Spaanse les

Hallo!
Ik ben van plan om in september/oktober voor 6 weken Spaanse les te gaan volgen in Spanje. Alleen ben ik er nog niet over uit waar! Ik zit te denken aan Cadiz of Malaga, beide steden liggen aan de kust van Zuid-Spanje, dus grote kans op mooi strandweer!
Wie is bekend met deze steden?? Hebben jullie tips? Ik kan namelijk geen keuze maken…

Groetjes, Karin

Hallo,

Hieronder 3 links waar je wellicht wat aan hebt. Succes met je keuze (beide steden zijn leuk!)

Spaanse taalscholen in Spanje:
http://www.spaanstaligewereld.nl/leren_sb_stad.php?regio=20

Reisinfo Cadiz:
http://www.spaanstaligewereld.nl/reizen_sb_stad.php?id=22&stad=C�diz

Reisinfo Malaga
http://www.spaanstaligewereld.nl/reizen_sb_stad.php?id=21&stad=M�laga

saludos
Frank

1 like

Hoi Karin,

in 2009 heb ik ook in oktober een cursus Spaans gedaan maar dan in Salamanca. Ik ben daarna gaan rondreizen door Andalusië. Malaga ben ik niet geweest maar wel in Cadiz. Ik was alleen en het was daar erg rustig in het hostel, dus ik ben er maar één nacht gebleven. Ik vond de stad niet super leuk, maar dat kon ook komen doordat ik dus alleen was en al andere veel leukere steden had gezien. Ik ben bijvoorbeeld erg enthousiast over Granada. Super mooie stad en heb daar veel leuke studenten leren kennen. Als je per se een plaats aan de kust wilt is Valencia ook erg mooi en leuk. Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Fanny

Hoi Karin,

Ik heb in 2006 2 weken een intensieve cursus spaans gedaan in Salamanca.
Bij Spaanse mensen in huis gewoond, was echt superleuk, je leert dan ook heel goed spaans. In de weekenden ging ik naar Madrid, echt een mooie stad vond ik dat.
In Malaga en Cadiz ben ik geweest op rondreis dat was daarvoor nog geloof ik, maar ik zou eerder naar Malaga gaan. Malaga is geloof ik groter als Cadiz, weet het niet zeker meer hoor. Maar het ligt er ook aan hoe goed je spaans is! Kun je al wat spaans praten?
Ik had namelijk toen pas 1 jaar spaans gehad en tegen mij zeiden ze dat Salamanca dan een goeie stad was om te beginnen, omdat ze in het zuiden en noorden teveel een accent hadden.

Maar wens je heel veel plezier wat je ook gaat beslissen.

Groetjes gerry:zon02:

Bedankt voor de info!
Ik kan nog geen Spaans, heb nog nooit les gehad. Ik wil wel proberen om de basiskennis een beetje te leren voordat ik naar Spanje ga.
Het is dan ook mijn bedoeling om in een gastgezin te gaan… Lijkt me erg leuk!

Hoi Karin,

Ik heb de reis toen geboekt via Study Travel, dat is een taalreisbureau, die regelen alles voor je, maar ik moest die mensen waar ik in huis verbleef van te voren wel zelf bellen in het Spaans, hoe laat dat ik aankwam ongeveer en hoe ik heette. Je kan het ook boeken via Don Quijote dat is ook een taalreisbureau, dat schijnt heel goed te zijn, miss wel duurder, maar je kan hier wel veel info vragen en je krijgt een boek toegestuurd met veel info met de steden en taalscholen, dus miss heb je hier iets aan.

Succes Gr Gerry

1 like

Hola Karin,

Met vlag en wimpel wint Málaga het van Cadiz!
Voor het beste instituut ga naar:

Met Rynair, Transavia of Vueling ben je snel en goedkoop in deze stad.
Veel succes.
Un abrazo.
Soleada

1 like

Waarom? Wat vind je beter / mooier aan Málaga?