet is een van beide plaatsen iets voor je? Of een combi misschien?

1 like

Hey Dutchgirl,

Bedankt voor je tips.
Ik heb wel het idee dat Valencia toch wel een erg grote, moderne toeristische stad is. Of zie ik dit verkeerd?
Malaga Lijkt me ook wel wat. Het klinkt als een echte spaans stad.
Zelf heb ik ook en heel goed gevoel bij Cadiz. Maar ondanks dat ik juist van het typische kleinschalige steden houd. Is dit misschien wat te klein voor 7 weken.
Ook San sebstian klinkt geweldig maar als ik het goed begrijp is het hier wat kouder.

Groetjes Stessmar

PS. Meelezers schroom niet om te reageren. Alle tips zijn welkom :slight_smile:

Hi, ja Valencia is absoluut toeristischer dan Malaga, maar ook in Valencia vond ik het nog lang geen Barcelona of Salou. Valencia is deels modern, maar heeft ook nog gewoon een oud stadscentrum met een kathedraal, oude torens etc.

Cadiz ben ik nooit geweest maar hoor ik inderdaad ook goede verhalen over. Wel wat je zegt, is het groot / interessant genoeg om daar 7 weken door te brengen. Maar dan is mijn tip mbt halverwege wisselen misschien iets, volgens mij is Cadiz bijvoorbeeld best te combineren met Malaga.

Hoi Stessmar,

Zelf heb ik in februari 2008 twee weken in Malaga spaanse les gevolgd. Ik heb daar een leuke tijd gehad, maar langer dan 7 weken zou ik persoonlijk te lang vinden om daar te zitten. Wellicht dat je meer hebt aan een combi zoals dutchgirl voorstelt.
Begrijp ik goed dat je persé naar Spanje wilt? Met 7 weken zou je ook prima naar een leuke plaats in Latijns-Amerika kunnen gaan, als alternatief. :slight_smile:

Grtz,

Marco.

1 like

Hola Marco,

Bedank voor je reactie!
Latijns-Amerika heb ik ook over na gedacht. En is zeker niet uitgesloten. Ben jij daar ook geweest?
Ik denk niet dat ik meerder plaatsen ga combineren. De reden hier van is dat ik voor mijn werk(stewardess) al heel wat af reis. En het mij dus heerlijk ontspannen lijkt om 7 weken de rust van een vaste verblijf plaats te hebben.
Kun je mij misschien wat meer over je ervaring in Malaga vertellen?

Gracias!

Hoi Stessmar,

In Malaga heb ik les gehad bij een taalschool in één van de buitenwijken. Ik zat in een huis op loopafstand wat ik deelde met een aantal andere studenten. Het centrum was makkelijk bereikbaar met de bus (goed ov-systeem). Veel restaurantjes waar je goed kunt eten, zeker als je van vis houdt.

Malaga zelf is wel ok, veilig, behoorlijk druk (het is een stad van 550.000 inwonersl) met wel wat dingen te zien zoals het 11e-eeuwse Alcazaba fort en het Museu Picasso. In de buitenwijken is het een stuk rustiger, tenminste in de periode dat ik er zat (begin februari), maar weet dus niet hoe het in juni is. Resultaat was wel dat het strand vies was, omdat ze pas beginnen met opruimen op het moment dat de toeristen komen ;).
Zelf ben ik naar Granada geweest om het Alhambra te bezoeken (zeker de moeite waard) en naar Nerja (grotten bezocht, maar die vond ik tegenvallen). Andere steden zijn goed te doen met de trein, zoals Sevilla.

Als ik jou was ook eens kijken naar Latijns-Amerika. Je ticket is dan weliswaar duurder, maar het verblijf, eten en lessen zijn over het algemeen een stuk goedkoper (hoewel, wat zijn je mogelijkheden als stewardess? ;)). En met 7 weken in het vooruitzicht kan dat best eens voordelig uitpakken. Wat ik je in dit kader ook zou willen aanraden, is rechtstreeks bij de school te boeken als je er één gevonden hebt. Meestal kan zo’n school ook je verblijf regelen (gastgezin of accomodatie). Scheelt soms veel geld met wat je betaald als je een georganiseerde taalreis doet.
Bijkomend voordeel van het gaan naar Latijns-Amerika is dat je ook kennis maakt met een andere cultuur en land. En voor elk wat wils, van strand tot stad.

Zelf ben ik naar Guatemala, Nicaragua en Mexico geweest, en het is me altijd bevallen.

Hopelijk heb je er wat aan!

Grtz,

Marco.

Hola Marco,

Bedankt voor je reactie. Zo te horen reis veel.
Ik had ook een bericht op het zuid-amerika forum maar nu ik je toch spreek.
Welke plaatsen in Cuatemala, Nicaragua en Mexico ben je geweest? En wat vond je er van?
Ik geloof dat de keuze alleen maar moeilijker word. Gelukkig is het een luxeprobleem haha

Saludos!

Zie mijn antwoord in http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=713996#post713996.

Grtz

In Valencia heb je de Taronja. Bij Taronja komen wel redelijk wat Nederlanders. Taronja is een hele moderne school, met een staff die veel activiteiten organiseert. Paella Party op Maandag, dinsdag is TANDEM (taaluitwisseling), Woendag is gratis kooklessen van Chef Nando en in de rest van de week varieert het, misschien een trip naar Barcelona om een voetbal wedstrijd te kijken en voor de dames die dat niet hoeven kunnen gwn gaan shoppen in Barcelona!!

hier is er een website als je interesse hebt:

Hallo Stessmar,

Zie dat jij naar tenerife bent geweest, ben jij daar geweest met Don Quijote? En hoe was dit? ik zit er zelf ook aan te denken om hier 2 - 5 maanden heen te gaan in september.

groetjes

Antwoord op jou vraag en ik hoorde je hem zelf ook al noemen, San Sebastian! Ik ben zelf meerdere malen in San Sebastian geweest omdat ik stage liep in die omgeving. Geweldige stad maar niet te groot en met een mooi oud centrum. prachtige stranden en ook een surfstrand! Ligt in Baskenland maar daar werk je vrij weinig van, er wordt behalve hallo en tot ziens, gewoon Spaans gesproken. Heel veel gezelligheid met kroegjes en bars waar je Pinxos kan eten (soort tapas). Volgens mij voldoet deze stad aan al je wensen 1 nadeel: Het weer! het kan van een super mooie dag ineens omslaan in eenn super slechte dag. Maar jij geeft aan dat je in juni gaat, naast wat slechte dagen heb je natuurlijk grote kans dat er ook heel veel mooie dagen bij zijn!

Succes!

Dat klinkt als Cádiz. Puur, weinig massatoerisme maar wel genoeg te beleven en met de beste stranden binnen handbereik.

Hieronder een link met meer reisinfo over Cádiz:
http://www.spaanstaligewereld.nl/reizen_sb_stad.php?id=22&stad=C�diz%20title=

saludos
Spaanstalige Wereld

Ik vond Cadiz zelf wel leuk, maar voor zeven weken…?
Nadeel van Cadiz is de harde wind, je wordt er echt gezandstraald als je op het strand ligt.
De Spaanse kust biedt niet zoveel keuze als je voor een grotere stad wilt kiezen.
Ik vind zelf voor een langere periode Valencia een aanrader.
Ik heb er zelf drie maanden gezeten met Erasmus.
Het was er echt Spaans, goed stappen en in Blanco ibanez veel Spaanse studenten…zou dat als eerste kiezen.

Valencia is natuurlijk een prima optie, zeker ook voor een langere periode van 7 weken. Enig nadeel vond ik wel dat er in de nabije omgeving weinig interessante steden liggen. Vanuit Cadiz sta je snel in steden als Sevilla of Malaga en tal van kleinere plaatsen die zeer de moeite waard zijn. Wat betreft de wind: dat verschilt. Een keer had ik stevige wind, een andere keer was er nauwelijks een briesje. In de zomer kan de ligging van Cadiz trouwens ook gunstig uitpakken voor de hitte in vergelijking met plaatsen aan de Middellandse Zee.

León, Nicaragua! Op 30 minuten van het strand. En een superleuke stad.