Hoi beste vrienden, Wij van Philippines travel NL Willen graag van de bezoekers van Wereldwijzer weten wat Jullie de mooiste of leukste eiland vonden in de Filipijnen.
Wij vernemen graag jullie reacties !! Doeiiiii
Hoi beste vrienden, Wij van Philippines travel NL Willen graag van de bezoekers van Wereldwijzer weten wat Jullie de mooiste of leukste eiland vonden in de Filipijnen.
Wij vernemen graag jullie reacties !! Doeiiiii
Onze favoriete eiland is Cebu, Oslob is onderdeel van het eiland Cebu.
Oslob heeft de charme van een provincie en de natuur is er op zijn best.
Bij Sumilon island is het geweldig om te duiken, en rondom het eiland zijn er de whalesharks en de mooie watervallen.
Lapu Lapu, Mactan, heeft een rijk geschiedenis en staat bekend om de goeie kwaliteit gitaren die er worden gemaakt.
Het eiland Cebu heeft meerdere grote shopping malls waar je heerlijk kan vertoeven.
Kortom in Cebu kan je genieten van het duiken, de natuur, cultuur, eten, restaurants, luxe, en comfort.
ik ben dit jaar voor het eerst naar de filipijnen geweest en ben naar mindanao geweest.Geland op davao city .
De eerste 10 dagen verbleef ik in en rond davao city omdat ik mijn nu huidige verloofde wilde ontmoeten die uit santo tomas vlakbij davao city komt.
Wat mij het eerste opviel was de gastvrijheid op het vliegveld van davao city.
Ze doen er werkelijk alles aan om het toeristen naar de zin te maken.
De mensen zijn bijzonder gedisiplineerd en werken hard.Wat mij erg opviel was dat de mensen er heel schoon zijn en er geen papiertje afval te vinden is.Roken op straat is in davao city niet toegestaan.
Davao city kent wel veel armoede en dat is te zien aan de vele kleine houten huisjes en de eenvoudige fruit plantages richting santo tomas.Ondanks de armoede ziet alles er net zo schoon en verzorgd uit als in de provincie utrecht.
Het eten in de vele restaurantjes is voor ons zeer goedkoop. 10 euro voor z’n 2 tjes is eerder regel dan uitzondering.
Samal en het talikud(bounty eiland)zijn 2 eilanden aan de overkant van davao city.Als je eens wilt zien hoe een stad overvloeit in serene rust en natuur dan moet je deze regio eens bezoeken.Davao city maakt onderdeel uit van metro davao regio.Het is onofficieel een van de grootste aglomodaties ter wereld.
Het binnenland van davao is heel mooi en ongerept en niet ontdekt door het massa toerisme.Dit vooral door de oorlog die hier altijd woedde tussen moslims en christenen en die nu opgelost is.
Ik denk als je voor echte rust gaat beter naar cebu of palawan kan gaan maar de natuur is hier in mindanao bijzonder mooi en het klimaat is hier niet zo heet vanwege het vele groen en hoogte verschillen.
Hoi Herman, bedankt voor jouw reactie.
Wij hebben het met veel plezier gelezen, wij nemen de tips van harte en zullen in de toekomst ook zeker een bezoek brengen aan Samal en Talikud.
Het is ook fijn om te horen dat het geweld tussen de christenen en moslims tot een einde naderd.
Overigens is Cebu de 2de grootste metropool van de Filipijnen, maar natuurlijk zijn er genoeg plekken op het eiland waar je kunt genieten van de rust en de natuur.
Je bent nu verloofd…al een mooie trouw locatie? of een honeymoon in de Filipijnen gepland ?
Palawan! Ik kan niet goed beschrijven wat het zo mooi maakt, maar buiten de supermooie natuur (toch weer anders als bv. op Bohol) lijkt het leven van de mensen ook net wat fijner. Ik kan niet zeggen dat ze echt in luxe leven, maar het lijkt alsof ze ook niet constant aan’t ‘overleven’ zijn. Ze zijn ook echt trots op hun eiland.
Hoi Herman, Leuk dat je vakantie is geslaagd.
k`Ben een aantal keren in Davao geweest en reis verder naar het zuiden toe naar Digos.
Wat betreft de natuur rondom Davao en Samal eiland is prachtig. Veel cocos, bananen en mango enz.plantages.
Het moslim probleem is alleen ten westen van Mindanao. Rond Davao heb ik zelf niks gezien of gehoord.
Wat het weer betreft? in Luzon is het iets koeler.
Hoi Tamara bedankt voor je reactie, Palawan staat ook bij ons in het lijstje van favoriete eiland.
Ik zou ook 100% voor Palawan kiezen, de steden in de pi zijn echt 100% af te raden, vies smerig en overbevolkt, op palawan zie je de schitterende natuur en de fil. bevolking op zijn best! Het is er ook echt schoon en de mensen zijn er echt vriendelijk. Luzon en cebu zou ik echt vermijden 1 grote (stink) stad, ga dan naar >Bohol, ook mooi of het (veilige) oosten van mindanao, de lijn CDO tot DVO. Prachtige natuur, mooie stranden.(bijv. samal island):chin:
Ik begrijp hieruit dat Palawan een aanrader is? Ik ga 5 maanden reizen door zuid-oost azie en de Filipijnen had ik in gedachte als afsluiter. 3 weken zon, zee en strand. Zijn er ook nog tips voor stranden? Mooi wit zand en snorkelmogelijkheden…
Misschien is de Tao- expeditie wel iets voor U ? http://www.taophilippines.com/ Het is een tocht van een aantal dagen met een traditionele vissersboot, die vaart tussen palawan en Coron. Onderweg diverse stops op schitterende eilandjes, met hagelwitte strandjes en met super snorkelmogelijkheden.
Tis beetje primitief aan boorde maar een topervaring zoiets te doen lijkt mij. Book ruim te voren wat de trip zitten vrijwel altijd volgeboekt.
Hoi KimEelko, Boracay staat bekend voor zijn mooie witte stranden, op Bohol bevindt zich Alona beach, bekend bij de de meeste toeristen, hier kan je heerlijk genieten van zon zee en strand activiteiten. Palawan heeft ook een prachtige flora en fauna en natuurlijk mooie stranden.
Een aanrader op Bohol is een boot tocht te maken met een lokale gids naar de Virgin island, onderweg zie je dolfijnen, en er is een mogelijkheid op te snorkelen met ongelooflijk veel verschillende soorten rif vissen. Op de Virgin Island aangekomen kunt u heerlijk genieten van het onbewoonde eiland en zijn witte stranden. (tip) huur een lokale boot op het zuidelijkste gedeelte van Pangloa, Bohol.
Hangt een beetje vanaf wat je graag ziet en/of doet.
Noord-Luzon is geweldig dankzij zijn indrukwekkende rijstterrassen.
Palawan door zijn oogverblindende eilandjes.
Moalboal door zijn onvergetelijke duikspots en wondermooie snorkelplekjes.
Siquijor door zijn rustgevende rust en supervriendelijkheid van de mensen.
Bohol hoort er ook bij.
Maar eigenlijk heeft elk eiland, elk plekje zijn eigen charme!
Hangt een beetje vanaf wat je graag ziet en/of doet.
Noord-Luzon is geweldig dankzij zijn indrukwekkende rijstterrassen.
Palawan door zijn oogverblindende eilandjes.
Moalboal door zijn onvergetelijke duikspots en wondermooie snorkelplekjes.
Siquijor door zijn rustgevende rust en supervriendelijkheid van de mensen.
Bohol hoort er ook bij.
Maar eigenlijk heeft elk eiland, elk plekje zijn eigen charme!
Boracay is voor ons het minst.
Veel te toeristisch en on-Filipijns
… behalve dan het uitgestrekte strand helemaal in het noorden van Boracay.
Boracay is voor ons het minst.
Veel te toeristisch en on-Filipijns
… behalve dan het uitgestrekte strand helemaal in het noorden van Boracay.