Dit is waarschijnlijk een vraag die al honderd keer gesteld is, maar goed. Ik ben lui. En wil graag weten hoe de ervaringen van anderen zijn.
Het zit namelijk zo, ik wil deze zomer een cursus Spaans gaan doen (goh). Eerst dacht ik aan Latijns-Amerika, maar vanwege financiële redenen ga ik toch voor Spanje
Steden als Madrid, Salamanca en Sevilla vallen eigenlijk al af, aangezien het daar in de zomer te warm is (en ik daardoor minder zin heb om te leren).
Ik heb nu al wat zitten afstrepen en de volgende steden zijn over gebleven: Valencia, Alicante en San Sebastian. Ik vind het moeilijk om te kiezen. Zijn hier mensen geweest en zo ja, zouden zij zo vriendelijk willen zijn om hun ervaringen te willen delen? (A) Een andere vraag: Welke stad zouden jullie kiezen (het hoeft niet per sé één van de bovengenoemde te zijn)?
O… dat wist ik niet. Ik dacht dat het, over het algemeen, vanwege de ligging aan de kust iets minder benauwd warm is dan in het binnenland.
San Sebastian lijkt me ook, qua natuur, de mooiste bestemming. De vraag is: Is het Spaans dat de mensen daar in Baskenland spreken totaal anders? Is iemand hier al eens geweest en kan hij/zij er iets over vertellen?
Het spaans wat ze in Pais Vasco spreken is “gewoon” spaans met een accent uit de streek. Alleen hun eigen taal het Vasco is niet te verstaan en niet te lezen. Dat is nog veel moeilijker dan het Catalan en heeft niets met spaans te maken.
Ik ben afgelopen zomer 4 weken naar Malaga geweest en heb daar spaans geleerd. Ik wist van te voren ook niet goed naar elke stad ik wilde en om dezelfde reden als jij hebt (warmte!) vielen er al een paar af. Malaga is het uiteindelijk geworden om de perfecte ligging aan zee en de heerlijke temperatuur en het was echt geweldig. Prachtige stad, mooie uitstapjes gemaakt, gezellige school, veel geleerd, kortom: perfect! Ben nu aan het zoeken wanneer ik weer kan gaan dus ik raad Malaga van harte aan!
Doe een snelcursus-conversatie op de Volksuniversiteit, je hebt een basis en ben je gelijk op niveau A. Daarna doe je een cursus “castillano” van 14 dagen in e.o.a. "cool-e’’ stad.