4 of 8 weken Spaans studeren..maar wáár in Spanje?

Ik wil graag 1 of 2 maanden spaans gaan studeren in spanje…op dit forum heb ik al veel gelezen over Salamanca en Malaga…Het uitgaan spreekt me hiervan erg aan, maar ik vraag me ook af of het niet té studentikoos is (kroegen en zuipen), en ‘groot’ genoeg is voor 2 maanden.

Iemand tips voor leuke bestemmingen, waar genoeg te zien is en een leuk uitgaansleven met wat stijlvollere discotheken dan van die typische studentenkroegen? (of vergis ik me daarin bij Salamanca en Malaga?)

Graag jullie tips en reacties :smiley:

Bedankt!

Het ligt er helemaal aan wat je precies zoekt. Als je alleen maar voor de taal gaat, dan zou ik 2 maanden gaan, zie je het ook als een vakantie waarbij je nog dingen wilt ondernemen, dan zou ik een maand gaan. Bij de meeste steden waar je naar toe kunt gaan, is het uitgaan erg goed. Alleen te studentikoos, dat bepaal je zelf. Ik bedoel, je bepaalt zelf of je wel of niet gaat stappen, er zijn altijd studenten bij die alleen maar gaan stappen.

Wat betreft de steden waar je naar toe kunt gaan. Salamanca is de hoofdstad van het spaans leren. Schijnt inderdaad erg goed te zijn. Enige nadeel vond ik dat er geen vliegtuig naar toe gaat en dat je daarom nog 3 uur met de bus vanuit Madrid naar Salamanca moet. Ik zelf ben drie weken naar Barcelona en drie weken naar Granada geweest. Deze steden zijn niet met elkaar te vergelijken. Granada, in andalusië is erg mooi, veel van de moorse cultuur, maar in de zomer ook heel erg warm. Barcelona vind ik nog steeds een van de mooiste Europese steden, om de sfeer die er hangt, maar ook om de vele mogelijkheden die er zijn. In Barcelona zijn ook genoeg stijlvollere discotheken :), Granada heeft meer gezellige kroegen.

Bedankt voor jullie reactie!
Ik heb gisteren enorm research zitten doen;) En ben eruit dat qua budget en Salamanca of Malaga het beste bij me past. Ik wil dan graag voor 8 weken gaan. Bij Flamenco vragen ze 1469 voor Malaga, bij Tricolor 1401 en voor Salamanca vragen ze bij Studytravel 1200 euro.
Ik las dat Malaga voor een langere duur erg geschikt is. Plus het is ook nog eens aan het strand! En het heeft een eigen vliegveld…voor Salamanca moet je ook nog eens 2,5 uur in een bus zitten vanaf Madrid.

Nu vraag ik me alleen nog af hoeveel geld aan levensonderhoud je nog kwijt bent in 8 weken bovenop die 1400 euro…
En of een 2 pk appartement ook voor 1 persoon te boeken is en of je nog extra moet betalen voor de activiteiten. maar dat moet ik misschien even met de reisorganisaties opnemen.

Wat denken jullie: Malaga een goede keus?

Dan is het ook nog de vraag of ik mijn kamer in Hilversum in september en oktober kan onderverhuren…ik hoop dat daar animo voor is!

hoeveel geld je aan levensonderhoud kwijt bent hangt ook van je zelf af. Ik weet niet of het eten bij de prijs inbegrepen is. Zo niet, dan heb je ongeveer dezelfde kosten als in Nederland. Daarnaast moet je nog rekening houden met eventuele excursies, stappen enz. Een bedrag kan ik dus niet noemen.

Wat ik op de forums over Malaga gelezen heb, is wel positief, het zou alleen niet mijn voorkeur hebben. Maar goed, dat is meer persoonlijke voorkeuren.

Waarom wil je een twee pk appartement voor je zelf boeken, in de meeste gevallen is dit niet mogelijk. Misschien dat je geluk hebt dat er verder niemand in de kamer zit, dan heb je alsnog de kamer voor jezelf. Aan de andere kant is het wel de snelste manier om andere mensen te ontmoeten!

Waarom gaat je voorkeur niet uit naar Malaga? Het is wel een van de goedkopere bestemmingen, barcelona is erg duur overal…
Ik heb al e.e.a. ontdekt en daar ga ik nu verder achteraan!
Ik bedoel een 2 kamerappartement voor mezelf in de zin van dat ik samen met een andere student op de kamer zit…volgens mij is dit wel mogelijk…

Ik bedoel een 2 kamerappartement voor mezelf in de zin van dat ik samen met een andere student op de kamer zit…volgens mij is dit wel mogelijk

Ja, dat is juist de bedoeling :), ik dacht dat je een 2 kamerappartement voor je zelf wilde.

Waarom ik niet naar Malaga wilde, dat weet ik eigenlijk niet, heb er het laatste jaar wel over getwijfeld, maar Granada lag meer centraler in Andalusië, waardoor het mij gemakkelijker leek om rond te reizen naast de cursus. Plus dat ik toen dacht ( of het ook zo is, dat weet ik niet) dat er meer cultuur in Granada is, door het alhambra enz.

En ja, dat Malaga een van de goedkopere bestemmingen is en barcelona een van de duurdere, dat maakte mij niet zo veel uit, dat had ik er wel voor over, je krijgt er ook weer wat voor terug!

Hoi Femke,

ik ben zelf in Malaga geweest voor 3 weken via study travel, was een leuke ervaring, het strand is ideaal en je kan heerlijk eten in malaga (vis). Er is wel veel herrie aan je kop, dat komt door het vele verkeer en het soort asfalt denk ik… maarja daar wen je opslot wel aan. Tot slot regelt studytravel ook je appartement etc… qua kosten kan je beter zelf heen gaan en daar boeken, tenminste dat lijk mij altijd goedkoper, moet je wel nog een hostel zien te vinden… (ik dacht dat die er niet zoveel waren daar) verder stappen is redelijk in Malaga.

Ok, maar vanuit Malaga kan je ideaal met de trein naar sevilla en dat is een hele mooie stad! (mooier dan malaga) daar ga ik dus nu zelf heen per 9 mei 08 voor 4 weken. Mijn bedoeling is om daar alles te regelen en in een hostel te duiken, dat is op zich goed te regelen daar, want er zijn veel hostels. Vanuit sevilla ga ik per trein nog naar cordoba en misschien ook nog wel voor een weekendje naar malaga en verder naar granada… Op zich is er dus genoeg te doen in Andalucie! Heel veel plezier en mocht je nog vragen hebben mail me maar even ([EMAIL=“jtbleeker@yahoo.com”]jtbleeker@yahoo.com) groetjes…

Hoi! Super bedankt voor je reactie! Ik vond Malaga wel leuk aantrekkelijk qua strand, maar inderdaad qua uitstraling wat industrieel en veel verkeer…ben afgelopen zomer in Valencia geweest en Malaga heeft er wel wat van weg lijkt me…dus dat heb ik wel gezien.
Ben eens gaan speuren naar Sevilla. Ben er echt heel enthousiast over, het ziet er superrr mooi uit, mooie gebouwen en heel gezellig! Denk dat het precies is wat ik zoek, een soort middenweg tussen Salamanca en Malaga…Studytravel biedt voor 1469 euro 8 weken aan in een 1pk app, dus het is bijna net zo duur (of eigenlijk goedkoop) als Malaga…Via Expedia is een treinticket 308 euro dus ook dezelfde prijsklasse…en de stad Sevilla ligt makkelijk bereikbaar bij het vliegveld.
Ik heb alleen gelezen dat ze in Sevilla een heel aparte variant van Spaans spreken, die sommige spanjaarden zelf niet eens verstaan…Weet jij daar iets van? En kun je iets vertellen over het uitgaan in Sevilla, en de over de bereikbaarheid en afwisseling in shopping en bijv. rust opzoeken in een park?
En weet je ook iets over bijv. zwemgelegenheden?
Super bedankt!

Sevilla schijnt echt een super mooie stad te zijn idd! Ik weet niet wanneer je gaat, maar als je in de zomer gaat, hou er dan wel rekening mee dat het er rond die tijd overdag meer dan 40 graden is, dat is erg warm! Plus is het er erg druk met toeristen, maar ja, dat ben je zelf ook :slight_smile:

Ehm begin september tot eind oktober…lijkt me wel een mooie periode toch?

Hi!

Ik ben me ook aan het orienteren en neig momenteel naar Babel Idiomas. Als je 3 maanden kan kost dat slechts 1050 euro! Spotgoedkoop dus vergeleken met andere scholen!

Groet, Frank

Ik ben me ook aan het orienteren en neig momenteel naar Babel Idiomas. Als je 3 maanden kan kost dat slechts 1050 euro! Spotgoedkoop dus vergeleken met andere scholen!

Is dat inclusief appartement? heb je niet verkeerd gekeken?

Denk dat ie 't over 2 maanden heeft excl. appartement:biggrin:

ja idd, heb ff op de site gekeken. Er komt nog minimaal 810 bij, dan heb je een gedeelde kamer.

Ja, het is exclusief appartement. Gedeeld appartement is 800 erbij, eigen appartement is ruim 1000 erbij. Groeten!

En voor 2 maanden lijkt me, 3 maanden lijkt me wel heeel goedkoop.

Ik wil bij Studytravel 2 maanden Sevilla gaan boeken, €1469,- inclusief 1pk app. :slight_smile: Heb d’r zin in:king:

2 maanden Sevilla gaan boeken, €1469,- inclusief 1pk app. :slight_smile: Heb d’r zin in:king:

Dat is zeker een mooie reis! Je moet ook zeker proberen een uitstapje te maken naar Granada en Cordoba. Ik weet niet of het vanuit Sevilla mogelijk is (vanuit Granada wel) om een weekendje Marokko te doen. Als je dat doet, dan zou ik je wel aanraden om georganiseerd naar Marokko te gaan!

Ik weet niet of ik daar budget genoeg voor heb…Moet sowieso nog extra gaan werken om nog wat te sparen, en wil ook wat overhouden voor als ik terug ben…Hoop toch in totaal niet veel meer dan 3000 euro kwijt te zijn…Met zelf koken enzo hoop ik dat dat toch te doen is…En niet teveel shoppen:lol: (dat wordt nog het zwaarst:P)