Volgorde van reis

Hallo,

Ik ben bezig om mijn reis van 4 weken in thailand in elkaar te zetten. Het is voor mij de eerste keer, heb op dit forum al heel wat informatie gelezen maar heb een vraag elke volgorde handig is met de volgende plaatsen:

bangkok, kananchanaburi, ayutthaya en khao yai.

Ik zelf dacht aan bovenstaande volgorde en dan vervolgens van khao yai naar bangkok om dan een binnenlandse vlucht naar chiang mai te nemen.

Is deze volgorde logisch? Hebben jullie andere suggesties laat het me dan graag weten.

Groetjes, Evelien

Met 4 weken zit je goed om Thailand te bezichtigen Evelien!!normaal Chiangmai moet je een weekje voor uittrekken(tempels:chiangmai town+dierentuin=3dagen!!)dan heb je nog 4 dagen over om:Bo sang,mae rim en Doi inthanon te gaan bezichtigenwatervallenVoor Bangkok en omstreken(kanchanabury en ayuttaya)+ het drijvende markt (damnern Saduak)is gelegen op 80km ten westen van Bangkok,mag je wel een 7dagen voor uittrekken.Heb je nog 14 dagen over:Ko samet,rayong+ pattaya kun je ook eventueel bijnemen=6dagen.Ik zou dan een vliegtuig nemen van Pattaya richting Kho Samui om daar 6dagen te verblijven!In Kho Samui kun je ook eventueel een overzet boot nemen naar Kho tao?? zijn maar suggesties,evelien!!De laatste 2 dagen kun je gaan shoppen in Bangkok eventueel!!Ik hoop dat je een beetje aan uitkunt van mij gebabbel???gegroet:georgessiam.

Hoi Georgessiam,

Dankje voor je reactie. Ik zelf wilde ook 7 dagen voor chiang mai uittrekken. Wil namelijk daar een dag of 3 de jungle intrekken
Heb gehoord dat de eilanden krabi en ko phi phi heel mooi moeten zijn. Heb je daar ervaring mee? Ben je ook in het national park khao yai geweest?
Ko samet,rayong+ pattaya schrijf je dat een optie is wat is daar zowel te zien?

groetjes en bedankt voor je reacties,
Evelien

Ben al op Kho phi phi geweest,echt prachtig!!(moet je in de week bezichtigen)Helaas ben ik niet in Khao yai geweest Evelien.Ik heb die plaatsen vermeld omdat het niet ver rijden is vanuit Bangkok!!Ko samet moet je zeker bezoeken,ik ben eugh…er op verliefd gewordenop het eilandte bereiken:bkk met bus naar Ban Phe overzetboot=30minuten en met een Jetboot 10minuten!!Ook kun je van uit Bangkok met de bus naar Hua hin of Cha aam eventueel??Ook de reden het is niet ver rijden met de bus.gegroet:georgessiam.Over Rayong en Pattaya ga ik heel kort zijn:stranden zijn vuil en ieder zijn ding*aan vrouwlijk schoon is daar geen gebrek,als je weet wat ik bedoel Evelien???Ko samet is een heel rustig eiland om te vertoeven!! Vraag is maar aan Dave,die zal het kunnen beamen.

Ik zelf zal starten in het noorden Changmai en dan af zakken naar Bangkok met een bus of trein en dan eventueel nog een bad plaats bezoeken
succes
:thailand:

Met de touroperators vertrek je vanuit Bangkok dan richting noorden en dan naar het zuiden.
Jouw aankomst is BKK dus is het logisch daar te beginnen.
Op het einde heb je wat rust nodig na een rondreis en dat kun je het best doen op één van de eilandjes of …

Succes!