Over drieënhalve week ga ik samen met mijn vriendin naar Thailand (YEEEAAAH!!!). We zijn van plan om lekker rond te reizen maar nu zoek ik een logische volgorde voor de eerste week. Wij willen graag het volgende ondernemen:
26-08-2012: Aankomst in Bangkok
27-08-2012: Dagje Bangkok
28-08-2012: Khao Yai NP
29-08-2012: Khao Yai NP
30-08-2012: Dagje Erawan watervallen
31-08-2012: Kanchanaburi – per bus naar Ayyuthaya - nachttrein naar Chiang Mai
Nu zit ik dus met 29-8 en 30-8. Ik ben van plan om 29-8 's avonds eerst terug te reizen naar Bangkok en vervolgens op 30-8 in de ochtend richting Erawan NP te gaan. Maar wordt dit niet een beetje te gehaast? Daarnaast is de tour in Khao Yai pas rond 19:00 afgelopen en dan moeten we nog vervoer terug naar Bangkok zien te regelen… rijden er dan nog bussen en zijn we dan nog op een schappelijke tijd terug in Bangkok?
Misschien heeft iemand anders een logischere volgorde voor ons?
Misschien is het praktischer om Khao Yai helemaal aan het einde van de vakante te plannen en van Bangkok direct naar Kanchanaburi te gaan.
Of juist van Khao Yai naar Ayuthaya en Kanchanaburi aan het einde?
Het zijn veel vragen in 1 bericht, excuses, ik sta open voor alle antwoorden.
Ik zou het inderdaad omdraaien ivm de afstanden en het geeft meer rust.
Aankomst in Bangkok
Dagje Bangkok
Kanchanaburi
per bus naar Ayyuthaya
nachttrein naar Chiang Mai
Khao Yai NP
Om van Chang Mai naar Korat te komen kan je (zover ik weet) twee dingen doen. Je kan de nachtbus pakken dus direct of vliegen naar BKK en vandaar uit de bus pakken naar Korat.
Je kan natuurlijk er ook voor kiezen om Chang Mai bij een volgend bezoek te doen. Khao Yai is een heel mooi park waar genoeg is te zien