Ik wil eind september voor 3 maanden naar Azië. Vorig jaar ben ik anderhalve maand in Thailand geweest en toen noord, midden en zuid bezocht. Er zijn wel plekken waar ik naartoe terug wil, maar ik wil nu graag ook wat andere landen bezoeken. Ik zat zelf te denken aan Laos, Cambodja en Maleisië (en dan toch nog een stukje Thailand). Wat zijn echt plekken die aan te raden zijn om in die landen te bezoeken. Iemand tips? Evenals een bestemming om te starten? Ik ga dit keer alleen reizen en vind het leuk om wat cultuur en natuur te ervaren, maar ook relaxen op een strand met een cocktail in mijn hand zie ik voor me! Heb je suggesties wat leuk is om te doen, dan kan ik ze misschien een beetje globaal inplannen als ‘Must-sees’!
Alvast bedankt!
Lekker basic en onlosmakelijk met elkaar verbonden; Cambodja/Angkor Wat, Maleisie/Twin towers.
En ja, beide zijn zeker de moeite waard om te bezoeken.
Voor Angkor Wat zou ik zeker 3 dagen plannen wil je alles op een rustig tempo kunnen zien.
Voor de Twin towers moet je vaak 's morgens om 06:00 al in de rij gaan staan voor een kaartje…
Laos is erg mooi. Dit is mijn reisblog voor inspiratie en tips: http://blog.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/6/tpod.html
Je vraag is nog iets te breed voor concrete antwoorden denk ik. ‘Cultuur en natuur’, tja dat vind je overal wel. Ook in Frankrijk. En verder is ook nog niet zo duidelijk wat je zelf al aan plannen hebt of hebt uitgezocht.
Aanraders van plekken binnen elk land, daarvan bestaan reisgidsen van honderden pagina’s dik. Dus daarin kun je alles vinden!