Even voorstellen: Susanne

Hoi,

Ik wil mezelf even voorstellen op dit forum. Ik ben Susanne en mijn vriend en ik willen aankomende zomer graag naar australie gaan.
We weten nog niet of we naar west of oost willen, maar we zijn ons nu eerst aan het oriënteren op het oosten.

We hebben al een globale route gemaakt, maar wel nog een heleboel vragen…

Sydney (3 dagen?)
Sydney —> Blue Mountains (2 dagen?)
Blue mountains –> Foster of Port Macquarie
Port Macquarie –> coff’s Harbour
Coff’s Harbour –> Byron Bay
Byron Bay –> Brisbane (3 dagen?) (lamington np)
Brisbane –> Noosa Heads/ Maryborough (Fraser Island)
Maryborough –> Rockhampton (walvissen spotten…)
Rockhampton –> Airlie beach (Whitsunday Island)
Airlie beach –> Townsville
Townsville –> Cairns
Cairns –> Port douglas
Vanuit Port Douglas bezoeken:
-cape tribulation
-dantree np (skyrail, iemand ervaring?)
-Tjapukai Cultural Centre

Deze route is heel erg globaal. We hebben nog geen idee hoelang we overal willen blijven. Wie heeft er zo’n soort gelijke reis gemaakt en een idee voor onze route?
We houden erg van nationale parken, misschien nog tips?
Is er in het oosten ook zoiets als Monkey Mia?
Wie weet waar de australien zoo is?

Veel vragen, misschien kan een van jullie ze beantwoorden. Dat zou in ieder geval super zijn!

Groetjes Susanne

:dag:Hey Suzanne,

Wij hebben een aantal jaren geleden ook deze trip gemaakt als 1e bezoek aan Australie.
Op zich een mooie trip wanneer je denkt zeker nog een keer terug te komen, want anders zou ik, zeker gezien jullie voorkeur voor natuur, het westen doen.
Maar je trip ziet er goed uit hoor!!

Hoe willen jullie reizen?? Huurauto, 2 persoons camper of openbaar vervoer??

In Sydney naar de Sydney Zoo, niet zo zeer voor de Zoo, maar voor het fantastische panorama van Sydney(skyline, Opera en Harbour Bridge!!).

Blue Mountains echt doen ja!!

wanneer het mogelijk is zou ik proberen te overnachten bij Forster en wel bij Elisabeth Bay, echt mooi en vergeet niet de zonsOPgang daar.

Australien Zoo ligt aan het traject Brisbane - Noosa 5 km. van Landsborough bij Beerwah aan de westkant van de Bruce Highway ter hoogte van Caloundra, afslag Glasshouse Mountains Drive nemen.

Een echt alternatief voor Monkey Mia is er niet aan de westkust, helaas, maar walvisspotten gaat wel lukken.
Wij hebben ze gezien vanaf The Lighthouse bij Byron Bay, maar kan ook ter hoogte van Fraser - Hervey Bay.

Fraser island op zijn minst 2 dagen via georganiseerde tour,tip: www.fraserislandco.com.au

Bij Bundaberg natuurlijk de rum proeven, oef, oef, dus daar ook maar overnachten??!!

Voor Cairns bij Innisfail de Atherton Tablelands verkennen is zeker de moeite waard, mooie natuur en watervallen, vergeet niet de Curtain Fig Tree in de buurt van Ravenshoe en Atherton.

Bij Cairns de Kuranda Railway trip doen.

Wanneer je meer wilt weten hoor/lees ik het wel.

Greetz,

Flyboy:wereld:

Hoi Flyboy,

Bedankt voor al je tips! Ik ga hier zeker mee aan de slag.
Zo te lezen ben je ook in het westen geweest.
Is dat te doen wanneer het hier zomer is? Ik wil namelijk in de zomervakantie gaan.

Heb je een leuk idee voor een route daar? Ik krijg het idee dat het westen veel meer afwisselend is, of niet? Qua natuur dan,

Groetjes Susanne

O,ja,

We willen met een camper gaan en we hebben ongeveer 4 weken de tijd (reistijd NL-AUS inclusief)

Hoi Suzanne,

Ja we zijn in 2006 ook in het westen geweest.
We hebben met een 4wd Camper de trip Perth - Darwin gedaan in 4 weken, maar dan excl. reistijd NL-Aus en retour.
Reisorganisaties doen dit in 3 weken, soms zelfs 19 dagen!!

Westen doen is onze zomer en hun winter juist beste tijd omdat het dan daar droge tijd is en overdag lekker weer.

Natuur is overweldigend!! Kijk eens in mijn fotoalbum voor een zeer beknopte impressie van de trip.
Ik heb overal namen van de plekken/parken bij gezet.

Ik denk dat iedereen die je zou vragen die OZ heeft aangedaan, het westen echt het mooist vind.
Wanneer je een paar dagen van 600-700 km reizen niet erg vind, dan that’s the place to be!!

Laat maar weer horen.

Greetz,

Hoi,

Ik heb je foto’s bekeken en je brengt me nog meer aan het twijfelen! Wat een mooie plekken op aarde zijn er toch! Ik krijg meteen heimwee naar west-amerika…

Maar goed, weer genoeg om over na te denken dus. Heb jij toevallig ook een reisverslag bijgehouden? En waar kun je voor een redelijke prijs een camper huren?

Groetjes Susanne

:dag:Hey Susanne,

West Amerika is ook zeer mooi, alleen flink wat drukker dan WA.

Ik heb wel zelf een verslag gemaakt, maar geen on line reisverslag, maar wil je best wel een korte samenvatting rechtstreeks sturen per meel hoor.

Welke camper?? Wil je de Gibb River Road en de Bungle Bungles gaan doen en lekker rondkrossen in Karijini dan is een 4WD camper aan te raden.

Goede adressen zijn: www.australiacampers.com en www.campertravel.com.au

Let er op dat het belangrijk is niet te besparen op verzekering!!!
Volledige dekking is beste, ook al is het wat duurder.

Greetz,

Hoi Flyboy,

Super die route!! Zo krijg ik echt een goed beeld van hoe en wat. Jij bent toch ook in het oosten geweest? Heb je daar toevallig ook een route van? Ik dacht aan beginnen in Sydney en eindigen in Cairns…??

Ik kan je geen bericht terug sturen, want op de een of andere manier heb je prive-berichten geblokkeerd.

Ik kan nog steeds niet kiezen tussen oost en west…haha. Morgen gaan we naar het reisbureau om even te kijken wat ze daar nog te bieden hebben qua tickets etc.

Groetjes Susanne

Even nog een vraagje. Is het westen/noorden in de zomervakantie niet te warm om te bezoeken?

Hey:dag:,

Waarschijnlijk instelling bij jou hoor, want ik krijg wel van anderen prive mail.

Juist onze zomer is de perfekte tijd voor tocht Perth - Darwin.
Perth is dan wel wat koeler(15-20 C), maar verder naar noorden wordt het heerlijk.
Wanneer je andere tijd gaat is het of veel te heet 35-45 C of onbegaanbaar ivm regenperiode.

Ik zal je ook nog wel een korte reisroute van Oostkust sturen hoor.

Greetz,