Route 4 weken Thailand (+ uitstapje Cambodja)

Beste lezers,

In november gaan mijn vriend en ik 4 weken naar Thailand. Wil me nog niet al teveel vastleggen door de hele trip van dag tot dag uit te stippelen, maar ben al wel bezig om een beetje een logische route te plannen. Dit is het idee ongeveer:
Dag 1: Vliegen Schiphol - Bangkok
Dag 2-4: Acclimatiseren in Bangkok
Dag 4-7: Cambodja (Angkor Wat)
Dag 7-13: Via Bangkok naar Chiang Mai (ws. trein?)
Dag 13-17: Vliegen naar Phuket, bezoek Khao Sok NP
Dag 17-24: Omgeving Krabi
Dag 24-28: Terug naar Bangkok en daarna weer naar huis :frowning:

De dagen zijn een beetje een grove schatting, maar ik heb het idee dat we weinig speling meer overhouden. Misschien wat minder tijd uittrekken voor de zuidkust wellicht…

Ik heb een aantal vragen waar ik op internet niet zo makkelijk antwoord op vind, daarom stel ik ze hier even in de hoop dat iemand me kan helpen.

• Is Bankgok - Cambodja - Chiang Mai (via Bangkok?) - Phuket - Krabi de meest logische volgorde, of is het logischer eerst Chiang Mai en dan Cambodja te doen? Met name wat betreft de vervoersmogelijkheden om steeds van A naar B te komen, wil voorkomen dat ik steeds een tussenstop op Bangkok moet maken.
  • Weet iemand of er directe vluchten gaan vanuit Chiang Mai naar Phuket, en zo ja met welke maatschappij?
  • Wat zijn de mogelijkheden om in Siem Reap te komen, en wat valt aan te raden? Vliegen is volgens mij erg duur…
  • En nog een laatste vraagje, maar voor mij als ‘bounty island lover’ toch wel enigszins belangrijk: Vind je aan de Andamam kust ook palmbomen óp het strand, netals op bijv. Ko Samui? Daar zie ik in de brochures allemaal palmen op het strand (en dat past zo lekker in m’n bounty plaatje), terwijl ik dat bij stranden in omgeving Krabi niet zie?

Dat was het even voor nu.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Hallo,

Weet wel dat als je van Bangkok naar Siem Reap wil dat je alleen kunt met Bangkok Airways en die zijn goed aan de prijs. Je kunt ook over de grond met de bus dan ben je in ieder geval wel 2 dagen bezig. Dit kan ook met de trein van bangkok naar Aranyaprathet en dan de grens over bij boipet.

Je kunt vanaf Bangkok met Airasia naar Chiang Mai en Phuket vliegen zie website http://www.airasia.com
Vanaf Chiang Mai naar Phuket rechstreeks bestaat volgens mij niet je zult altijd een stop dan maken op Bangkok.

Dat van de palmbomen weet ik niet ik weet wel dat je die in Phi Phi wel hebt. Als je van plan bent daar naar toe te gaan.

:chin:Siemreap, De vroege de bus bkk grens Poipet en dan als je de grens over bent met auto je laten brengen naar Siemreap doe zelf de onderhandelingen met de chauffeur en betaal pas als je bent op plaats van bestemming.
Als alles voor spoedig verloopt kan je in de middag al in Siem Reap zijn er zijn veel betaalbare slaapplaatsen maar onderhandel vooral dan volgende dag Angkor what ik zelf vond eendag meer als voldoende dag 3 weer terug naar Poipet dan de volgorde in omgekeerde volgorde maak duidelijke afspraken van vertrek in Cambodja zodat je op tijd de Grens weer kan Passeren en de bus naar je volgende bestemming kan nemen
succes:THAILAND::cambodia:

Moira en Fransjes, bedankt voor de reacties!
Kiezen is zó moeilijk, zou wel een jaar wegwillen… :wink:
Is dit schema wel een beetje haalbaar? Of moeten we nog wat schrappen? Wel wel op m’n gemak overal wat zien en doen, en niet alleen maar in trein/bus/taxi/tuk tuk/vliegtuig zitten :slight_smile:

Hallo,

Je planning is niet te druk eigenlijk vrij relax dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Angkor What is wel helemaal geweldig ben er zelf ook geweest er zijn ook vele andere tempels om te bekijken. Wij hebben zelf daar een tuk tuk gehuurd voor 1 dag voor 12 USD en hij bracht ons overal waar je maar wilde. Entree voor Angkor en alle andere tempels kost je 20 USD per persoon.

:chin:ja dat zullen er meer zijn die een jaar of langer weg willen :thailand::cambodia: