Taalcursus Malaga of Valencia

Buenos dìas!

Ik ben een Belgische student van 23.
Ik ben net afgestudeerd, en omdat ik nog niet meteen aan het werkende leven wil beginnen, en de opties nog wat wil openhouden heb ik besloten om een taalcursus in Spanje te gaan volgen.
Ik ben van plan om voor 4 maanden te gaan (of langer indien het budget dit toelaat).
Alleen heb ik nog wat moeilijkheden om een stad te kiezen.
Ik heb al redelijk wat ervaring met Spanje, en grotere steden als Valencia, Madrid en Barcelona heb ik al bezocht.
Verder heb ik al heel wat opzoekwerk verricht waardoor er al een groot aantal opties zijn weggevallen.
Op dit moment twijfel ik tussen Malaga en Valencia.
Beide steden liggen aan de kust, wat voor mij zeer belangrijk is.

In Malaga spreekt vooral de mooie kustlijn en de omgeving (Granada, Sevilla, Ronda, …) me aan. Ook het feit dat het een bekende stad is voor taalcursussen, wat maakt dat ik met veel Nationaliteiten in contact kan komen, spreekt me aan. Wel lees ik vaak dat het een toeristische stad is met een klein cultureel aanbod. Ik vind ook weinig informatie over het stadscentrum. Is dit gezellig? Is er veel te doen? Nachtleven? …

In Valencia ben ik al geweest en ik vond het een geweldig stad. Vooral de de sfeer en het uitgaansleven vond ik erg leuk. Er zijn veel studenten en er was een groot aanbod aan “alternatievere” uitgaansgelegenheden (ik ben zelf niet zo’n fan van fancy clubs en ga liever naar minder commerciële ‘underground’ clubs etc.). De omgeving van Valencia spreekt me ook wel aan, maar hier heb ik wel al vrij veel van gezien.

Het komt er dus op neer dat Valencia kies voor de stad op zich, de sfeer en de uitgaansgelegenheden. Maar Malaga overweeg omwille van de kustlijn, de omgeving, …

Een hele uitleg voor zo’n kleine vraag, ik weet het :wink:
Maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij deze keuze.
Indien er nog andere invalshoeken zijn die mijn keuze kunnen beïnvloeden mogen die altijd gegeven worden.

Met vriendelijke groeten

Hola :slight_smile:

Helemaal leuk dat dit avontuur je staat te wachten. Laat je goed informeren door iedereen en ga niet over 1 nacht ijs. Beide steden zijn geweldig, ben ook in beide steden geweest. Persoonlijk trekt Andalusië mij meer, toch nog iets relaxter allemaal. Wil je per se in een stad verblijven ? Soms zijn de dorpjes een perfecte uitvalbasis voor bezoeken door de gehele regio en nog wat goedkoper ook ! Wil je specifieke tips ? kom maar op :slight_smile: !

Ik ben zelf helaas nog nooit in Spanje geweest, dus daar kan ik je weinig over vertellen. Waar ik wel meer ervaring mee heb is Centraal-Amerika! Ik weet niet of je per sé naar Spanje wilt, maar ik kan je zeker aanraden om ook is over Centraal- of Zuid-Amerika na te denken.

Waarom? De natuur is prachtig en heel divers (bergen, savannes, rivieren, regenwouden, parelwitte stranden, enz.), de mensen zijn aardig, veel en erg interessante culturen, heerlijk eten, en ga zo maar door. En met je Spaans kan je daar natuurlijk ook overal terecht (behalve in Brazillie dan). Als je van geschiedenis, oude culturen, tempelruines, enz. houdt dan moet je daar al helemaal heen gaan.
Je kan er trouwens ook erg goed hiken, mountainbiken, paragliden, duiken, enz. Voor duiken kan je het eiland Utila in Honduras aanraden, dat is een van de mooiste én goedkoopste plekken ter wereld om te (leren) duiken.

Een vliegticket naar centraal-amerika is natuurlijk wel wat duurder dan naar Spanje, maar het leven daar is vele malen goedkoper. In Guatemala (waar ik een half jaar gewoond heb) betaal je voor een luxe maaltijd plus drinken zo’n 5 euro, normale maaltijd zo’n 2 euro. Busreis van een paar uur kost een euro of 2. Overnachtingen van 4-10 euro.

Spaans leren kan daar ook heel goed. Vooral in Quetzaltenango, een stad in Guatemala, zijn er heel veel mogelijkheden om Spaans te leren. Google maar is op Quetzaltenango of Xela (dat is de Maya naam). Ik heb daar zelf een aantal maanden Spaans geleerd. Gastgezin, eten én lessen (25 uur per week) bij elkaar voor rond de 100 euro, als ik het me goed herinner. Minstens 3x zo goedkoop als Spanje dus.

Als het goed is staat er onder mijn bericht een link naar mijn website waarop ik taal-docenten uit Guatemala koppel aan mensen die Spaans willen leren via Skype (mocht de link er niet staan, het is: www.SpanishOfCourse.com). 100% van opbrengst gaat direct naar de docenten zelf. Dus mocht je hier in NL je Spaans nog bij willen werken dan houd ik me aanbevolen.

Ik zou de taalschool/ taal aanbod de doorslag laten geven. Je wilt toch de taal leren. Anders kies je 2mnd taalschool en ga je daarna nog reizen. Hoor dat in Spanje in het noorden echt zo’n studentenstad zit. Erg hoog aangeschreven om de taal te leren. Kan even niet op de naam komen? Salamanca? Ben t even kwijt.

Hola!

Beide steden zijn zeker leuk en er zijn verschillende mogelijkheden. Ook heb je zelfs een mogelijkheid om bijvoorbeeld je taalcursus 2 maanden te volgen in Valencia en daarna in Malaga. Maar wist je dat er ook mogelijkheden zijn dat je eventueel nog kunt wisselen van bestemming als het niet goed bevalt!

Via onze website vind je al wat meer informatie overSpaans leren in Spanje maar bijvoorbeeld ook in Latijns Amerika, daarnaast maken we altijd graag een vrijblijvende offerte voor je op zodat je een goed beeld hebt van de verschillende mogelijkheden en kosten.

Groetjes,

Study Globe