Buenos dìas!
Ik ben een Belgische student van 23.
Ik ben net afgestudeerd, en omdat ik nog niet meteen aan het werkende leven wil beginnen, en de opties nog wat wil openhouden heb ik besloten om een taalcursus in Spanje te gaan volgen.
Ik ben van plan om voor 4 maanden te gaan (of langer indien het budget dit toelaat).
Alleen heb ik nog wat moeilijkheden om een stad te kiezen.
Ik heb al redelijk wat ervaring met Spanje, en grotere steden als Valencia, Madrid en Barcelona heb ik al bezocht.
Verder heb ik al heel wat opzoekwerk verricht waardoor er al een groot aantal opties zijn weggevallen.
Op dit moment twijfel ik tussen Malaga en Valencia.
Beide steden liggen aan de kust, wat voor mij zeer belangrijk is.
In Malaga spreekt vooral de mooie kustlijn en de omgeving (Granada, Sevilla, Ronda, …) me aan. Ook het feit dat het een bekende stad is voor taalcursussen, wat maakt dat ik met veel Nationaliteiten in contact kan komen, spreekt me aan. Wel lees ik vaak dat het een toeristische stad is met een klein cultureel aanbod. Ik vind ook weinig informatie over het stadscentrum. Is dit gezellig? Is er veel te doen? Nachtleven? …
In Valencia ben ik al geweest en ik vond het een geweldig stad. Vooral de de sfeer en het uitgaansleven vond ik erg leuk. Er zijn veel studenten en er was een groot aanbod aan “alternatievere” uitgaansgelegenheden (ik ben zelf niet zo’n fan van fancy clubs en ga liever naar minder commerciële ‘underground’ clubs etc.). De omgeving van Valencia spreekt me ook wel aan, maar hier heb ik wel al vrij veel van gezien.
Het komt er dus op neer dat Valencia kies voor de stad op zich, de sfeer en de uitgaansgelegenheden. Maar Malaga overweeg omwille van de kustlijn, de omgeving, …
Een hele uitleg voor zo’n kleine vraag, ik weet het
Maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij deze keuze.
Indien er nog andere invalshoeken zijn die mijn keuze kunnen beïnvloeden mogen die altijd gegeven worden.
Met vriendelijke groeten