Wat vragen over Thailand

Hoi hoi,

Ik ga voor het eerst naar Thailand en tevens mn eerste rondreis.

-We willen vanuit Bangkok naar Khancanaburi en dan naar Khao Yai NP.Vandaar uit naar het noorden.Is het misschien verstandig om de volgorde om te gooien en vanuit Khancanaburi naar het noorden te reizen met de nachttrein?Of moeten we sowieso weer eerst terug naar Bangkok?

-Op 5 Dec is de koning jarig.Wordt dat grootst gevierd daar?Misschien zit er dus een kans in dat we niet bij het koninklijk paleis kunnen?

Misschien dat ik ook nog andere vragen heb maar daar kom ik nu even niet op:-)

Alvast bedankt!
Gr Diaan

Hee Diaan,

Vanuit K’buri moet je sowieso terug naar BKK, en miss. kun je vanuit Khao Yai naar Ayutthaya, daar kun je ook dezelfde nachttrein nemen, dat scheelt je 1,5 uur.

Het zou verstandig zijn je “schema” aan dit forum voor te leggen, wellicht
zitten er “mission impossibles” in. Die halen de kenners er dan even voor je uit. Ik weet er wel iets van, maar met z’n allen weten we bijna alles !

De winkels zijn sowieso dicht op 5 dec. , van het koninklijk paleis weet ik het niet.

Hans.

Hoi Hans,

We hebben gewoon een globale route.Dus er staat nog niks vast.Mn reisgenootje heeft een voorstel gedaan…Tussen dag 1 en 7 moeten we Bangkok,kanchanaburi,Damdoen Saduak en Khao Yai NP inplannen.
Maar naar mijn idee is dag 1 t/m 7 te krap.

Dag 1 begin middag aankomst in Bangkok
Dag 7 de nachttrein naar Chiang maar
Dag 13 vliegen we terug van Chiang-Mai naar Phuket
vandaar uit weten we het nog niet.Ik zelf denk aan dagtochtjes.
Dag 16 Gaan we naar Phi Phi
Dag 19 Gaan we terug naar Phuket
Dag 20 vliegen we terug naar Bangkok
Dag 21 vliegen we terug naar Amsterdam

Gr Diaan

Ik ben geen echte kenner, maar ik vind dag 1-7 zeker aan de krappe kant :wink: Zeker voor een eerste bezoek aan Thailand als je nog je weg een beetje moet vinden.

Als je weinig tijd hebt en wel alles wilt zien, kun je overwegen om Kanchanaburi en Ayuthaya als dagtrips uit BKK te doen, daar win je weer wat tijd mee. Beide plekken vond ik zelf echt heel leuk, ook om te overnachten. Met name in Ayuthaya, omdat je dan de tijd hebt om niet alleen naar de meest bezochte tempels te gaan maar ook per fiets naar tempels die meer afgelegen zijn.

Hee Diaan,

Een zeer druk programma, ik weet niet hoe druk je het hebt op je werk,
maar dit is misschien nog wel drukker !

Damnoen Saduak is een zgn. “tourist-trap”, het is opgezet voor de toeristen, en dus niet wat je denkt dat het is, dus deze zou ik schrappen.

En verder zou ik je aanraden in K’buri een bezoek aan Erawan National Park (met de 7 watervallen) te brengen, dat was je misschien al van plan, en dan in de buurt van K’buri een ander National Park uit te zoeken, er zijn er veel, en ze zijn prachtig, ik koos voor Sai Yok National Park, daar heb ik in een rafthouse overnacht. Middenin de natuur aan een woeste rivier. Vervolgens reis je via K’buri weer terug naar BKK, en houd je weer vast aan je oorspronkelijke plan.
Minder reizen = meer genieten !

Hans.

dag 1 t/m 7 is idd wel wat krap. Zou dag 1 eigenlijk al niet meetellen. Als je begin van de middag aankomt (is dat de aankomsttijd van je vlucht of ben je dan al echt in Bangkok?) zul je de rest van de dag ook niet heel veel uitvoeren denk ik.

Damnoen Saduak zou ik ook overslaan. Is echt heel erg toeristisch.

:chin:hoi, waarom de eerste dagen zo lang in Bangkok zal wat eerder naar het noorden gaan en wat eerder weer vertekken vanaf zuid Thailand naar Bangkok om dan wat te shoppen en het Paleis te bezoeken
5dec.is het in het straat beeld van Thailand een stuk rustiger maar de inwendige mensen kan je naar tuurlijk wel goed vullen bij een van de vele eet en drink gelegen heden.
fijne vakantie alvast toe gewenst:THAILAND::cambodia:

Ja Diaan,

Wat Fransjes zegt over BKK, is wat hier over het algemeen wordt aangeraden: Omdat BKK shoppingstad nr.1 van Azie is, is het beter om BKK op het laatst te doen, anders loop je je hele vakantie te zeulen met alle leuke dingen die je ziet.

Het is ook mogelijk om je spullen in te pakken in een doos of zo, en ze dan
op te slaan bij je guesthouse in BKK, in vrijwel alle gevallen is dit gratis, ook omdat ze dan weten dat je weer terugkomt als klant om die spullen weer op te halen.

Houd er wel rekening mee dat vanaf 8 dec. het hoogseizoen begint , en het verstandig kan zijn om een dag van tevoren via internet je hotel-guesthouse te reserveren, ook omdat je naar zeer toeristische plaatsen gaat.

Hans.

Hoi allemaal!

Haha ik weet idd dat ik op die manier een buitenboordmotertje aan mn eigen moet hangen.Nee dit was niet mijn voorstel,ik ben een leek maar wist al dat het niet echt haalbaar was.Klopt dat is mn aankomstijd in Bangkok.Dus idd een verloren dag,wat we opzeker willen doen is het koninklijk paleis bezoeken.Maar of dat de volgende dag open is?Van zuid kan ik niet eerder vertrekken we hebben nml voor de laatste week al een ticket geboekt.En op Phi phi hebben we wel alvast een gueshouse gereserveerd.Daar had ik al over gelezen dat dat moeilijk zou worden ook ivm net voor de kerst.Damdoen Saduak…in Bangkok zelf heb je desnoods toch ook van die bootjes varen?Met het shoppen hebben we al rekening gehouden.We komen daar toch s’middags aan en vertrekken om 24.00 de volgende tijd.Dus ik neem aan tijd genoeg om mn extra tas vol te gooien;-).Ik had al aangegeven dat ik het krap vond ivm de reistijden.Dus ik moet maar voor stellen nu om het 1 en het ander te schrappen.En wat betreft de guesthouses…ik ga desnoods alvast een lijstje maken op de mail met wat favoriete guesthouses.Scheelt dan ook een hoop tijd om te speuren:-)

Bedankt!

Gr Diana

Nog 1 vraagje wat betreft het Khao Yai NP.
Ik las dat bij het station of bus terminal??van Pak Chong mensen staan die tours aanbieden.Regelen zij ook je accomodatie?Of moet je dat zelf regelen?

www.greenleaftour.com en www.khaoyai-gardenlodge.com
zijn budget-slaapplekken die worden aanbevolen door LP.

Hans.

Oh ja, je vraag…

Bij “touts” is alles te regelen, echter die gaan naar de plek waar ze de meeste commissie opstrijken, en dat is vaak niet in je voordeel.
Zorg ervoor dat je zelf weet waar je naartoe wilt, het gedoe met touts kost in veel gevallen alleen maar tijd.

Hans.

En ze zijn meestal ongelofelijk opdringerig… Je wil er sowieso vanzelf al niet op in gaan. lol2

In Thailand vind je dan zelfs nog alleen de vriendelijke tak van de “touts”- familie, Jelle, nee wordt gelukkig vrij snel begrepen, het kan nog vele malen erger !!!

Hans.

Om meteen van het gezeur af te zijn zegt u: “Mai Ouw” - ‘Nee, dank u’. Omdat u dit dan in vlekkeloos Thais zegt zullen de touts u meestal direct afschrijven als potentieel slachtoffer.
Indien ze de boodschap niet hebben begrepen,dan moet je maar zeggen dat je er de tourist politie ga bijroepen!(omdat je zogezegd je niet kunt uitdrukken in het"thais"!
Touts vind je overal in Thailand,vliegveld,bezienswaardigheden etc…
Mensen die voor de eerste keer gaan,oppassen want voordat je het weet ben je al een paar honderd bath opgelicht!