Oost of West Australië?

Hallo,
Ik ben van plan om 2 maanden door Australië te gaan reizen.
Wat is een goed reisplan. Oost of West Australie? En in welke tijd van het jaar is het dan het beste om te gaan? Zelf vind ik het erg prettig als het mooi weer is (25 a 30 gr) maar natuurlijk niet te heet om dingen te doen. Ik ben gek op actieve rondreizen! Na mijn reis door Nieuw-Zeeland heb ik de smaak helemaal te pakken. Ik wil met de auto gaan rondreizen en misschien af en toe een weekje de auto te laten staan.
Wie heeft er tips over Australie. Welk(e) deel(delen) van Australie zijn het mooist om te zien?

Alvast bedankt voor alle reacties.

Gr Pukeko

Hi
Wij zijn verleden jaar van Brisbane naar Darwin gereden, toen naar Broome en toen naar Perth in 8 weken. De mooiste tijd van het jaar om dit te doen is van half september tot half november. Als je meer wilt weten, feel free to ask.
Wij hebben nog meer reizen naar Australia gemaakt maar deze was wel de mooiste. Wij zijn gek op West Australia. De outback en Broome kunnen al heel heet zijn in october.
Yeehaw.

Hoihoi

ik heb 2 jaar geleden 3 maand in West-Australië vertoefd… Meer bepaald Perth…
Ik heb er kleine rondreizen gedaan en zo toch heel wat van de westkust gezien!
Ik moet zeggen… Zeker de moeite waard.
Ikzelf zou kiezen voor het Westen… Het is er meestal heel goed weer en de natuur is er prachtig!
Aanraders zijn zeker : Shark Bay (waar de dolfijnen tot aan je knieën komen zwemmen) en Kalbarry National Park (met prachtige ravijnen en Natural Window)
Ik ben er geweest van oktober tot december… Volle zomer daar… Het is er sommige dagen mss toch wel wat te warm… Temperaturen lopen snel op tot een 40°
Dus mss kan je best zoals Yeehaw zei meer in september gaan. Dan is het er lente al heel schitterend weer!
Heb je nog vragen, contacteer me gerust!

Groetjes,
Fieke

Hoi!

Het ligt eraan waar je van houdt! De oostkust is prachtig, maar tevens heel toeristisch en beladen met backpackers. De westkust is ook prachtig, maar heel wat rustiger. Ik heb beide kanten van Australie gezien en zou zelf kiezen voor de westkant. Vooral als je een eigen auto tot je beschikking hebt!
Aanraders zijn de Kimberleys (kan volgens mij alleen met 4wd) en Kalbarri NP. De beste tijd van het jaar zou ik zo niet weten. Ik was er zelf in mei/ juni en ik kan me herinneren dat vooral het noorden vreselijk heet was. In het zuiden van de westkust was het toen rond de 15-20 graden.
Als je er ook voor kiest om de oostkust mee te pikken: Cape Tribulation… prachtig!! Net als Fraser Island!

Veel plezier daar!

Groet,
Jessica

Eigenlijk heb ik beloofd het niet meer te vermelden maar dit forum is toch zo stil dus: Coral Bay is heaven on earth. Zoek het maar op!
Yeehaw

ik zou zonder twijfel voor de wetskust kiezen, de oostkust is zeker ook mooi, maar zo ontzettend toeristisch, had soms een Spanje gevoel.
wastkust is op ieder stuk prachtig, vooral ook om te duiken en snorkelen.

Hey,

echt voor de westkust kiezen! Zorg dat je eind mei in Exmouth bent. Hier kun je in deze tijd met whalesharks zwemmen. Vanaf Broome naar Perth kun je met de easyrider reizen, mocht je geen auto hebben. Dit is een soort hop-on hop-off bus, maar dan met enkele excursies er al in. Erg leuk. Je kunt ook eind maart/begin april beginnen in Darwin, dan is daar net het regenseizoen afgelopen en dus erg lekker weer. In de zomer is het hier niet om uit te houden (noemen de locals het silly season) Huur ook zeker een 4-wheel drive in Broome om de Kimberleys te bekijken.

Wij zijn zelf eerst van Darwin naar Alice Springs gereden en hebben toen in Alice Springs een camper relocation gedaan naar Broome. Dit is een soort van regeling met een verhuurbedrijf dat je in een bepaald aantal dagen een camper voor ze terug rijdt naar de oorspronkelijke locatie. Je betaalt dan geen huur en krijgt nog redelijk wat benzinegeld mee.

Hi,

Ik ben zelf met een camper van Darwin heel de west en zuidwest kust afgegaan, maar ik heb ook de oostkust gedaan per bus. Als ik nu terug denk herinner ik me vooral de westkust, omdat het daar zo rustig (geen losgeslagen engelse backpackers) is. Je hebt er heel mooie flora en fauna. Ik vond zelf Krarijini National Park ook een van de hoogtepunten. Ik ben er in november geweest en toen wat het wel erg warm. Voor de Westkust zou ik ook een 4x4 aanraden! De mooiste plekjes zijn alleen bereikbaar met een 4x4.

Desirée

Beste Yeehaw,

Wij gaan dit jaar naar de Kimberley in augustus. Heb je hier nog tips over???

Hi Noosa
Wij hebben door de Kimberleys gereden tussen Broome en Kununurra maar zijn op de verharde wegen gebleven. Tevens hebben wij een scenic flight over Lake Argyle en Bungle Bungle gemaakt. Voor een echt bezoek aan de Kimberleys heb je een 4wd nodig en een goede voorbereiding. Dus ik kan je geen off road advies geven. GRR zou een must zijn maar we hebben er maar een heel klein stukje van gereden. Misschien is deze site al iets: http://www.kimberleytourism.com/
Mocht je iets willen weten over de route over de verharde wegen laat me dan maar weten. We hebben ook een week in Cable Beach (Broome) gezeten en diverse dagen in Kununurra. Wellicht dat iemand anders de outback is ingetrokken en je kan helpen.
Yeehaw

2 likes