Hallo allemaal,
Ik zit er aan te denken om 2 weken spaanse les te nemen in spanje. In April, mei of juni. Qua stad denk ik aan valencia, granada, salamanca of malaga. Zelf doe ik nu spaans voor beginners 2. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen, maar ook of er iemand ook soortgelijke plannen heeft? Het liefst ga ik in een appartement met anderen of in een gastgezin. Groeten, Patty
Wat betreft de steden, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Feit is wel dat Salamanca de ultieme studentenstad is, waarbij een derde van de inwoners student is waaronder de nodige taalstudenten. Granada heeft qua bezienswaardigheden het meeste te bieden, terwijl Malaga weer de unieke combinatie van strand, shoppen en cultuur kent.
Hierbij 2 links die je wellicht verder kunnen brengen.
Reisinformatie over de drie steden:
http://www.spaanstaligewereld.nl/reizen_sb.php?regio=spanje
Verschillende taalscholen voor de drie steden:
http://www.spaanstaligewereld.nl/leren_sb_stad.php?regio=20
saludos
Spaanstalige Wereld
Hoi Patty,
ik heb twee jaar geleden een halfjaartje in Málaga gewoond (erasmus) en daar ook voor 6 weken een taalcursus gevolgd… Heel erg leuk en echt aan te raden!
Ik heb de taalcursus toen vanuit de universiteit gevolgd, maar dit zat dus al bij het erasmusprogramma ingesloten. Je kunt ook bijvoorbeeld op de site van Travel Active kijken, die bieden ook verschillende taalcursussen aan in Spanje!
Málaga was heel erg leuk, maar ik had toen ook vriendinnen zitten in Valencia en Granada en dat scheen ook echt super leuk te zijn! Salamanca ben ik niet geweest, maar schijnt inderdaad een gezellige studentenstad te zijn dus zal ook vast erg leuk zijn
En wat betreft dat appartement of gastgezin, als je het boekt via een organisatie dan kom je sowieso bij zoiets terecht. Ik denk dat het lastiger is als je echt zelf gaat zoeken, dan kom je vooral bij spanjaarden of toch in een hostel terecht denk ik zo… Vooral om dat je ook maar 2 weken wilt gaan.
Succes ermee en ik hoor het wel als je nog vragen hebt!
Hoi Patty
Ja ik ga dit ook doen (juni)! Zocht een leuk doel om alleen naar het buitenland te gaan. Ik ga ook maar een paar weken, mooie periode om uit te proberen. Heb ontdekt dat er heel veel taalscholen (en bemiddelaars) zijn. Qua programma wijken ze allemaal niet veel af van elkaar, qua prijs wel.
Stad is idd afhankelijk van wat je leuk lijkt, inde brochures worden ze vaak wel beschreven. Vorig jaar in Andalusie geweest en boven verwachting gecharmeerd van het hele gebied, de steden etc. Sevilla ook erg leuk. Kleine straatjes. Druk. Mooie gebouwen en ruimte plaza’s bij de kathedralen. Zelf ga ik naar Cádiz. Iets kleinschaliger.
PS als je gezelligheid zoekt tussen andere (veelal jonge) deelnemers, zou ik eerder aan een residentie/appartement denken. Bij een gastgezin kun je alleen of met een 2e reisgenoot.
Kortom: veel plezier! Ik geloof dat dit echt een heel leuke manier van reizen is.
groetjes
Marja
Hoi Patty!
Ik wil ook graag naar Spanje of Tenerife toe!
Ben me volgensmij net als jou rot aan het zoeken hoe alles werkt en waar je dan kan logeren.
Omdat ik alleen met vriendinnen nog naar Spanje ben geweest weet ik ook niet wat ik zelf een leuke stad vind. Erg moeilijk om hier al een beslissing over te maken!
Ook weet ik niet of ik met een organisatie mee wil… Het is wel makkelijk. Dan ken je alvast een paar mensen en kom je daar niet alleen aan…
Wel weet ik dat ik iedergeval wil gaan werken daar. Dit zal voor 3/4 maanden zijn. Vanaf mei wil ik dit proberen en ook inderdaad voor 2 weken een spaanse cursus.
Mocht ik wat meer hebben gevonden laat ik het je weten! Iedergeval succes!
Als je wat hebt gevonden, zou je dit dan willen delen?
Groetjes, Cindy
Het zijn geen georganiseerde reizen; behalve taal en een onderkomen (soms kun je dat wel uitsluiten en zelf iets boeken). Ook kun je veel meer juist wél laten regelen als je wilt, zoals transfer vanaf het vliegveld enzo. Maar ja voor alles een prijs uiteraard.
De meesten hebben ook een activiteiten aanbod daarnaast, maar is natuurlijk vrij om daaraan mee te doen.
Enkele org’s die bemiddelen:
Don Quijote
Studytravel
Espanoles
Babylon Idiomas (UK)
etc. maar je vindt ze vanzelf als je googlet op ‘spaans leren in spanje / buitenland’
veel voorpret!
Hoi Patty,
Ben je er al uit wat je gaat doen? Ik heb dezelfde plannen, alleen ik zou iets later juli/augustus of september willen gaan?
groetjes!