Hoe het beste te reizen

We willen graag 2 weken naar thailand. We willen graag naar bangkok , chang mai , sukothai , kanchaburi en hua hin.

Hoe kunnen we het beste reizen en in welke volgorde?

Wij zijn ook een keer in bangkok begonnen en per nachttrein naar Chang Mai gegaan.
Daar hebben we een auto gehuurd en een grote cirkel gemaakt via Chang Rai en de Longneckvolkeren aan de birmese grens en Sukothai.
Vanuit Chang Mai zijn we toen spotgoedkoop gevlogen met air Asia naar bangkok en daar de bus naar hua hin genomen.
Kanchanaburi kun je het beste als dagtocht boeken vanuit bangkok.
Is niet echt spectaculair vond ik.

Van BKK naar noorden dan zuid!

groetjes uit BKK-al 4 dagen regen hier (betje-snachts)-dat schrikt velen zo lekker af.
wat je vraagt is zoooooo saai=-staat allemal in de overbekende reisgids. en in diverse eerdere vragen. omdat de volks-forum-mening wil dat men trein moet reizen-doe je dat. of je vliegt-diverse cheap-cheap met NOk of AirAsia BKk-CNX. je hebt de juiste volgorde al. als je het aandurft je zonder voorbereiding in dit Thaise verkeer te storten met een huurauto-ga je gang. bedenk dan wel dat ophalen in A en aflveren in B meest onmogelijk is of zo niet-je heel veel baatjes extra gat kosten.
zoals je in die overbekdne reisgids kan lezen is hier een uitstekend bussennet-elke weg een frqeunte dienst-en op de door toeristen zo begeerde routes nog extra minibussen vanwege de vermidnering van de angst voor overstappen, het niet kunnen lezen (mondje open+vragen helpt ook) etc.
als je smorgens gewoon naar de plaatselijke satanee konsong=busstation gaat en wat hulpeloos kijkt-ben je binnen het uur op weg.en anders-hoe wetn ze dat toch. ELK guesthse of hotel dat toeirsten heeft in die platsen heeft die vrag al 12345 keer gehoord en het antw paraat.

Beetje flauw antwoord BKK flyer !!!
Mensen komen toch op een forum om dingen te vragen om dat ze het niet weten of niet weten waar ze kunnen zoeken.

Ik zelf ga as zondag ook voor het eerst naar Thaiand. Tuurlijk weet ik dat duizenden mensen mij voor zinj gegaan en ook nog zullen volgen maar voor mij is het de eerste keer en hoe goed je ook ingelezen bent het is "eng ". Altijd georganiseerd gereisd en nu alleen met het rugzakje …ik vind het allemaal reuze spannend en ben benieuwd wat mij te wachten staat.
Jammer dat mensen die al zo vaak gereisd hebben dat niet snappen, beetje inlevingsvermogen is gewenst.
Hoe makkelijk alles in Thailand ook gaat voor je eerste keer blijft het spannend !!

@ Biente :

Wij reizen ook eerst naar van BKK naar Kanchanaburi ( dagje ) en dan naar het noorden en hopen te eindigen in het zuiden.

@biente je kan de volgorde houden zoals je die hebt staan ook kan je vanaf bangkok eerst naar het noorden (chiang mai) gaan en dan afzakken naar sukothai en kachanaburi dit kan met de trein en met de bus als je met de trein gaat moet je in phitsanulok uitstappen om in sukothai te komen en vanaf hier kan je verder met de bus als je eerst naar het noorden gaat kan je vanaf kachanaburi met de trein en of bus naar hua hinn zonder eerst terug te moeten naar bangkok

@ Joanv je hoeft je geen zorgen te maken thailand is het perfecte land om een eerste niet georganiseerde reis te gaan maken het openbaar vervoer is er prima en alle plaatsnamen staan niet alleen in het thai maar ook in het engels op alle borden dit zal dus best allemaal goed komen

@bkkflyer als je een vraag saai of vervelend vind kan je ook gewoon niet antwoorden dit voorkomt veel ergenis bij mensen die toch al wat onzeker zijn over bepaalde dingen met betrekking op hun reis (daarom stellen ze hier vragen)

Hier ben ik het zeker niet mee eens ! Persoonlijk vind ik Kanchanaburi absoluut de moeite waard om een aantal dagen te verblijven.
Kanchanaburi is natuurlijk niet alleen de Bridge over the River Kwai (een replica overigens), maar de omgeving is ook prachtig om een paar dagen te blijven.
Je kan vanuit Kanchanaburi ook naar de Erawan watervallen of bijvoorbeeld naar het Muang Singh Historical Park. Mochten jullie toevallig eind november/begin december naar Thailand gaan, dan is in Kanchanaburi het River Kwai Bridge Festival waarbij 's avonds met vuurwerk en lasers een luchtaanval op de brug wordt nagespeeld.

Als je nog een beetje sportief wilt zijn, kan je hier ook kanoeen of een fiets huren en de omgeving op de fiets bekijken.

Niet iedereen over 1 kam scheren :slight_smile:
Er zijn voldoende bereisde forumleden hier die je graag willen helpen !

Kan het beamen toen ik voor de eerste keer naar Thailand ging in 1979!!Ik was bang toen ik daar s avonds aankwam in het grote Bangkok!!Dat was toen,maar nu is de informatie voor de buitenlanders meer overzichtelijk,de thais kunnen tegenwoordig een mondje Engels spreken,plus als je eventueel je weg niet kunt vinden,er zijn altijd TAT bureaus die je opweg helpen met je eventuele problemen.Vindt het ook een beetje flauwtjes Bkkflyer,dat je zo reageerd op deze persoon!!Hoe was jij in je tijd?ook onwetend!!Dat de vraag 3 of meerdere keer wordt gestelt doet er niet toe.Ik begrijp de topic vraagsteller volkomen!! in iedergeval nog een goede reis gewenst,en je zult zien dat alles op zijn pootjes terecht komt!!Just relax and have fun.georgessiam.Hua Hin.:chin:

Ben het volkomen eens met Dave!!in Kanchanaburi heb je ook nog een paar museas en een oorlogskerkhof dit ter aanvulling op het antwoord van Dave!!Neem maar 2 dagen om alles uit te kammen!g.s

Dag Georges,

Wanneer je werkelijk alles goed wil bekijken, en jij noemde al wat, dan ben je toch iets laner bezig. Wij dan, hoor. Doen alles op ons gemak. Verleden keer met d beroemde trein gereisd en vanaf een bepaald station verder gereisd met gids het achterland in. Erg fraai allemaal.

Ton

Hallo allemaal.

Dank jullie wel voor de reacties. Heel fijn dat er toch mensen normaal reageren. Hier kan ik zeker wat mee.

Sorry…!!