Hmm, jammer dat je direct doorgaat naar MM. Dan moet je weer terug naar het zuiden om het prachtiger zuidwesten van Australië te zien.
Heb je al ideeën: zou je vanaf MM door naar het noorden willen. Dan kun je mooi voor het redenseizoen nog door The Kimberley naar bijvoorbeeld Darwin. Van waar vlieg je weer terug? Als dat vanaf Perth is, dan kun je bijvoorbeeld door het midden (Alice Springs/Uluru) en dan via de Flinder Ranges weer naar het westen om de zuidwesthoek nog mee te pakken.
Je plannen zijn alleen nog erg vaag. Er zijn veel prachtige plekken in WA, maar hoe en wat wil je precies? Dan kunnen wij je mogelijk meer tips geven.
Wat ga je in MM doen?
West Australië is geweldig. Ik raad je wel aan om dit met eigen vervoer te doen. Greyhound is erg beperkt aan de west kust. Het ligt er ook heel erg aan of je een4wd ter beschikking hebt of een 2WD. Voor 2WD kan ik je Karijini NP, Kalbarri NP (is officieel wel een 4wd track maar is prima te doen met 2WD), Sharkbay area, Coral Bay ( zwemmen met Manta Rays en Whale Sharks. Wel ontzettend duur in vergelijking met andere landen) en Cape Range NP. Als je 4wd hebt is het noorden prachtig, zoals Bungle Bungle en de Gibb River Road.
Super bedankt voor jullie reacties, ik heb er kei veel aan.
Ik ga 2 weken in Monkey Mia werken, om langer dichterbij de dolfijnen te komen. Ik denk ook dat gemakkelijk is om een auto/ campervan te huren, bedankt voor de tip! Ik heb in totaal 4 maanden, waarvan 3 weken op gaan aan Perth en Monkey Mia (en ik denk anderhalve maand oostkust, want vlieg ook op Melbourne).
Kimberly’s, flinder ranges, coral bay, shark bay en bungle bungle…wat een mooie plekken! Die komen zeker op de route OW en kimberly’s niet te vergeten …
Die dolfijnen zijn anders behoorlijk geconditioneerd en komen op het voedsel af. Toen wij er waren kon je ook niet met ze zwemmen. Beetje een tourist trap IMO.
@AnnemiekH: er is zeker voldoende openbaar vervoer, alleen minder dan aan de oostkust. Doe af en toe een tour (te boeken bij hostels e.d.) om plekken te zien waar je met de bus niet kunt komen. Aan de oostkust rijden de bussen frequenter, maar je kunt een heel eind komen, hoor!
@Anouk: vergeet bij Monkey Mia ook niet de rest van het schiereiland te bekijken. Ik vond MM, net als Yeehaw, ook verschrikkelijk toeristisch. Brrr. Maar er zijn meer leuke plekken: wandelen bij Little Lagoon (en vreemde zeedieren zien), haaien kijken bij Eagle Buff (geloof dat het zo heet) en Shell Beach en Francois Perron Nationale parken. Rondom MM kun je ook een leuk rondje lopen. Verbazingwekkend hoe dichtbij de rode aarde hier is bij het witte strand. Een tochtje naar de Dugongs (‘zeemeerminnen’) is ook aardig, maar ook weer toeristisch.
Begrijp ik verder goed dat je in ruim drie maanden (de eerste tijd gaat op aan MM) naar het noorden van WA wilt reizen, de oostkust wilt doen, naar Melbourne wilt én wilt werken? Da’s namelijk best veel! Zeker als je alles met de auto reist. Er zijn zat mensen hier op het forum die graag grote afstanden reizen, die kunnen je ongetwijfeld goede adviezen geven over hoe lang je over bepaalde delen doet. Ik reis liever langzaam, over de weg en maak veel stops om het land echt te zien. Ik zou dus zeggen: maak een keuze tussen hele West (incl Kimberley in het noorden)- of Oostkust.
Omdat je al naar het Westen gaat, zou ik ervoor kiezen die kust goed te bekijken, vervolgens naar Darwin te reizen en Kakadu NP e.d. te bekijken, dan door het midden richting Melbourne. Neem dan ook de Flinder Ranges mee, de Great Ocean Road, the Grampians, enz.