3 maanden taalcursus

Ik wil in maart, april en mei 3 maanden naar Spanje gaan om daar Spaans te leren. Ik kan nu nog ongeveer niks, en wil na die 3 maanden echt een behoorlijk niveau hebben. Maar nu twijfel ik erg waar ik heen moet. Ik heb diverse fora doorgespit maar toch ben ik er nog niet uit. Ik twijfel tussen Granada, Salamanca en Malaga.

Ik heb het idee dat je in *Salamanca *minder snel leert, omdat je daar meer bezig bent met uitgaan en onderling Engels praten. Daarbij lijkt het me te klein om je 3 maanden te vermaken. Een voordeel is wel dat het uitgaan natuurlijk harstikke leuk is, en je waarschinlijk veel mensen leert kennen. Ook ligt de gemiddelde leeftijd hier als ik het goed heb begrepen zo rond de 20 jaar, en dat is voor mij positief.

Bij Malaga heb ik juist het idee dat er te weinig studenten zijn, en er minder onderling contact is. Ik wil aan de ene kant heel serieus Spaans leren, en daarom spreekt Malaga me daarom meer aan (denk ook aan het strand en het betere klimaat dan salamanca). Maar aan de andere kant vind ik het ook leuk om uit te gaan en mensen te leren kennen. En daarbij ben ik erg benieuwd naar de gemiddelde leeftijd hier, ik ben zelf 19 en heb niet de behoefte om alleen maar met studenten van 25 jaar en ouder om te moeten gaan daar.

In Granada denk ik de ideale mix te hebben gevonden, maar nu vraag ik me af of dat ook werkelijk zo is. En hoe het zit met het gebroken spaans wat de bevolking hier spreekt.

Ik hoop dat hier mensen zijn die me wat feedback kunnen geven, zodat ik tot de juiste keuze kan komen. Alvast bedankt!

Uitgaan is in alle plaatsen die je noemt wel heel goed mogelijk.
Granada en Salamanca zijn allebei hele gezellige studentensteden, maar ook in Malaga wordt veel uitgegaan. Het leven van Spanjaarden speelt zich gewoon veel buitenshuis af.
Het absolute paradijs wat uitgaan betreft is natuurlijk Madrid - the city that never sleeps!!!
Salamanca is de plaats waar de inwoners het meest pure spaans spreken - en daarnaast is het een hele mooie oude stad met heel veel internationale studenten. Een aantal scholen is super populair bij de Nederlanders - dus dan spreek je niet eens Engels - maar Nederlands. Maar er zijn ook wel een paar hele goede talenscholen.
Malaga is een heerlijke stad om in het voorjaar te verblijven met haar ligging aan zee en ook daar zijn goede scholen, waarvan een aantal met gezellige residenties als accommodatie. De meeste van deze scholen en de accommodaties liggen op een redelijke afstand van het stads-centrum - dus dat is wel wat lastiger met uitgaan…
Granada is met name speciaal vanwege het Alhambra, de Universiteit en de nabijheid van de Sierra Nevada. Ook wordt er veel flamingo gedanst en veel tapas gegeten…Andalusië op z’n best en erg gezellig.
Ik denk dat ik in jouw geval zou kiezen voor Salamanca - met name omdat daar heel veel jonge mensen samen zijn.

Groet,
Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl

hai ik ben ook voor drie maanden spaans aan het leren in Barcelona en het is hartstikke leuk misschien lijkt het je leuk om het hier te proberen?

groetjes

Misschien al een beetje laat. In ieder geval kan ik je een HEEL goede kleinschalige school aanbevelen waar je je meteen thuis voelt in een misschien minder bekende maar aangename stad: Valladolid, de hoofdstad van Castille waar het beste spaans gesproken wordt. En bereikbaar via een Ryanair verbinding. Hier is hun website:

http://www.academiaparamo.com/index.php?l=esp

Groetjes

Dani

Volgens mij vliegt Ryanair alleen vanuit Londen, Parijs en Brussel op Valladolid.
Vanuit Nederland is het logischer om naar Madrid te vliegen en dan met de hogesnelheidstrein naar Valladolid.
Maar het is wel een hele saaie stad…niet te vergelijken met de gezelligheid en sfeer van Salamanca.

Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl

OK Pelle 138, jij hebt misschien gelijk over de gezelligheid van Salamanca. Het is een echte internationale studentenstad maar als je gaat om te leren is Valladolid toch de moeite. En de contacten die je hebt met de docenten en je medestudeneten in de genoemde kleinschalige school is toch iets bijzonders.
Wat Ryanair betreft, het is zo dat je via Brussels-Charleroi moet vertrekken maar voor het zuiden van Nederland is dat geen echt probleem.